پایگاه خبری وب زوم

ایران رویداد

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 8 مرداد 1399 ساعت 11:58

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال با نسل جدید5G

مدیرعامل شرکت ایرانسل بابیان اینکه مردم مقوله شهر هوشمند و خانه هوشمند را با نسل جدید 5G تجربه خواهند کرد، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال با راه اندازی نسل جدید 5G افزایش می یابد و ۱۰ درصد مشترکین اپراتورها تا سال ۱۴۰۴ به نسل پنجم متصل می شوند.


بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در مراسم رونمایی از سایت ۵G در ساختمان مرکزی شرکت ایرانسل که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز از دومین سایت ۵G کشور را رونمایی می‌کنیم. در شهریور۹۶ اولین پایلوت تست ۵G انجام شد که در واقع مقدمه‌ای برای حرکت ایرانسل به سمت فناوری بود در فرمایشات رئیس‌جمهور اشاره شد که این فناوری صرفاً ارتباطات نیست.

وی افزود: این فناوری ۳ بخش و محور دارد که اولین آن پهنای باند بالا است و دوم سرعت و ارتباط قابلیت ارتباط انبوه است که زمینه را برای توسعه شهرهوشمند و خانه هوشمند مهیا می‌کند که در واقع قابلیت اتصال انبوه است و سومین ویژگی پایداری بالا و عدم تأخیر است که در مجموع در زیرساخت‌های شهری نقش محوری دارد.

عباسی آرند تصریح کرد: در نسل ۵ یک آزادی و چابکی ایجاد می‌شود که شبکه‌ها به راحتی فعالیت می‌کنند که این قابلیت در اقتصاد کشور نقش ایفا می‌کند و سهم اقتصاد دیجیتال از ۶ درصد با ۵G بیشتر خواهد شد و شاهد یک تحول خواهیم بود.

وی ادامه داد: ایرانسل در نسل ۲، نسل ۴ و در نهایت نسل ۵ پیش قدم بوده است، البته باید بگویم ما صرفاً به دنبال آوردن تکنولوژی نیستیم، زیرا این فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان این امکان را می‌دهد تا دستاورهای خوبی را در ارائه خدمات به مردم دهند. همچنین به طور مثال؛ یک شرکت دانش‌بنیان اکنون مودم نسل پنجم را طراحی و تولید می‌کند.

وی افزود: کیت‌هایی که اکنون برای مقابله با کرونا تولید می‌شوند، می‌تواند با نسل پنجم سرعت بیشتری بگیرد، البته در شبکه ایرانسل متمرکز شدیم بر جایگزینی نسل پنجم به جای نسل‌های قدیم که اکنون قابل استفاده است.

عباسی آرند ادامه داد: در سند شبکه ملی اطلاعات که مصوبه شورای عالی مجازی را دارد باید تا سال ۱۴۰۴ حداقل نزدیک به ۱۰ درصد اپراتورها به نسل پنجم متصل شوند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: اکنون تست سرعت از نسل پنجم انجام می‌شود، البته گوشی‌های جدیدی وجود دارد که می‌تواند سرعت را در نسل پنجم افزایش دهند که سعی خواهیم کرد در تأمین آنها بکوشیم.

وی در پاسخ به سوال وب زوم مبنی بر تدابیر ایرانسل برای  فضای اکوسیستم 5G گفت: ایرانسل اوکسیستمی را طراحی کرده است که می‌تواند در توسعه 5G موثر باشد اما این روند باید در کنار فعالیت دیگر شرکت‌ها محقق شود.