پایگاه خبری وب زوم

اقتصاد استارتاپ

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 10:0

انتخاب لوگو مناسب مهم‌‍ترین عامل موفقیت در تجارت‌های نوپا

تجارت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها نیاز به نکاتی مهمی برای شروع کار خود دارند. یکی از مهم‌ترین مراحل هنگام راه‌اندازی کسب و کار، مارک تجاری یا برندسازی شرکت شماست.

تجارت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها نیاز به نکاتی مهمی برای شروع کار خود دارند. یکی از مهم‌ترین مراحل هنگام راه‌اندازی کسب و کار، مارک تجاری یا برندسازی شرکت شماست. کارفرمایان باید برای کسب‌ و کار خود یک برند تولید کنند. چه نکته‌هایی می‌تواند برای تولید یک برند مهم باشد؟ سه عنصر لوگو، وب‌سایت و نام دامنه یکی از نکات کلیدی در ایجاد نام تجاری یک استارت‌آپ هستند. در ادامه یک بررسی کوتاه و اجمالی به این سه عنصر مهم و حیاتی برای موفقیت یک برند تجاری را بررسی می‌کنیم.

عوامل مهم در برندسازی یک کسب و کار نوپا

۱) لوگو استارت‌آپ‌ها

لوگو یک طرح یا نمادی است که توسط سازمانی ایجاد می‌شود و پیشنهادات و خدمات آن را مشخص می‌کند. لوگو‌های نمادین مانند اسکریپت Nike Swoosh و Coca-Cola بلافاصله برای مصرف‌کنندگان قابل تشخیص هستند. فراتر از شناخت، لوگو‌ها چندین نقش مهم در مارک تجاری برای مشاغل کوچک دارند:

۳ مبانی برندینگ تجاری استارت‌آپ‌ها

یک لوگو چگونه ایجاد می‌شود؟ استارت‌آپ‌های جدید به طور کلی لوگوهایشان از ابتدا ایجاد می‌شود. شرکت‌هایی که در حال فعالیت هستند ممکن است لوگوهای موجود خود را تغییر دهند. هنگامی که زمان ثبت علامت تجاری برای لوگو شما فرا می‌رسد، باید قبل از پر کردن برنامه، یک جستجو در شکل لوگو انجام دهید. این اطمینان می‌دهد که شما علامت تجاری ثبت شده با طراحی مشابه یا دقیق لوگو را نقض نمی‌کنید.

۲) وب سایت استارت‌آپ‌ها

اگر وب سایت ندارید، مزایای همراه با وب را از دست می‌دهید. داشتن یک وب سایت، به ویژه در چشم انداز بیماری کرونا، تاثیرات مثبت و طولانی مدت زیادی روی یک تجارت کوچک و نام تجاری آن دارد.

۳ مبانی برندینگ تجاری استارت‌آپ‌ها

۳) نام دامنه استارت‌آپ‌ها

نام دامنه برای هر کس که با این اصطلاح آشنا نباشد، یکی از اجزای URL است که برای دسترسی به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. انتخاب بهترین نام دامنه برای پیوندهای تجاری با نام تجاری مناسب است. در صورت امکان، ترجیح داده می‌شود که نام کسب و کار با نام دامنه آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال شبکه Netflix که نام دامنه آن netflix.com است. با این حال این همیشه در همه مشاغل صدق نمی‌کند. مارک‌ها همیشه لازم نیست که یک نام دامنه منطبق دقیق انتخاب کنند.

برخی نام‌های دامنه‌ای را انتخاب می‌کنند که سرشار از کلمات کلیدی بهینه‌سازی شده در SEO باشند. در حالت ایده‌آل این کلمات کلیدی همچنین به پیشنهادات و موقعیت مکانی شرکت شما متصل می‌شوند تا مشتریان بتوانند به راحتی تجارت شما را به صورت آنلاین جستجو و پیدا کنند. خارج از استفاده از کلمات کلیدی، کارفرمایان باید به خاطر داشته باشند که نام دامنه باید کوتاه و به یاد ماندنی باشد و توسط مشتری شما تلفظ شود.

۳ مبانی برندینگ تجاری استارت‌آپ‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان