پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
کد خبر: 11388
پ

سئو؛ رقابت همیشگی سایت‌ها برای بیشتر دیده شدن/ ایرانسل رویداد بررسی ابزارهای سئو را برگزار کرد

برگزاری رویدادهایی مانند «ترند تایم» از سوی اپراتور ایرانسل در دنیای پر رقابت امروز که بخش مهمی از فضای کسب و کار به صفحات مجازی وابسته شده اتفاقی بزرگ و کم‌نظیر است که می‌تواند در کمک به پیشبرد اهداف و برنامه‌های اقشار مختلف مردم کمک شایانی به همراه داشته باشد.

 

در روزگاری نه چندان دور یافتن اطلاعات، اخبار سال‌های گذشته، آمار و... نیازمند جست‌وجو در میان انبوهی از مجلات و کتاب‌ها و گذراندن وقت در کتابخانه‌ها و آرشیوهای روزنامه‌ها و مجلات بود اما امروزه با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانیم به بسیاری از منابع به راحتی و با سرعت بالا دسترسی داشته باشیم. این جست‌وجوی سریع و راحت را گذشته از اینترنت پر سرعت، مدیون موتورهای جست‌وجوگر محبوبی مانند گوگل، بینگ، یاهو، اسک و... هستیم. اکثر موتورهای جست‌وجو، اطلاعات خود را به شکل‌های مختلفی نمایش می‌دهند که هرکدام هم الگوریتم‌ها و تکنیک‌های مخصوص به خود را برای نمایش دارند که به آن «سئو» گفته می‌شود. سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب‌سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جست‌وجو مي‌پردازد.

به گزارش «وب‌زوم»، هدف سئو کمک به وب‌سايت‌ها در به دست آوردن محل بالا در نتايج جست‌وجوی طبيعی و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدی وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جست‌وجوي وارد شده داراي مزاياي زيادی هم برای کاربر و هم برای موتور جست‌وجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جست‌وجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جست‌وجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اينکه سئو برای بهبود رتبه‌بندی سايت‌ها در نتايج جست‌وجوی طبيعی کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازی روش‌های خود شد. بنابراین اصلا جای تعجب نیست اگر وب‌سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌های اول در نتایج جست‌وجو به شدت با یکدیگر رقابت کنند. 

اما سئو فرآيند ساده‌ا‌ی نيست که به راحتی پياده‌سازی شود چراکه نيازمند دانش زياد، علم پيش‌زمينه‌ای و صبر است. موتور‌های جست‌وجو با تغيير مداوم الگوريتم‌های رتبه‌بندی خود کاملا غير قابل پيش‌بينی هستند، بنابراين وظيفه مهندسين و کارشناسان سئو به‌روز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است. در واقع کارشناسان این حوزه برای ادامه فعالیت دائما نیازمند به‌روز کردن دانش خود و شاخت ابزارها و ترفندهای تازه برای بازدهی بهتر در خدمات‌شان هستند. یک متخصص بهینه‌سازی موتور جست‌وجو به تحلیل، مرور و پیاده‌سازی تغییراتی بر روی وب‌سایت‌ها می‌پردازد تا آنها را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کند. این امر به معنای حداکثرسازی ترافیک ورودی به سایت از طریق بهبود رتبه صفحات در موتورهای جست‌وجو است. به بیان ساده، متخصص سئو وب‌سایت موردنظر را در ابتدای نتایج موتورهای جست‌وجو قرار می‌دهد. 

اپراتور ایرانسل که همواره در زمینه تربیت نیروهای ماهر و ارائه خدمات آموزشی به جوانان پیشگام بوده، در تاریخ ۲۷ خرداد رویداد بررسی ابزارهای سئو با نام «ترند تایم» را با حضور فعالان حوزه وب و دیجیتال مارکتینگ و با هدف بررسی ابزارهای ایرانی و خارجی حوزه سئو برگزار کرد. در این رویداد که رایگان و به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل پخش شد به بررسی راه‌کارهای جدید برای بهبود وضعیت وب‌سایت‌ها در زمان جست‌وجو پرداخته شد. 

برگزاری رویدادهایی مانند «ترند تایم» از سوی اپراتور ایرانسل در دنیای پر رقابت امروز که بخش مهمی از فضای کسب و کار به صفحات مجازی وابسته شده اتفاقی بزرگ و کم‌نظیر است که می‌تواند در کمک به پیشبرد اهداف و برنامه‌های اقشار مختلف مردم کمک شایانی به همراه داشته باشد. 
 

کلید واژه : سئو ایرانسل
ارسال دیدگاه