پایگاه خبری وب زوم

شرکت‌ها فناوری های نوین

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 20 مهر 1400 ساعت 9:36

گوگل اپلیکیشن‌های iOS خود را مطابق با استانداردهای اپل طراحی می‌کند

اپلیکیشن‌های گوگل برای iOS مثل نسخه اندرویدی آن‌ها عمل می‌کنند، اما فاقد شکل و حس اپلیکیشن‌های بومی این سیستم عامل هستند. این شرکت حالا تمرکز خود را روی این گذاشته که اپلیکیشن‌ها را به شکل اپلیکیشن‌های بومی iOS درآورد.

 

تلاش‌های گوگل برای توسعه اپلیکیشن روی پلتفرم اپل که از سال‌ها پیش شروع شده بود، در قالب یک مجموعه متن باز به نام MDC منتشر شد تا توسعه‌دهندگان شخص ثالث بتوانند از رویکرد طراحی گوگل در برنامه‌های خود استفاده کنند. ولی این سیستم طراحی خیلی زود کهنه شد. حالا «جف ورکوین»، مدیر ارشد طراحی گوگل می‌گوید:

«در شرایطی که به دنبال همسان‌سازی تمام پلتفرم‌ها بودیم، اجزای طراحی‌مان در iOS به آهستگی از اصول بنیادی طراحی اپل دور و دورتر شد چون این اصول سال به سال تغییر و تکامل پیدا می‌کرد.» گوگل در واکنش به این اتفاق در آغاز سال ۲۰۲۱ دست به ارزیابی دقیق شرایط زد.

در انتها نتیجه این شد که کیت طراحی رابط کاربری اپل به اندازه کافی به بلوغ رسیده که نیازهای گوگل را برطرف کند. این شرکت متوجه شد که دیگر نیازی به عناصر طراحی سفارشی خود ندارد و فقط کافیست دستکاری‌های کوچکی انجام دهد تا ظاهر گوگلی اپلیکیشن‌هایش را حفظ کند.

البته در برخی قسمت‌ها هنوز به عناصر طراحی سفارشی گوگل نیاز است، ولی این رویکرد جدید باعث می‌شود اهالی ماونتین ویو بتوانند زمان بیشتری را به طراحی این عناصر اختصاص دهند. گوگل در ماه ژوئیه کتابخانه متریال برای iOS را در حالت Maintenance Mode قرار داد. با این کار آپدیت‌ها و رفع باگ‌های جدید محدود شدند و توضیحات کتابخانه دیگر به‌روز نشد.

گوگل از توسعه‌دهندگان خواسته تابع «دستورالعمل رابط انسانی اپل» باشند و از عناصر UIKit جدید یا SwiftUI استفاده کنند. این شرکت توصیه کرده که برای دستیابی به حس و حال طراحی متریال در تمامی پلتفرم‌ها از Flutter استفاده شود.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم زبان طراحی «متریال یو» چگونه بر اپلیکیشن‌های گوگل روی iOS اثر می‌گذارد.

منبع: دیجیاتو