پایگاه خبری وب زوم

شرکت‌ها فناوری های نوین

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 11 مرداد 1400 ساعت 11:58

دستیار هوشمند اپل به تبعیض علیه چین متهم شد

به ادعای کاربران چینی، دستیار هوشمند اپل در بازی‌های المپیک تعداد مدال‌های این کشور را به‌درستی اعلام نکرده و اولویت را به آمریکا با تعداد مدال یکسان داده است.

 

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که دستیار هوشمند اپل موسوم به سیری هفته گذشته حین برگزاری بازهای المپیک توکیو سبب نارضایتی کاربران چینی شده است؛ زیرا گفته می‌شود زمانی‌که چین و آمریکا در جدول توزیع مدال طلاهای یکسانی داشته‌اند، سیری تعداد مدال چینی‌ها را اعلام نکرده است.

اپل می‌گوید این مشکل به‌دلیل تنظیمات فنی بوده است که تنها به سیری اجازه می‌دهد نام یک کشور را در صورتی بخواند که دو کشور تعداد یکسان مدال طلا داشته باشند. از قرار معلوم، مشکل مذکور درحال‌حاضر برطرف شده است و سیری تعداد مدال‌های یکسان کشورها را نیز اعلام می‌کند.

گفتنی است کاربران چینی ویدئوهایی از جدول توضیح مدال در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ژاپن با یازده مدال طلا در صدر و پس از آن ایالات متحده آمریکا و چین با ده مدال طلا و روسیه با هفت مدال طلا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند؛ اما سیری نتوانسته است تعداد مدال‌های چین را اعلام کند.

کاربران چینی بر این باورند اپل عمدا چین را به‌دلیل تنش‌های مداوم مربوط به جنگ‌های تجاری سانسور کرده است. این در حالی است که حضور اپل در چین پررنگ است و درواقع، سومین بازار بزرگ اپل ازلحاظ درآمد محسوب می‌شود؛ اما به‌دلیل فشارهای ایالات متحده بر شرکت‌های چینی، نظیر هواوی با مشکلاتی مواجه است. با این‌ تفاسیر، به‌نظر می‌رسد وجود یک باگ محتمل‌ترین تئوری باشد.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل در iOS 15 سیری را بسیار بهبود داده است و ظاهرا همچنان به خرید شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی برای ارتقای دستیار هوشمندش ادامه می‌دهد. گفته می‌شود اپل در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ شرکت مبتنی‌بر فناوری‌های هوش مصنوعی را خریده است و در رتبه‌های بعدی شرکت‌هایی ازجمله اکسنجر مستقر در ایرلند، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک قرار گرفته‌اند. گمان می‌رود خرید شرکت هوش مصنوعی تأثیر انکارناپذیری بر بهبود ویژگی‌های دستیار هوشمند اپل موسوم به سیری خواهد گذاشت.

اپل برای رقابت با دستیار هوشمند گوگل و آمازوناین شرکت‌ها را خریده و بخش‌های مرتبط را تقویت کرده است. همان‌طورکه می‌دانید، سیری نخستین دستیاری هوشمندی بود که به‌صورت عمومی به بازار عرضه شد؛ اما سیری در‌مقایسه‌با سایر رقبا هوش مصنوعی ضعیف‌تری دارد و تا حدی دلیل آن به فروش کم بلندگوهای هوشمند این شرکت مرتبط می‌شود.

همچنین، اپل سال گذشته شرکت Xnor.ai را به‌منظور بهبود قابلیت‌های پردازش مرزی خریده است؛ زیرا شرکت مذکور با حذف نیاز به ارسال داده به مراکز پردازش ابری و درنتیجه بهبود حریم خصوصی داده‌ها، از اهمیت بیشتری برخوردار است. ناگفته نماند پردازش مرزی محاسبه‌ای است که در منبع یا نزدیک منبع داده انجام می‌شود.

منبع: زومیت