پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10019
پ

سرویس اسپارتاکوس سونی برای رقابت با Game Pass به‌زودی معرفی می‌شود

سرویس بازی Game Pass مایکروسافت یکی از سرویس‌هایی بوده که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. حالا سونی به‌زودی با ارائه یک سرویس مشابه به نام «اسپارتاکوس» به رقیب اصلی مایکروسافت در این زمینه مبدل می‌شود. سرویس اسپارتاکوس سونی احتمالا هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

 

چندی پیش گفتیم که سرویس Game Pass مایکروسافت در پلتفرم‌های مختلفی از جمله Windows 11 نیز پشتیبانی می‌شود و توانسته رضایت اغلب کاربران را جلب کند. این بار سونی می‌خواهد اقدامی قاطعانه را برای راه‌اندازی سرویس بازی‌های خود و رقابت با Game Pass به سرانجام برساند.

سرویس اسپارتاکوس سونی، رقابت را جذاب‌تر می‌کند

سرویس اسپارتاکوس سونی

به نقل از منابع آگاه، سونی اوایل هفته آینده با ارائه سرویس Spartacus پاسخ مایکروسافت را خواهد داد. بنابر گزارشات پیشین، این سرویس ترکیبی از سرویس‌های اشتراکی فعلی سونی، یعنی PlayStation Plus و PlayStation Now خواهد بود.

گفته می‌شود که این سرویس شامل مجموعه‌ای از بازی‌های محبوب و جدید برای کاربران خواهد بود؛ با این حال احتمالاً عنوان محبوب God Of War: Ragnarok از ابتدا در این سرویس حضور نخواهد داشت. گمانه‌زنی می‌شود که این سرویس شامل سه سطح باشد تا کاربران بتوانند بازی‌های متفاوت را با قیمت‌های مختلفی خریداری کنند. این مکانیزم کم و بیش مشابه سرویس کنونی بازی‌های سونی است.

نکته جذاب دیگر، این است که کاربران می‌توانند در این سرویس، دموهای در دسترس از بازی‌های مختلف را با اتصال به اینترنت امتحان کنند. ظاهرا حتی با خریداری بالاترین سطح سرویس اسپارتاکوس سونی، خواهید توانست تا به آرشیو بازی‌های PS2 و PSP نیز دسترسی پیدا کنید.

هرچند که مایکروسافت پلتفرم گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما اسپارتاکوس فعلا در آغاز راه است و می‌توان انتظارات زیادی از آن در آینده داشت. جزئیاتی از قیمت‌گذاری این سرویس فعلا در دسترس نیست.

در حال حاضر هر کدام از سرویس‌های اشتراکی سونی با قیمت 60 دلار قابل خریداری هستند، یعنی اندکی کم‌تر از قیمت سرویس‌های Game Pass مایکروسافت. بنابراین سونی می‌تواند با کاهش هرچه بیشتر قیمت سرویس اشتراکی جدیدش، خطر بیشتری برای مایکروسافت ایجاد کند.

انتظار می‌رود که سونی برای انتقال اشتراک کاربران فعلی PlayStation Now و PlayStation Plus تدابیری بیندیشد. این کمپانی می‌تواند اشتراکی معادل را در سرویس بعدی خود در نظر بگیرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه