پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 15380
پ

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 احتمالاً زودتر از انتظار از راه می‌رسد

اسنپدراگون 8 نسل 3 احتمالاً در اکتبر سال جاری میلادی با لیتوگرافی 3 نانومتری معرفی می‌شود.

ظاهراً کوالکام می‌خواهد نسل بعدی تراشه پرچمدارش را زودتر از انتظار معرفی کند و این احتمال وجود دارد که به‌جای نوامبر، در ماه اکتبر با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 روبه‌رو شویم.

طبق اطلاعاتی که از سوی یکی از منابع دنیای فناوری به نام Digital Chat Station منتشر شده است، کوالکام می‌خواهد از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 زودتر از زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2 در سال 2022 رونمایی کند. درحالی‌که این منبع اشاره دقیقی به زمان رونمایی از این تراشه نکرده، اما انتظار داریم که در ماه اکتبر و نه در ماه نوامبر از راه برسد.

اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 در فصل چهارم 2023 از راه می‌رسند

نسل بعدی پرچمدارها با این چیپ احتمالاً در فصل چهارم 2023 معرفی می‌شوند، هرچند پرچمدارهای برخی برندها مانند سامسونگ در اوایل 2024 با این تراشه از راه می‌رسند. درحال‌حاضر اطلاعی از عملکرد نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام نداریم، اما با توجه به اینکه با لیتوگرافی 3 نانومتری از راه می‌رسد، باید عملکردش افزایش و مصرف انرژی‌اش کاهش یابد.

اسنپدراگون 8 نسل 3

این احتمال وجود دارد که عملکرد پردازشی اسنپدراگون 8 نسل 3 نسبت به نسل قبلی‌اش، افزایش 25 درصدی عملکرد CPU را تجربه کند و در حالت کلی، مصرف انرژی‌اش هم 20 درصد کمتر شود. البته نباید از افزایش عملکرد GPU هم غافل شویم؛ مخصوصاً با توجه به این موضوع که اسنپدراگون 8 نسل 2 نسبت به نسل قبلی‌اش عملکرد گرافیکی بسیار بالاتری دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 نسبت به نسل قبلی‌اش 35 درصد عملکرد CPU بالاتر دارد و همچنین بهره‌وری انرژی‌اش 40 درصد بهبود داشته است. در بخش GPU هم با افزایش 25 درصد عملکرد و بهبود 45 درصدی بهره‌وری انرژی روبه‌رو هستیم.

با توجه به عملکرد قابل‌توجه اسنپدراگون 8 نسل 2، انتظار داریم نسل بعدی‌اش عملکرد و بهره‌وری انرژی را وارد مرحله جدیدی کند.

منبع: ایسنا

کلید واژه : اسنپدراگون تراشه
ارسال دیدگاه