پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 15931
پ

HarmonyOS، جانی تازه به گوشی لومیا 950 XL مایکروسافت بخشید

وبلاگ‌نویس چینی موفق شد هسته‌ی سیستم‌عامل هواوی HarmonyOS را با موفقیت روی گوشی قدیمی مایکروسافت لومیا 950XL اجرا کند.

طبق برخی گزارش‌های اخیر، امکان نصب سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی روی برخی دستگاه‌های قدیمی وجود دارد و این موضوع برای دارندگان چنین گوشی‌هایی بسیار جذاب است. اکنون به‌نظر می‌رسد با گذشت زمان تعداد دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل مذکور پشتیبانی می‌کنند در حال افزایش است.

به گزارش گیزچاینا، لومیا 950XL مایکروسافت یکی از دستگاه‌های قدیمی محسوب می‌شود که اکنون می‌توان هسته‌ی HarmonyOS را روی آن اجرا کرد و بدین‌ترتیب امکان استفاده از قابلیت‌های جدید روی این دستگاه فراهم خواهد شد. البته برای انجام این‌ کار باید مراحل نسبتاً زیادی را انجام دهید.

اجرای هارمونی او اس روی لومیا ۹۵۰ ایکس ال

وبلاگ‌نویس چینی، ویدیویی از لومیا 950XL به‌اشتراک گذاشته است که هسته‌ی HarmonyOS را اجرا می‌کند. این سیستم‌عامل از کتابخانه‌ی منبع‌باز سیستم‌عامل هواوی استفاده می‌کند و اگر ویدیو را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که فقط هسته‌ی آن اجرا می‌شود و به‌نظر می‌رسد امکان دسترسی به صفحه‌ی اصلی وجود ندارد.

وبلاگ‌نویس چینی نمی‌تواند از رابط گرافیکی لومیا 950XL با سیستم‌عامل HarmonyOS استفاده کند اما پس‌ از بارگذاری موفق، امکان دسترسی به خدمات نرم‌افزاری پلتفرم هواوی وجود دارد.

مدیریت نسخه‌ی منبع‌باز HarmonyOS برعهده‌ی بنیاد OpenAtom است. این سیستم‌عامل برای توسعه‌دهندگان سازندگان گوشی‌های هوشمند درنظر گرفته شده است که قصد دارند از آن در اکوسیستم‌های هوشمند خود استفاده کنند. بدین‌ترتیب برای نصب HarmonyOS روی دستگاه‌های قدیمی باید دانش فنی لازم را داشته باشید.

البته امیدواریم در آینده‌ی نزدیک روش‌های ساده‌تری برای نصب HarmonyOS روی گوشی‌های قدیمی مثل لومیا 950XL مایکروسافت دردسترس قرار گیرد. این گوشی هوشمند از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد و به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به رم ۳ گیگابایتی اشاره کرد؛ مشخصاتی که نسبت‌ به برخی گوشی‌های رده‌پایین امروزی همچنان بهتر به‌نظر می‌رسد.

منبع: زومیت

کلید واژه : هارمونی هواوی
ارسال دیدگاه