پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 8 خرداد 1399
بررسی تجربه خرید آنلاین از اپلیکیشن های دیجی کالا، اسنپ مارکت، مدیسه و اکالا

بررسی تجربه خرید آنلاین از اپلیکیشن های دیجی کالا، اسنپ مارکت، مدیسه و اکالا

بررسی «تستادی» از تجربه خرید آنلاین مردم از اپلیکیشن های دیجی کالا، اسنپ مارکت، مدیسه و اکالا نشان می دهد نرم‌افزارهای این فروشگاه‌ها هنوز مسیر طولانی تا رسیدن به حالت ایده‌آل برای استفاده کاربران دارند.
فیروزه روی استارتاپ هایی سرمایه‌گذاری می کند که تا حد مطلوبی از ریسک سرمایه‌گذاری آنان کاسته شده باشد
کارشناس ارشد گروه مالی فیروزه از مشکلات استارتاپ ها برای جذب سرمایه می گوید:

فیروزه روی استارتاپ هایی سرمایه‌گذاری می کند که تا حد مطلوبی از ریسک سرمایه‌گذاری آنان کاسته شده باشد

کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروزه می گوید: بسیاری از استارتاپ ها فرصت‌های جذابی برای نهاد‌های سرمایه‌گذاری نیستند.
نمایش دیجیتالی کسب‌وکارها با «تپسل»

نمایش دیجیتالی کسب‌وکارها با «تپسل»

«تپسل» دقیقا همان حلقه میانی بین رسانه دیجیتالی نمایش‎دهنده تبلیغات و کسب‎وکارهایی هستند که محصولات آن تبلیغ می‎شود. این استارت‌آپ، شبکه هوشمند تبلیغات آنلاین است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده و می‎خواهد در آن فضای جدیدی برای توسعه کسب‎وکارها ایجاد کند.
سایت های خریدوفروش خوردو در انحصار دلالان

سایت های خریدوفروش خوردو در انحصار دلالان

کارشناسان حوزه خودرو دلایل مختلفی از جمله کاهش تولید، زمزمه های افزایش قیمت کارخانه، متوقف بودن شماره گذاری و ...را علت افزایش نجومی قیمت خودرو می دانند. در این میان اما نقش سایت های خرید و فروش اتومبیل قابل انکار نیست; سایت هایی که با سوءاستفاده دلالان و خودروسازان بازار را اینگونه ملتهب کرده اند.
مراکز نوآوری باید هدایتگر استارت‌آپ‌ها باشند
نایب رئیس انجمن وی‌سی از راه و چاه توسعه استارت‌آپ‌های بلیت‌فروش می گوید:

مراکز نوآوری باید هدایتگر استارت‌آپ‌ها باشند

حامد سجادی می گوید: مراکز نوآوری که در کنار یک سازمان یا نهاد اقتصادی بزرگ شکل می‌گیرند، باید هدایتگر استارت‌آپ‌ها باشند. در واقع باید ظرفیت‌های توسعه اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه‌های مختلف شناسایی شود تا استارت‌آپ‌ها کمی هدفمندتر به آن حوزه‌ها ورود پیدا کنند.
تسهیل‌گری در فضای کسب‎وکار به روش «پوشه»

تسهیل‌گری در فضای کسب‎وکار به روش «پوشه»

 ایده جدید، تیم منسجم و منابع مالی کافی بی‎تردید در خلق یک استارت‎آپ نقش بسزایی دارد، با این حال، کسب‎وکارهای نوپا برای حفظ حیات خود نیاز به مشتری بیشتر و تعامل روزافزون با آنها دارند تا خبر خدمات جدید یا برنامه‎های آتی خود را به آنها برسانند.
استارتاپ را لوث کرده ایم
مدیرعامل شرکت سیناژن:

استارتاپ را لوث کرده ایم

هاله حامدی‌فر، مدیرعامل شرکت سیناژن می گوید: استارت‌آپ را هم لوث کرده‌ایم. حتی خود من وقتی کسی از استارت‌آپ صحبت می‌کند، دقیقا نمی‌دانم در مورد چه چیزی صحبت می‌کند، چون هر کسی در مورد آن صحبت می‌کند و به‌قولی مد شده است.
رشد دیوار، ‌افت شیپور در آگهی‌های مسکن

رشد دیوار، ‌افت شیپور در آگهی‌های مسکن

گزارش فصلی آگهی‌های بازار املاک در زمستان ۹۸ که توسط استارت‌آپ «ملک‌رادار» منتشر شده، نشان‌دهنده افت قابل‌توجه تعداد آگهی‌ها در انتهای سال گذشته است.
آغاز عرضه اینترنتی برنج تنظیم بازار

آغاز عرضه اینترنتی برنج تنظیم بازار

کاظم کلب‌خانی، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی «اُکالا» از عرضه برنج تنظیم بازار توسط این فروشگاه اینترنتی خبر داد.
«صبحانت» برای سلامت تغذیه کاربرانش برنامه دارد

