پایگاه خبری وب زوم

فضای مجازی شبکه های اجتماعی

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 15:47

جنجال بر سر توئیت یک نماینده مجحلس درباره «فضای اندروید» در توئیتر

توئیت دیروز فاطمه محمدبیگی، نماینده مجلس که در مصاحبه‌ای گفته بود «فضای اندروید» مستهجن است در شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی داشت و بسیاری از کاربران یا به شوخی با این جمله پرداختند یا از اینکه یک نماینده مجلس تا این حد از فضای جامعه بی‌اطلاع است اظهار تاسف کردند.

ماجرا از جایی شروع شد که فاطمه محمد‌بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای سخنانی عجیب درباره استفاده از فضای مجازی مطرح کرد. او در این مصاحبه گفته بود: «مقاصد فردی که از ۱۲شب تا ۶ صبح از اینترنت استفاده می‌کند، با مقاصد کاربران ۶ صبح تا ۱۲ شب متفاوت است. نگذاشتم فرزندانم با فضای «اندروید»آشنا شوند؛ چون نگرانم که فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند»!

پس از انتشار این مصاحبه کاربران در فضای مجازی که خود را در معرض سخنان این خانم نماینده می‌دیدند، به آن واکنش نشان دادند. برخی از این کاربران از اینکه یک نماینده مجلس تصور می‌کند با فیلترینگ می‌‌توان مشکلات را حل کرد انتقاد کردند و مشکلات اساسی‌تری را برای او یادآور شدند. برخی نیز با این مصاحبه شوخی کردند.

محمد جرجندی، یکی از فعالان فضای مجازی در توئیتر خود در واکنش به اظهارات محمدبیگی نوشت: «جدا در تعجبم که همه متخصص فضای مجازی هستن، خانم نماینده که ۳ تا فرزند داری، تا حالا نگران این شدی که از خونه تا مدرسه چند تا دکه فروش سیگار نخی در دسترسه بچه‌هاست؟ دیدی بچه‌های دبستان سیگار نخی میخرن؟ جدا برام سواله چرا اینا دغدغه هیچ نماینده ای نیست؟ دغدغه اینترنت باکلاسه مثلا؟»‌ کاربر دیگری با نام «بهراد» با هشتک «فضای اندروید» نیز در توئیتر خود از این نماینده مجلس پرسید: »من به واسطه شرایط کاری که دارم، فعالیت های علمی و پژوهشی که نیاز مبرم به سرچ در اینترنت داره رو بین ساعات ۱۱تا ۱ شب انجام میدم...خانم محمدبیگی حکم استفاده من از اینترنت رو بفرمایید لطفا»

محمدرضا باقری نیز کاربر دیگری بود که برای این نماینده مجلس یادآور شد: «سرکار خانم، به نظرم برق منزل را قطع کنید، ممکن است فرزندان شما میل بافنتی یا چیز دیگری درون پریز کنند و خدایی نکرده دچار برق گرفتگی بشوند.» سمیرا عالم‌پناه که به عنوان خبرنگار در فضای مجازی فعال است برای دیگر کاربران یادآور شد که فاطمه محمدبیگی «عنوان دکتر را با خودشان یدک می‌کشند و نماینده مجلس نیز هستند.»

برخی کاربران نیز با این موضوع شوخی کردند. مثلا یکی از کاربران توئیتر در این باره نوشت: «میگم چرا چند وقتیه که حالم خیلی بده‌ها، بخاطر اینه که چندماهه از فضای آی او اس به فضای اندروید مهاجرت کردم و محتواهای مستحجن اندروید داره حالمو خراب میکنه.» کاربر به نام عباس واحدی هم از دیگر کاربران پرسید: «هیشکی می‌دونه فضای اندروید کجاس؟ یا اینکه چی باید بزنیم که بریم اون فضا؟ درخوست راهنمایی از ساقیان محترم.» «نقی معمولی» نیز به کنایه نوشت: «به خدا من شبا فقط محتوای فرهنگی مثل آقازاده دانلود میکنم»

واکنش کاربران در فضای مجازی به مصاحبه این نماینده مجلس به این چند توئیت خلاصه نمی‌شود و بسیاری از کاربران با هشتک «فضای اندروید» مشغول صحبت بر سر این سخنان جنجالی فاطمه محمدبیگی هستند.