پایگاه خبری وب زوم

شرکت‌ها فناوری های نوین

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 14:9

آیفون‌های ۲۰۲۳ با مودم 5G اپل از راه می‌رسند

اپل می‌خواهد تا جای ممکن در تولید محصولاتش به شرکت‌های دیگر وابسته نباشد و به همین دلیل روی مودم ۵G کار می‌کند. حالا تحلیلگر مطرح، «مینگ-چی کو» گفته آیفون‌های ۲۰۲۳ با مودم ۵G کوپرتینویی‌ها و نه کوالکام از راه می‌رسند.

 

به گفته کو، اپل می‌خواهد با عرضه آیفون‌های ۲۰۲۳، به سراغ مودم ۵G خودش برود و از این تاریخ، دستگاه‌هایش را با همین مودم و البته نسل‌های آینده‌اش روانه بازار کند. در حال حاضر این کمپانی برای مودم ۵G مورد استفاده در محصولاتش به کوالکام وابسته است و این وابستگی تا زمان عرضه مودم ۵G اپل، ادامه خواهد داشت.

به گفته کو با چنین رویکردی، کار برای کوالکام سخت می‌شود و این شرکت برای جبران ضرر ناشی از توقف سفارشات اپل، باید وارد بازار جدیدی شود: «طبق پیش‌بینی ما، آیفون در سال ۲۰۲۳ به تراشه‌های باندپایه ۵G طراحی شده توسط اپل مجهز می‌شود. با توجه به اینکه فروش گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ۵G رشد چندانی نخواهد داشت، کوالکام مجبور می‌شود برای جبران ضررهایش به سراغ بازار پایین‌رده‌ها برود. زمانی که محدودیت‌های تولید تراشه به پایان برسد، کوالکام و مدیاتک قدرت کمتری در مذاکرات با برندها خواهند داشت، بنابراین رقابت در بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده بسیار شدید می‌شود.»

 

مودم 5G اپل

این اولین باری نیست که تحلیلگری از تجهیز آیفون‌های ۲۰۲۳ به مودم ۵G اپل خبر می‌دهد. در گذشته کارشناسان «بارکلیز» هم به چنین موضوعی اشاره کرده بودند. گزارش‌ها از شروع توسعه این مودم از اوایل ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.

انتظار می‌رود مودم‌های ۵G اپل نسبت به رقبا سرعت بالاتری داشته باشند و همچنین تاخیر در آن‌ها کمتر باشد. احتمالا با مزیت‌های دیگری هم مواجه خواهیم شد که یکی از آن‌ها می‌تواند مصرف بهینه‌تر انرژی باشد.

اپل بخش بزرگی از کسب و کار مودم موبایل اینتل را در سال ۲۰۱۹ خرید که به توسعه مودم ۵G کوپرتینویی‌ها کمک بزرگی می‌کند. باید منتظر ماند و دید اولین مودم ۵G کوپرتینویی‌ها چه عملکردی دارد و آیا مانند تراشه‌های سری A و M می‌تواند از رقبا جلو بزند یا خیر.

منبع: دیجیاتو