«صبحانت» برای سلامت تغذیه کاربرانش برنامه دارد

«صبحانت» یک سایت جامع اینترنتی تخصصی پیرامون وعده غذایی صبحانه است؛ به‌طوری‌که این استارت‎آپ ضمن فروش مواد غذایی ویژه صبحانه، برنامه هم برای این وعده غذایی ارائه می‎دهد.
پنج هزار وام دو میلیون تومانی برای رانندگان فعال  تپسی
مدیر روابط عمومی تپسی اعلام کرد;

پنج هزار وام دو میلیون تومانی برای رانندگان فعال تپسی

نگار عرب، مدیر روابط تپسی گفت این شرکت امکان ارائه پنج هزار وام دو میلیون تومانی برای رانندگان فعال خود فراهم کرده است. پیش از این نیز تپسی برای ارائه وام به هزار راننده فعال خود فراخوان داده بود .
جهش استارتاپ‌ها با ورود به بازار شیشه‌ای
حسین خزلی خرازی:

جهش استارتاپ‌ها با ورود به بازار شیشه‌ای

حسین خزلی خرازی، فعال بازار سرمایه ورود استارتاپ هایی مانند دیجی کالا و تپسی به بازار سرمایه را مثبت ارزیابی می کند و معتقد است این اتفاق می تواند منجر به جهش در اقتصاد این شرکت ها و اقتصاد کشور شود.
61 درصد شرکت ها می گویند با تداوم شرایط موجود، کمتر از 3 ماه دیگر تعطیل خواهند شد
تأثیر ویروس کرونا برکسب و کارهای فناوری اطلاعات;

61 درصد شرکت ها می گویند با تداوم شرایط موجود، کمتر از 3 ماه دیگر تعطیل خواهند شد

نتیجه پایش سازمان فناوری اطلاعات نشان می دهد از 94 شرکت نورد بررسی، 58 شرکت (61درصد) ادعا کرده اند که در صورت تداوم شرایط موجود، کسب و کارشان در کمتر از 3 ماه به طور کامل تعطیل خواهد شد.
دسترسی کسب‌وکارها به داده‌های دولتی به  شفاف سازی و حذف رانت  کمک می کند
استقبال کتایون سپهری از تسهیل دسترسی بخش خصوصی به اطلاعات دولتی

دسترسی کسب‌وکارها به داده‌های دولتی به شفاف سازی و حذف رانت کمک می کند

کتایون سپهری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شتابدهنده و سرمایه گذاری خطرپذیر منش در واکنش به خبر تسهیل دسترسی کسب‌وکارها به پایگاه‌های داده دولتی می گوید: هر شکلی از شفاف سازی و برداشتن رانت می تواند به کسب و کارها کمک کند.
انحصارگرایی توسکا در روزهای کرونایی

انحصارگرایی توسکا در روزهای کرونایی

در روزهایی که همه سازمان ها، نهادها و همچنین مردم برای مقابله با کرونا به میدان آمده اند، افرادی در پشت پرده نه تنها به دنبال منافع خود هستند و با وجود آنکه با استفاده از امکانات عمومی خود پیشرفت کرده اند اما برای نهادهای تصمیم گیر خط و نشان نیز می کشند.
اپلیکیشن «چی خوبه» به کمک والدین آمد

اپلیکیشن «چی خوبه» به کمک والدین آمد

اپلیکیشن «چی خوبه» برای کمک به والدین معرفی شد.
خسارت استارتاپ ها جبران می شود?

خسارت استارتاپ ها جبران می شود?

حداقل در یک هفته اخیر خبرهای تعدیل نیرو در شرکت‌های استارت‌آپی یا توقف فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین به خاطر خسارت‌هایی که شیوع کرونا در کشور به آنها زده بسیاری را در بهت و حیرت فرو برده است. به دنبال گسترش این خسارت‌ها به کسب‌وکارهایی آنلاین حالا دولت هرچند با تاخیر به فکر جبران خسارت آنها افتاده است.
اپلیکیشن «ماسک» می تواند دغدغه مردم و مسئولان را رفع کند؟

اپلیکیشن «ماسک» می تواند دغدغه مردم و مسئولان را رفع کند؟

بعد از طراحی پلتفرم های مختلف برای جلوگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا که یکی از پرسروصداترین آنها «سامانه مقابله با کرونا» نام داشت، حالا اپلیکیشن ماسک ارائه شده است. اپلیکیشنی که بر خلاف سامانه های قبلی قابلیت های بیشتری دارد و در صورت وجود عزم عمومی بتواند تا حد قابل قبولی در کنترل ویروس کرونا کمک حال باشد.
انحصارگرایی  به سبک مدیران نامرئی روبیکا

