پایگاه خبری وب زوم

فضای مجازی شبکه های اجتماعی

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 15:53

تیک تاک می‌خواهد ابزارهایی برای شغل‌یابی و فروش محصولات ارائه کند

تیک تاک می‌خواهد امکان جذب نیرو و انتشار رزومه را برای شرکت‌ها و کارجویان فراهم کند. از سوی دیگر، این شبکه اجتماعی در تلاش است تا به برندها اجازه دهد محصولاتشان را از طریق این شبکه اجتماعی بفروشند.

 

تیک تاک در حال آزمایش ابزاری است که در شغل‌یابی به کاربران کمک خواهد کرد. البته این ویژگی احتمالا به اپلیکیشن تیک تاک اضافه نمی‌شود و به‌صورت یک صفحه وب اطلاعات مشاغل را به کاربران ارائه می‌کند. از سوی دیگر، کاربران هم می‌توانند رزومه خود را به‌صورت ویدیویی بفرستند. حتی شاید این امکان فراهم شود که کاربران بتوانند این رزومه ویدیویی را در پروفایل خود قرار دهند.

با توجه به اینکه بسیاری از جوانان زمان زیادی را در این شبکه اجتماعی صرف می‌کنند، فرصت مناسبی برای شرکت‌ها به وجود می‌آید تا نیروهای مدنظر خود را جذب کنند. با این حال، کسانی که می‌خواهند از طریق پروفایل تیک تاک خود برای استخدام اقدام کنند، باید مراقب باشند که قبلا چه مطالبی را در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند.

افزون بر این، به گزارش بلومبرگ تیک تاک می‌خواهد با همکاری چند برند از جمله برند Hype در بریتانیا فروش درون برنامه‌ای را برای کاربران اروپایی آغاز کند. این سازوکار احتمالا چیزی شبیه خرید در اینستاگرام خواهد بود. بلومبرگ می‌گوید زبانه جداگانه‌ای به صفحه برندها اضافه می‌شوند که فهرست محصولات را به همراه تصاویر و قیمت آن‌ها نشان می‌دهد.

 

در حال حاضر به صفحه شرکت Hype زبانه‌ای اضافه شده که شبیه همین زبانه خرید است و خود Hype در گفتگو با بلومبرگ تایید کرده که مشغول آزمایش این قابلیت است. با توجه به شرایط ویدیوهای تیک تاک، به نظر می‌رسد که این پلتفرم می‌تواند محل مناسبی برای تبلیغ محصولات باشد. کاربران این شبکه اجتماعی روزانه تعداد زیادی ویدیو تماشا می‌کنند چون هر ویدیو مدت زمان کوتاهی دارد و تماشای آن‌ها خسته‌کننده نیست.

تیک تاک با این استراتژی تقریبا همان رویکردی را در پیش گرفته که فیسبوک با بخش Reels در اینستاگرام و خود اپ فیسبوک دنبال می‌کند. این شرکت می‌خواهد زبانه‌ای برای خرید بسازد و اطلاعات محصولات را در بخش Reels ارائه کند. به‌علاوه، فیسبوک در حال کار روی استیکرهایی برای تبلیغات در بخش استوری‌هاست.

منبع: دیجیاتو