پایگاه خبری وب زوم

تکنولوژی

منتشر شده در تاریخ شنبه 4 مرداد 1399 ساعت 12:57

قیمت گوشی های پشتیبان کننده 5G چند است؟

به گفته مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسل پنجم اینترنت یا همان 5G قرار است از مرداد ماه در کشور ارائه شود اما یکی از موانع پیش روی مردم برای استفاده از 5G قیمت بالای گوشی های پشتیبان کننده این نسل از اینترنت است.

با گسترده شدن نقش اینترنت در زندگی روزانه بسیاری از مردم گوشی‌ های خود را به هوشمند تغییر داده‌ اند، اما این گوشی‌ ها نهایت اینترنتی که پشتیبانی می‌ کنند 4G است و تنها تعداد معدودی از این تلفن های خمراه شبکه 5G را پشتیبانی می کنند که همین گوشی ها نیز قیمت بالایی دارند.
بررسی های وب زوم در سایت های معتبر فروش تلفن همراه نشان می دهد قیمت کمترین گوشی که اینترنت 5G را پشتیبانی می کند متعلق به گوشی شیائومی Redmi 10X Pro 5G است که حدود ۱۰میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. 
گوشی شیائومی مدل Mi 10 5G 256/8 نیز حدود ۱۴ میلیون تومان قیمت خورده است. 
بعد از این دو مدل گوشی شیائومی، گوشی هواوی مدل Huawei P40 5G است که اینترنت 5G را پوشش مز دهد و حدود ۱۸میلیون تومان ارزش دارد.
سامسونگ که طرفداران زیادی دارد مدل های پشتیبان کننده از اینترنت نسل پنجم را تولید کرده است که نسبت به هواوی و شیائومی قیمت بالاتری دارند. گلکسی اس s20، معادل ۲۳ میلیون تومان، گلکسی نوت 10 پلاس 5G حدود ۲۵ میلیون تومان و گلکسی فولد حدود ۴۷ میلیون تومان در بازار فروخته می شوند.
بنابراین در صورت ارتقای اینترنت از 4G به 5G باید گوشی‌ های جدید خریداری شود که به دلیل تورم و گرانی و همچنین محدودیت‌ های تحریم احتمالا بسیاری از مردم قدرت بهره‌ مندی از این گوشی‌ ها را نخواهند داشت. حتی اگر شبکه 5G راه‌اندازی شود، استفاده اکثریت مردم زمان‌بر خواهد بود.