پایگاه خبری وب زوم
جمعه 28 اردیبهشت 1403
کد خبر: 12251
پ

کاربران آیفون بیشتر با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؟

از قرار معلوم فراموشی رمز عبور همچنان درد مشترک شمار عظیمی از کاربران دنیای فناوری است.

آیا تاکنون پیش آمده رمز عبور آیفون خود را فراموش کنید یا اینکه گوشی‌تان بی‌دلیل قابلیت شارژ شدن را از دست بدهد، یا به کل غیرفعال شود و از شما بخواهد دوباره به آی‌تیونز متصل شوید؟ این موارد در واقع برخی از رایج ترین مشکل هایی هستند که کاربران آیفون با آنها رو‌به‌رو می‌شوند.

فهرست مرسوم‌ترین مشکلات آیفون توسط Freedom Mobiles جمع‌آوری شده و جهت تنظیم آن از لیستی حاوی 130 کلیدواژه استفاده شده تا مشکلاتی که توسط کاربران آیفون مورد جستجو قرار می‌گیرند، یافته شوند.

نتایج این مطالعه نیز در 3 رده بریتانیا، آمریکا و کل جهان دسته‌بندی شده‌اند تا کاربران هم اشکالات مختلف بر اساس موقعیت مکانی را مشاهده کنند و هم این موضوع را بررسی کنند که آیا کاربران نقاط دیگر دنیا نیز درگیر مشکلات مشابهی هستند یا خیر.

مشکل های رایج آیفون از دید کاربران

بر اساس این مطالعه، رایج‌ترین مشکل کاربران آیفون در سراسر جهان پیغام خطای «آیفون غیرفعال شده، به آی‌تیونز متصل شوید» را شامل می‌شود چرا که این عبارت به شکل میانگین حدود 42,000 بار در ماه توسط کاربران جستجو می‌شود.

این حالت بیشتر هنگامی رخ می‌دهد که کاربران 10 بار رمز عبور خود را اشتباه وارد کنند؛ امری که باعث می‌شود موارد «رمز عبور آیفون‌ام را فراموش کردم» تا 38,000 بار در ماه و «فیس ID کار نمی‌کند» تا 32,000 بار در ماه جستجو شوند.

با این حال یکی از نکات جالب مطالعه مذکور این است که مشکلات کاربران آمریکایی و بریتانیایی در مقایسه با باقی مناطق دنیا عموما مشابه یکدیگر است. بدین گونه که جستجوی عبارت «فیس ID کار نمی‌کند» به شکل مشترک بیشترین جستجو را در میان کاربران این دو کشور به خود اختصاص داده است.

این پیغام خطا به شکل میانگین 18,000 جستجوی ماهیانه در آمریکا و 5,600 جستجو در بریتانیا را به خود اختصاص می‌دهد، همچنین در ادامه موارد فراموش شدن رمز عبور در آمریکا و شارژ نشدن آیفون در بریتانیا جزو موارد جستجو شده اصلی هستند.

جستجوی پرشمار بعدی هر دو کشور «گیر کردن آیفون در صفحه لوگوی اپل» است، موردی که سومین مشکل مهم کاربران آمریکایی و پنجمین مشکل عمده کاربران بریتانیایی را در بر می‌گیرد. یکی از موارد دیگری که ظاهرا کاربران آمریکایی با آن مشکل دارند، به اتصال ایرپادها و استفاده از قابلیت CarPlay بازمی‌گردد.

در پایان می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که بیشترین مشکل کاربران آیفون در سطح جهانی به قفل شدن گوشی و عدم اطلاع از نحوه برطرف‌سازی آن مرتبط است، با این حال نمی‌توان گفت تقصیر به وجود آمدن این مشکلات به گردن کاربران است یا اینکه محصولات اپل مشکل دارند.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : فناوری
ارسال دیدگاه