پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10279
پ

سامسونگ احتمالا برای گلکسی S22 FE و S23 از تراشه‌های مدیاتک استفاده نمی‌کند

تقریبا هفته پیش بود که یک رسانه کره‌ای مدعی استفاده از چیپ‌های مدیاتک در گلکسی S22 FE و S23 شد، اما حالا دو منبع دنیای فناوری چنین گزارشی را زیر سوال برده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان برای پرچمدارهایش از تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس استفاده خواهد کرد.

 

تراشه‌های اگزینوس شاید در سطح مورد انتظار سامسونگ قرار نداشته باشند، اما با توجه به گفته‌های جدید به نظر نمی‌رسد کره‌ای‌ها به دنبال جایگزینی برای آن‌ها در میان تراشه‌های مدیاتک باشند.

پرچمداران سامسونگ در بازارهای چین و آمریکا معمولا از تراشه‌های رده بالای اسنپدراگون استفاده می‌کنند که ساخت کوالکام هستند و در باقی بازارها نیز از تراشه‌های خانگی اگزینوس بهره می‌برند. طبق گزارشی در سال گذشته، حدود 20 درصد گوشی‌های گلکسی سامسونگ از چیپست‌های اگزینوس بهره می‌برند و این کمپانی قصد دارد آمار مذکور را به 60 درصد برساند.

ادامه استفاده از تراشه اگزینوس توسط سامسونگ

آیا سامسونگ به دنبال استراتژی خاصی در حوزه تراشه است؟

گفتنی است که خبر جایگزینی تراشه اگزینوس با چیپ قدرتمند دیمنستی 9000 در گلکسی S22 FE خود به اندازه کافی تعجب‌آور بود، با این حال گزارش رسانه کره‌ای به نسل بعدی پرچمدار سامسونگ هم اشاره کرده بود. این موضوع در حالی مطرح شد که سامسونگ برای گوشی‌های پایین‌رده‌اش از چیپ‌های مدیاتک استفاده می‌کند، هرچند شاید دیمنسیتی 9000 کمی این روند را تغییر دهد.

گفتنی است که اخبار مذکور توسط منابع شناخته شده‌ای چون chunvn8888 و Yogesh Brar نیز رد شده و به گفته آنها سامسونگ نه تنها قصد انجام چنین کاری را ندارد بلکه این شرکت در آینده نزدیک هم هیچ برنامه‌ای جهت به کار بردن تراشه‌های شرکت تایوانی مدیاتک در گوشی‌های پرچمدار خود نخواهد داشت.

در پایان باید گفت سامسونگ در پی ایجاد تغییراتی در استراتژی‌ تراشه‌های خود است و اکنون بخش موبایل آن بیشتر در فرایند تولید نقش دارد، هرچند هنوز مشخص نیست که ثمره این تغییرات را طی سال جاری خواهیم دید یا اینکه کمپانی کره‌ای تغییرات مذکور را به سال آتی موکول خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه