پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد خبر: 18205
پ

ربات هوش مصنوعی گوگل محدود می‌شود

شرکت «گوگل» اعلام کرد در سال جاری ربات چت هوش مصنوعی خود به نام «جمنای» را به منظور جلوگیری از پخش اطلاعات نادرست و مداخله در انتخابات چندین کشور مختلف شامل آمریکا محدود می‌کند.

شرکت «گوگل» اعلام کرد در سال جاری ربات چت هوش مصنوعی خود به نام «جمنای» را به منظور جلوگیری از پخش اطلاعات نادرست و مداخله در انتخابات چندین کشور مختلف شامل آمریکا محدود می‌کند.

به گزارش سیتنا، اگر الان از جمنای بپرسید «درباره پرزیدنت بایدن به من بگو»، یا «دونالد ترامپ کیست؟» جمنای پاسخ می‌دهد: «من هنوز در حال آموزش برای پاسخ به این پرسش هستم. می‌توانید این موضوع را در گوگل جستجو کنید.»

در مجموع، جمنای در واکنش به سوءاستفاده‌های اخیر از هوش مصنوعی، در حال حاضر تحت تنظیماتی قرار گرفته است که از پاسخ دادن به سوالاتی درباره موضوعات روز سیاسی طفره می‌رود. حتی در پاسخ به سوالی درباره «نحوه ثبت نام برای رأی دادن»، جمنای پرسنده را به موتور جستجوی گوگل ارجاع می‌دهد.

گوگل امسال در آمریکا، بریتانیا، هند، و آفریقای جنوبی، که همه انتخابات پیش رو دارند، هوش مصنوعی خود را محدود می‌کند. نگرانی‌های گسترده‌ای درباره اطلاعات نادرست تولیدشده توسط هوش مصنوعی و تأثیر آن بر انتخابات وجود دارد، چرا که این فناوری امکان استفاده از تصاویر دروغین شبیه به واقعیت، تماس‌های خودکار تلفنی، و تبلیغات دیجیتالی را فراهم می‌کند.

دولت‌ها در سراسر جهان تلاش کرده‌اند با پیشرفت‌های هوش مصنوعی و تهدیدهای آن علیه روند دموکراتیک مقابله کنند، و شرکت‌های بزرگ فناوری تحت فشار قرار گرفته‌اند تا جلوی استفاده مخرب از ابزارهای هوش مصنوعی خود را بگیرند.

گوگل گفت که به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از برنامه هوش مصنوعی جمنای تدابیری اندیشیده است، که شامل نشان‌گذاری دیجیتال و قرار دادن برچسب‌های مشخص‌کننده برای محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی است.

در عین حال، قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا گوگل را به ترویج ایدئولوژی چپ‌گرایانه از طریق ابزار هوش مصنوعی خود متهم می‌کنند. جاش هاولی، سناتور میزوری، سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل را احضار کرده است تا در این باره در برابر کنگره روشنگری کند.

کلید واژه : هوش مصنوعی ربات گوگل
ارسال دیدگاه