پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1305
پ

تاکید وزیر ارتباطات بر وجود سیاست‌های تشویقی برای تولیدکنندگان محتوا

محمدجواد آذری‌جهرمی گفت: باید برای تولید محتوای مناسب سیاست‌های تشویقی وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا از مدیرعامل ایرانسل قول گرفته از تولیدکنندگان محتوا حمایت شود، گفت: کسانی که کار تولیدمحتوا انجام می‌دهند، هزینه می‌کنند و وقت می‌گذارند. این افراد گاهی انگرانند که اگر مطالب خود را در فضای مجازی ارائه دهند نه‌تنها سود نکنند بلکه دچار سرقت ادبی هم بشوند و منافع خود ا از دست بدهند.

 

او در حاشیه مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: در برخی کشورها اینگونه است که وقتی کاربری محتوایی را تولید می‌کند و در شبکه قرار می‌دهد به میزان بازدید، از درآمد ترافیکی حاصل از آن برخوردار می‌شود. این اتفاق می‌تواند هم تامین‌کننده هزینه تولیدکننده باشد و هم می‌تواند منبع درآمد باشد و هم نهضت تولید محتوا در فضای مجازی ایجاد کند.

 

آذری‌جهرمی با تاکید بر اینکه راهبرد رفع تهدیدهای فضای مجازی ایجاد محتواهای مناسب است گفت: صرف مسدودسازی مساله‌ای را حل نمی‌کند. باید برای تولید محتوای مناسب سیاست‌های تشویقی وجود داشته باشد. هر فردی توان اینکه محتوای خود را در صداوسیما از طریق وزارت ارشاد در سینما ارائه دهد، ندارد. بنابراین ما معتقدیم باید از کسانی که تولیدمحتوا می‌کنند حمایت کنیم.

 

او گفت: بر این اساس از مدیرعامل ایرانسل خواستم بخشی از ترافیک حاصل از تولید محتوا را به تولیدکننذه ارائه دهند که این مساله می‌تواند مهمی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات کشور باشد.

ارسال دیدگاه