پایگاه خبری وب زوم

تکنولوژی

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 13 اسفند 1398 ساعت 13:0

شرکت‌های فناوری به آنالیز ژنوم کرونا کمک می‌کنند

کمپانی‌های اینتل و لنوو امروز (سه شنبه) از همکاری خود با شرکت چینی بی. جی. آی ژنومیکس برای تسریع فرآیند تجزیه و تحلیل ویژگی‌های ژنوم کووید-۱۹ خبر دادند، به این امید که بتوانند به پیشرفت‌هایی در زمینه ابداع واکسن و ایمونوتراپی برای این ویروس دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری «گلوبال تایمز»، براساس بیانیه مشترکی که در این خصوص منتشر شده است، فناوری‌هایی که لنوو و اینتل در اختیار دانشمندان شرکت بی. جی. آی می‌گذارند به آن‌ها در ابداع روش‌های تشخیصی بهتر و طراحی یک واکسن مؤثر و یا سایر اقدامات محافظتی از جمله ایمونوتراپی‌ها، کمک خواهد کرد.

کارشناسان اینتل و لنوو در این راستا جدیدترین فناوری‌ها برای تحلیل داده‌های بزرگ و منابع رایانشی را در اختیار محققان بی. جی. آی قرار می‌دهند تا قابلیت‌های ابزارهای توالی‌یابی این شرکت را تقویت کرده و ویژگی های ژنوم کروناویروس جدید را به طور موثرتری تحلیل کنند.

فناوری‌هایی که این دو غول فناوری در اختیار شرکت بی. جی. آی قرار خواهند داد، شامل یک گروه بزرگ از سیستم‌های پردازشِ فوق سریع (High Performance Computing) و تکنولوژی‌های تحلیل ژنوم است.

ویروس کرونا با نام رسمی کووید– ۱۹ که نخستین‌ بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و جان ۳ هزار و ۱۹۹ نفر را گرفته است.

منبع : ایرنا