انحصارگرایی به سبک مدیران نامرئی روبیکا

روبیکا، اپی که در ابهام متولد اما سریع رشد کرد و همه برنامه های تلویزیونی را به قرق خود درآورد، در این روزگار کرونایی هم با رانت اطلاعاتی که در دست دارد می خواهد نظام آموزش مجازی را هم به انحصار خود درآورد. آن هم بدون اینکه سهام دارانش بعد از دو سال به مردم معرفی شوند.
قربانیان آنلاین کرونا ویروس

قربانیان آنلاین کرونا ویروس

ویروس کرونا نه تنها به جان انسان ها که به جان کسب و کارها نیز افتاده و قربانی می گیرد. در این میان خبرهای خوبی از کسب و کارهای آنلاین که در حوزه هایی چون گردشگری، فرهنگی و تفریحی و سفارش غذا فعالیت می کردند شنیده نمی شود و اینها جز قربانیان آنلاین کرونا ویروس هستند.
معضلات فروشگاه های مجازی در ایام کرونایی

معضلات فروشگاه های مجازی در ایام کرونایی

مدیر بازاریابی یک فروشگاه مجازی می گوید: کرونا خریدهای اینترنتی را ۳ برابر کرده اما نیروی کار کافی نداریم.
ادغام استارتاپ‌های بیمیتو و ازکی

ادغام استارتاپ‌های بیمیتو و ازکی

استارتاپ‌های بیمیتو و ازکی ادغام شدند.
رشد ۷۴ درصدی تماشای آنلاین انیمیشن در فیلیمو و تمدید کمپین آموزش بدون تعطیلی آپارات
وب زوم وضعیت آپارات و فیلیمو را در روزهای خانه نشینی اجباری بررسی کرد؛

رشد ۷۴ درصدی تماشای آنلاین انیمیشن در فیلیمو و تمدید کمپین آموزش بدون تعطیلی آپارات

بر اساس بررسی های صورت گرفته از زمانی که تلویزیون های اینترنتی خدمات خود به کاربران را افزایش داده اند، تماشای آنلاین انیمیشن در فیلیمو 74 درصد رشد داشته و از سوی دیگر آپارات نیز کمپین آموزش بدون تعطیلی را تمدید کرده و پخش زنده آن همچنان این کمپین را پیگیری می کند.
رونق کسب و کارهای آنلاین در پی شیوع بیماری کرونا

رونق کسب و کارهای آنلاین در پی شیوع بیماری کرونا

فعالان حوزه فروشگاه های آنلاین می,گویند که فروش آنلاین در پی شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است.
تاثیر کرونا بر پلتفرم های تخفیف گروهی

تاثیر کرونا بر پلتفرم های تخفیف گروهی

مدیر مجموعه‌های تخفیفان و نت‌برگ گفت: فروش پلتفرم‌های تخفیف گروهی در پی شیوع کرونا 80درصد کاهش یافته است.
استارت‎آپ‎ها برای کنترل کرونا چه کردند?

استارت‎آپ‎ها برای کنترل کرونا چه کردند?

پخش فیلم رایگان تا تامین زیرساخت‎های آموزش آنلاین برخی از راهکارهای استارت‎آپ‎ها برای کنترل کرونا در روزهای اخیر بوده است.
انفعال پلتفرم های سفارش غذای آنلاین در روزگار کرونایی

انفعال پلتفرم های سفارش غذای آنلاین در روزگار کرونایی

خانه نشین شدن مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا خریدهای اینترنتی را افزایش داده است اما اپلیکیشن های سفارش غذا از این قاعده مستثنی هستند و با افت مشتری مواجه شده اند. یکی از دلایل این افت نگرانی کاربران از رویارویی مستقیم با پیک غذا است. در این میان مدیران این پلتفرم ها نیز دست روی دست گذاشته اند و راهکاری برای کاهش نگرانی مردم ندارند.
تاثیر کرونا بر سفارش غذا از رستوران ها

تاثیر کرونا بر سفارش غذا از رستوران ها

اسنپ فود و چلیوری می گویند با شیوع ویروس کرونا میزان سفارشات آنان به حداقل رسیده است.
آموزش مجازی از طریق پلتفرم ها مکمل آموزش ها از طریق صداوسیما است
مشاور مشارکت زنان و توانمد سازی اجتماعی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران

آموزش مجازی از طریق پلتفرم ها مکمل آموزش ها از طریق صداوسیما است

مشاور مشارکت زنان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است زیرساخت ها برای گسترش آموزش مجازی فراهم است اما در همین حال به این حقیقت نیز اشاره می کند که ممکن است برخی از خانواده های کم برخوردار از امکانات سخت افزاری بی بهره باشند از این رو آموزش مجازی در پلتفرم ها مکمل آموزش مجازی در صداوسیما خواهد بود.
دیجی کالا احتکار ماسک را تکذیب کرد

دیجی کالا احتکار ماسک را تکذیب کرد

دیجی‌کالا گزارش صداوسیما مبنی بر احتکار ماسک را تکذیب کرد.