پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 12801
پ

پتنت جدید اپل گوشی تاشویی با قابلیت ترمیم نمایشگر را نشان می‌دهد

اپل پتنت جدیدی برای یک صفحه‌نمایش با قابلیت ترمیم خودکار ثبت کرده است که احتمالاً قصد دارد از آن در گوشی هوشمند تاشو آینده‌ی خود استفاده کند.

بسیاری از مردم، گوشی‌های تاشو را به‌عنوان مرز بعدی در دنیای گوشی‌های هوشمند می‌دانند. بااین‌حال، نکته‌ای که اغلب ناشناخته باقی می‌ماند این است که حداقل درحال‌حاضر، این دیدگاه صرفاً برای دستگاه‌های مجهز به اندروید محفوظ است. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد شرایط در آینده‌ی نه‌چندان دور، تغییر کند.

به گزارش فون‌آرنا، اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که احتمالاً به آیفون تاشو اشاره دارد؛ دستگاهی که شاید اکنون در مراحل اولیه‌ی توسعه باشد. این گواهی حق‌اختراع نشان می‌دهد که غول فناوری مستقر در کوپرتینو، درحال‌ کار روی ماده‌ای با قابلیت ترمیم خودکار است که احتمالاً از آن روی نمایشگر گوشی تاشو خود استفاده خواهد کرد. ماده‌ی موردنظر می‌تواند به بهبود برخی خراش‌ها و فرورفتگی‌های صفحه‌نمایش کمک کند. این یعنی سازنده‌ی آیفون در تلاش است تا یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها را درمورد دستگاه‌هایی که از نمایشگر تاشو بهره می‌برند، برطرف کند و درواقع دوام آن را افزایش دهد.

پتنت نمایشگر تاشو اپل با قابلیت ترمیم خودکار

امکان تاشدن شیشه از وسط وجود ندارد و بنابراین اپل و سایر شرکت‌ها برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های تاشو روی محصولات خود، باید رویکردی جدید اتخاذ کنند. مشکل این است که مواد انعطاف‌پذیر معمولاً بسیار مستعد خط‌وخش هستند که این ویژگی به‌نوبه‌ی خود، ساخت چنین دستگاه‌هایی را دشوارتر می‌کند.

درحال‌حاضر سامسونگ درتلاش است تا با سخت‌تر کردن مواد انعطاف‌پذیر تا حد امکان مشکل دوام آن‌ها را رفع کند و بدین‌ترتیب احتمال بروز خراش‌ روی این نمایشگرها را کاهش دهد. از طرف دیگر، به‌نظر می‌رسد اپل رویکرد دیگری در این‌ زمینه دارد و به‌جای مقاوم‌تر کردن صفحه‌نمایش دربرابر خش، روشی برای به‌حداقل رساندن اثر خراش‌ها ارائه خواهد کرد.

استفاده از ماده‌ای با قابلیت ترمیم خودکار به نمایشگر گوشی‌ها و سایر دستگاه‌های تاشو اجازه می‌دهد تا ضمن حفظ حداکثر انعطاف‌پذیری، چین‌خوردگی وسط آن و همچنین خش‌پذیری را کاهش دهد. اکنون جالب است ببینیم کدام روش در درازمدت می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

درحال‌حاضر بازار گوشی‌های هوشمند تاشو به‌خصوص در بازارهای خارج از چین، تحت سلطه‌ی کامل سامسونگ قرار دارد و همین موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد درجه‌ی خاصی از رکود در طراحی این نوع محصولات شده است. اگر اپل درنهایت وارد بازار گوشی‌های تاشو شود، احتمالاً با ایجاد رقابت شدیدتر، شاهد پیشرفت‌های چشمگیرتری در این نوع دستگاه‌ها خواهیم بود.

منبع: زومیت

کلید واژه : اپل
ارسال دیدگاه