پایگاه خبری وب زوم

جهان رگولاتوری

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 19 مهر 1400 ساعت 17:6

گزارش Speedtest: میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۲ مگابیت بر ثانیه عبور کرد

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا شاهد انتشار جدیدترین گزارش آن برای آگوست ۲۰۲۱ هستیم. طبق این گزارش، سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران نسبت به گزارش قبلی افزایش پیدا کرده و میانگین سرعت اینترنت موبایل در کشورمان به ۳۲.۳۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

 

بر اساس گزارش ماه آگوست ۲۰۲۱، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان افزایش داشته. میانگین سرعت موبایل در جهان با کمی افزایش از ۵۵.۰۷ مگابیت بر ثانیه ماه قبلی، به ۵۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در آگوست ۲۰۲۱

میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان هم افزایش داشته و میزان آن از افزایش سرعت اینترنت موبایل بیشتر است. اسپیدتست ماه گذشته میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان را ۱۰۷.۵۰ مگابیت بر ثانیه گزارش کرده بود که حالا در جدیدترین گزارش به ۱۱۰.۲۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

به سراغ اینترنت ثابت در ایران در ماه آگوست ۲۰۲۱ می‌رویم. طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان نسبت به ماه قبلی کمی افزایش داشته و از ۲۱.۰۴ مگابیت بر ثانیه به ۲۱.۳۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است. با وجود این افزایش سرعت، رتبه کشورمان تغییری در جدول نداشته و همچنان در رتبه ۱۳۴ جهان قرار دارد.

میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران آگوست ۲۰۲۱

در سطح جهان، سنگاپور با یک پله صعود حالا پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. میانگین سرعت اینترنت ثابت در این کشور به ۲۶۲.۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. در رتبه دوم هنگ‌کنگ با میانگین سرعت ۲۵۴.۴۰ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در رتبه‌های بعدی به ترتیب موناکو و سوئیس قرار گرفته‌اند که سرعت ۲۴۲.۸۹ و ۲۲۲.۰۰ مگابیت بر ثانیه دارند.

بالاترین سرعت اینترنت ثابت در آگوست ۲۰۲۱

سرعت اینترنت موبایل هم در کشورمان افزایش داشته و از ۳۱.۶۵ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به ۳۲.۳۰ مگابیت بر ثانیه در ماه آگوست رسیده است. با وجود چنین افزایش سرعتی، رتبه کشورمان در جدول یک پله کاهش داشته و از ۷۹ به ۸۰ رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در آگوست ۲۰۲۱

در سطح جهان تغییری در رتبه‌های اول و دوم ایجاد نشده و امارات متحده عربی و کره جنوبی به ترتیب بالاترین سرعت اینترنت موبایل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. میانگین سرعت اینترنت موبایل در امارات به ۱۹۵.۵۲ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و این سرعت در کره جنوبی برابر ۱۹۲.۱۶ مگابیت بر ثانیه است.

بالاترین سرعت اینترنت موبایل در آگوست ۲۰۲۱

نروژ با سه پله صعود در رتبه سوم قرار گرفته و حالا سرعتش به ۱۷۳.۵۴ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. در رتبه‌های چهارم تا ششم هم به ترتیب قطر با سرعت ۱۶۹.۱۷ مگابیت بر ثانیه، چین با سرعت ۱۶۳.۴۵ مگابیت بر ثانیه و عربستان سعودی با سرعت ۱۴۹.۹۴ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورند.

منبع: دیجیاتو