پایگاه خبری وب زوم

شرکت‌ها محصولات

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 28 دی 1400 ساعت 12:11

مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه M2 در نیمه دوم 2022 جایگزین مدل 13 اینچی می‌شود

اپل احتمالا در اواخر سال 2022 از مک بوک پرو 14 اینچی M2 رونمایی می‌کند که جانشین مدل 13 اینچی M1 می‌شود. این لپ‌تاپ 14 اینچی خواهد بود و به احتمال زیاد از تراشه قوی‌تر M2 استفاده می‌کند که قیمت بیشتری خواهد داشت.

 

منبع آگاه دنیای فناوری DylanDKT به تازگی در توییتی مدعی شده که مک بوک پرو 14 اینچی M2 در نیمه دوم سال 2022 از راه می‌رسد. او می‌گوید این دستگاه ظاهری شبیه مک‌بوک پرو 14 اینچی M1 پرو و M1 مکس خواهد داشت. به‌علاوه، باید منتظر افزایش قیمت نسبت به مدل قبلی باشیم.

طراحی مک بوک پرو 14 اینچی M2

با توجه به این که طراحی لپ‌تاپ حرفه‌ای بعدی اپل قرار است تغییر کند، احتمالا باید شاهد اضافه شدن درگاه‌های بیشتر به این محصول باشیم. ولی دقیقا مشخص نیست که این مدل از مک‌بوک به جز تراشه چه تفاوتی با مک‌بوک پرو 14 اینچی فعلی خواهد داشت.

مک بوک پرو 2021

مک‌بوک پرو 13 اینچی M1 همراه با مدل ایر در ماه نوامبر 2020 معرفی شد. این محصولات اولین دستگاه‌های اپل بودند که از تراشه اختصاصی کوپرتینویی‌ها استفاده می‌کردند. با این حال، طراحی هر دو دستگاه شبیه مدل‌های اینتلی مک‌بوک بود.

مک بوک ایر M2 هم نیمه دوم 2021 می‌آید

گزارش حاضر همچنین مدعی است که اپل در کنار مدل پرو در همین بازه زمانی از مک‌بوک ایر M2 رونمایی می‌کند. پیش‌تر در گزارش‌هایی گفته شده بود که این مک‌بوک ایر با تراشه قدرتمند خود بسیار قوی‌تر از مدل M1 ظاهر می‌شود. تراشه M2 احتمالا یک پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای خواهد داشت، اما مشخص نیست که تعداد هسته‌های CPU یا سرعت کلاک آن چقدر خواهد بود.

منبع گزارش امروز در ماه اکتبر گفته بود که مک‌بوک ایر M2 از نظر ظاهری شباهت بیشتری به مک‌بوک پرو M1 پرو و مکس پیدا می‌کند. خوشبختانه DylanDKT سابقه خوبی در زمینه افشای اطلاعات اپل دارد، اما همچنان تا زمان رسیدن گزارش‌های بیشتر بهتر است منتظر بمانیم و اطلاعات فوق را قطعی در نظر نگیریم.

منبع: دیجیاتو