پایگاه خبری وب زوم

فضای مجازی شبکه های اجتماعی

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 2 آذر 1399 ساعت 13:57

قابلیت جدید توییتر، دردسرساز شد

شرکت توییتر با پذیرش وجود مشکلاتی در ویژگی جدید فلیتز که طی روزهای اخیر برای کاربران این شبکه اجتماعی فعال شده است، اعلام کرد آن را حل خواهد کرد.

شرکت توییتر طی روزهای اخیر از ابزار جدیدی که مانند اسنپ چت و استوری‌های اینستاگرام است را به نام فلیتز (Fleets) عرضه کرده است. حالا به دلیل آنچه این پلتفرم آن را مشکلاتی در اجرا و پایداری می‌خواند که به عملکرد کلی آسیب می‌رساند سرعت گسترش آن را کاهش داده است.

این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو روز سه شنبه اعلام کرد که در حال گسترش ابزار فلیتز در سطح جهانی در این شبکه اجتماعی است، اما روز چهارشنبه گفت کاربرانی که این ویژگی تاکنون دسترسی پیدا نکرده‌اند، ممکن است طی چند روز آینده نیز آن را دریافت نکنند.

این شرکت در حساب پشتیبانی خود توییت کرد: «ما این که افراد زیادی از فلیتز استفاده می‌کنند را دوست داریم و می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه را برای همه فراهم می‌کنیم.»

 

توییتر محصول جدید خود را که به شما امکان می دهد تا عکس و فیلم‌هایی که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند را طی روزهای اخیر در اختیار بسیاری از کاربران خود قرار داده است. این ویژگی از ماه مارس تاکنون، در ۳ کشور ایتالیا، هند و کره جنوبی به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته بود.

اما حالا مشخص شده است که فلیتر دارای نقایصی در بخش حفظ حریم خصوصی کاربران است. این قابلیت جدید به افراد امکان می‌دهد کسانی که از قبل در توییتر بلاک کرده‌اند را در فلیترهای خود تگ و منشن کنند. سخنگوی شرکت توییتر گفته است که این شرکت در تلاش است تا این نقص را برطرف کند.

TwitterFleets

با وجود ایراد، همه کاربران فلیتز خواهند داشت

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که کیوان بیک پور، مدیر بخش محصولات شرکت توییتر نیز روز پنجشنبه در ویدیویی زنده اعلام کرد: «همزمان با ۲۴ ساعت نخستی که انتشار این قابلیت را آغاز کردیم، به برخی از مشکلات عملکردی نیز برخورد کردیم.» بیک پور در ادامه با اشاره به کند شدن سرعت راه اندازی که روز قبل شرکت توییتر از آن خبر داده بود افزود: «حالا بیشتر مسائل و مشکلات را می‌دانیم و بیشتر آن‌ها را حل کرده‌ایم و امیدواریم که تا پایان روز جمعه تقریبا همه کاربران به این قابلیت توییتر دسترسی پیدا کنند.» 

مدیر ایرانی الاصل توییتر همچنین با اشاره به نگرانی‌هایی درباره بحث‌های مرتبط با امنیت و حریم خصوصی که درباره فلیتز به وجود آماده است اذعان داشت که برخی از کاربران مشکلاتی در این زمینه داشته اند اما سعی می‌شود که  این مشکلات در بروز رسانی‌های بعدی برطرف شوند.

ezgif.com-webp-to-jpg(17)

انتقادات درباره حریم خصوصی و راهکار توییتر

منتقدان بر این باورند که این ابزار توییتر فرصت‌های نگران کننده و خطرناکی را برای آزار و اذیت‌های آنلاین ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها اجازه دادن به پیام‌های شخصی ناخواسته و امکان تگ کردن کاربرانی که از پیش مسدود شده‌اند خواهد بود.

بیک پور می‌گوید که توییتر برای رفع نگرانی‌ها در مورد موارد بلاک شده لینک‌های این تگ‌ها را روز بعد پاک می‌کند، اما یافتن راه حل‌های بهتر برای سایر مسائل احتمالا زمانبر و طولانی تر خواهد بود. مدیر بخش محصولات توییتر اعلام کرد که نمی‌تواند قول دهد مشکلات فلیتز یک شبه حل خواهند شد، اما توییتر کاملا به آن‌ها فکر می‌کند و بر روی آن متمرکز خواهد شد.

ezgif.com-webp-to-jpg(18)

منبع: اقتصاد نیوز