پایگاه خبری وب زوم

تکنولوژی

منتشر شده در تاریخ شنبه 24 اسفند 1398 ساعت 14:10

گسترش فناوری 5‌جی تا سال 2025

براساس یک گزارش جدید که توسط انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار منتشر شد، تا سال ۲۰۲۵، فناوری ۵G حدود ۲۰ درصد از اتصالات جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش وی زوم به نقل از شینهوا، براساس یک گزارش جدید که توسط انجمن  سامانه جهانی ارتباطات سیار منتشر شد، تا سال ۲۰۲۵، فناوری ۵G حدود ۲۰ درصد از اتصالات جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار  یک ساختار تجاری است که منافع اپراتورهای شبکه‌های بی‌سیم را در سراسر جهان نمایندگی می‌کند.

تقریباً ۸۰۰ اپراتور بی‌سیم عضو کامل انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار هستند و ۳۰۰ شرکت دیگر در گسترده ارتباطات بی‌سیم نیز عضو وابسته این انجمن هستند

ستاد انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار در لندن قرار دارد و کارهای آن با دفترهای منطقه‌ای در آتلانتا، هنگ‌کنگ،  شانگهای، بارسلونا، بروکسل، برازیلیا، نایروبی و دهلی نو اداره می‌شوند.

برای حمایت از  رشد فناوری ۵G، انتظار می‌رود اپراتورها طی ۵ سال آینده حدود ۱.۱ تریلیون دلار آمریکا را در سرتاسر جهان برای سرمایه گذاری هزینه کنند.

جان Giusti، مدیر ارشد نظارتی انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار گفت: دولت‌ها شرکای اساسی برای صنعت موبایل هستند و شرایط مناسب را برای بهره برداران فراهم می‌کنند تا بتوانند سرمایه گذاری های لازم را در ۵G انجام دهند و استفاده تجاری آن را سوق دهند.

وی ادامه داد: همانطور که کشورهای پیشگام ۵G به ما نشان داده‌اند، سیاست‌های حمایتی بیشتری برای توسعه این فناوری مهم است و امکان تحول دیجیتالی جوامع و اقتصادها را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود فناوری ۵G بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۴  ۲.۲ تریلیون دلار آمریکا در اقتصاد جهانی کمک کند.

منبع :خبرگزاری فارس