پایگاه خبری وب زوم

سرگرمی

وزیر ارتباطات از رایگان شدن برنامه های تلویزیون های اینترنتی تا پایان تعطیلات خبر داد;

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 7 اسفند 1398 ساعت 13:49

تلویزیون های اینترنتی نصفه و نیمه زیر بار رفتند

در حالی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده از امروز تا آخر هفته پخش تمام برنامه ها از تلویزیون های اینترنتی رایگان خواهد بود اما به نظر می رسد مدیران این رسانه ها تن به این کار نداده اند. تیوا پخش برنامه هایش را نیم بها کرده و نماوا و فیلیمو تنها بخش کودکان را رایگان کرده اند. آیو هم تا زمان تنظیماین گزارش به این خبر واکنش نشان نداده است.

در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از پخش رایگان برنامه‌های شبکه های اینترنتی داد.
او در توئیتر خود نوشت: با مدیران تلویزیون‌های اینترنتی فیلیمو، آیو، نماوا و تیوا صحبت کردم. از فردا تا آخر هفته، بخش مخصوص کودکان آن‌ها و در برخی، تمام فیلم‌ها وسریال‌ها رایگان خواهدبود. خواهش می‌کنم در منزل بمونید و بیرون نروید. مواظب کودکان وخودتون دربرابر ⁧ کرونا⁩ باشید.
بلافاصله بعد از توئیت وزیر محمدحافظ کریمی، مدیر تلویزیون اینترنتی تیوا اعلام کرد : باتوجه به شیوع کرونا و خانه نشین شدن بچه ها در تلویزیون تعاملی تیوا تا پایان نوروز تماشای شبکه تیواکیدز رایگان خواهد بود.
اما بعد از فاصله کمی از این توئیت در توئیت دیگر اعلام کرد که هزینه پخش برنامه ها در این تلویزیون اینترنتی نیم بها خواهد بود.
کریمی در توضیح این موضوع نوشت: دوستان مکرر در مورد مصرف اینترنت شبکه تیوا کودک می پرسند. تماشای شبکه های تلویزیونی صداوسیما و تیوا کودک و تیوا اسپرت 1و2 روی تمام اپراتورهای ثابت و همراه نیم بهاست.
ماجرا به همین جا ختم نشد و یک کاربر زیر پست وزیر ارتباطات خبر داد که این تلویزیون اینترنتی روی اندروید۹ نصل نمی شود. این کاربر در پستی اعتراضی نوشت: حالا شما تا آخر ۹۹ رایگان کن وقتی نصب روی اندروید ۹ نمیدی!
هرچند بعد کریمی زیر پست این کاربر به پاسخگویی آمد و نوشت: مشکل از ورژن اندروید نیست. ما الان چند هزار نصب فعال روی اندروید ۹ داریم.
او از این کاربر خواست به پشتیبانی ایمیل بزند تا مشکلش برطرف شود.
بعد از واکنش تیوا به خبر آذری جهرمی، نماوا و فیلیمو نیز مجبور به واکنش شدند. فیلیمو با صدور اطلاعیه اعلام کرد که تا پایان هفته کاربرانش می توانند انیمیشن ها  را به صورت رایگان تماشا کنند.
در بین تلویزیون های اینترنتی تنها نماوا اعلام کرد که تماشای همه برنامه هایش تا پایان هفته رایگان خواهد بود. در این واکنش آمده «از همین حالا تا پایان هفته می توانید از تماشای آنلاین و کاملا رایگان هزاران فیلم و سریال لذت ببرید و لحظاتی سرگرم کننده و سرشار از آرامش را در کنار اعضای خانواده و نزدیکان تان تجربه کنید.» اما مشخص نیست دقیقا چه میزانی از فیلم ها و سریال ها به صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.  
در این میان اما تلویزیون اینترنتی آیو هیچ واکنشی نشان نداده و معلوم نیست این شبکه چه برنامه ای خواهد داشت?!