پایگاه خبری وب زوم
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد خبر: 16901
پ

با استفاده از هوش مصنوعی؛ پخش آهنگ‌های کره‌ای به زبان‌های مختلف

بزرگ‌ترین شرکت پخش موسیقی کره‌ جنوبی، استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرده است و با استفاده از این فناوری، آهنگ‌های خوانندگان کره‌ای موسوم به «کی-پاپ» را به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

شرکت «اچ‌وای‌بی‌ایی» که تولیدکننده آثار خواننده‌های مشهور و گروه‌های محبوب مانند «بی‌تی‌اس» است، از طریق هوش مصنوعی، بخش آوازی موسیقی به زبان کره‌ای را به زبان‌های دیگر تبدیل می‌کند.

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری رویترز،این شرکت در ماه مه گذشته به همین صورت، آهنگی از خواننده کره‌ای به نام «میدنات» را به شش زبان کره‌ای، انگلیسی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی و ویتنامی منتشر کرد.

برخی از خواننده‌های موسیقی کی-پاپ علاوه بر زبان مادری خود که کره‌ای است، آهنگ‌هایی به زبان انگلیسی یا ژاپنی نیز منتشر می‌کنند، اما به گفته این شرکت پخش موسیقی، استفاده از هوش مصنوعی برای انتشار همزمان آهنگ به شش زبان، تحول بزرگی در صنعت موسیقی محسوب می‌شود.

به گفته مدیران اچ‌وای‌بی‌ایی، این فناوری می‌تواند شنونده‌های بیشتری را برای موسیقی کی‌-پاپ جذب کند و محبوبیت خواننده‌های کره جنوبی در جهان را افزایش دهد.

به گفته چانگ وویونگ، از مدیران شرکت، این طرح در مرحله آزمایشی است و آنها پس از بررسی واکنش هنردوستان درباره چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های آینده خود تصمیم خواهند گرفت.

لی هیون، ۴۰ ساله، معروف به میدنات، علاوه بر کره‌ای به صورت محدود به زبان‌های انگلیسی و چینی نیز می‌خواند. او ابتدا آهنگ جدید خود را در استودیو به تمامی زبان‌ها ضبط کرد. در مرحله بعد خواننده‌های بومی، این اثر را به زبان خود اجرا کردند، و سپس این اجراها با استفاده از هوش مصنوعی تلفیق شدند.

تولید این آهنگ کره‌ای به شش زبان دیگر، نشانه‌ای از نفوذ فزاینده هوش مصنوعی در صنعت موسیقی جهان است.

در هفته‌های اخیر، آکادمی علوم و هنرهای ضبط قوانین جدیدی را در ارتباط با جوایز گرمی تصویب کرد که به چگونگی استفاده از هوش مصنوعی مرتبط بود. این در شرایطی است که ترکیبی از آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرده است.

پیشرفت فناوری باعث گسترش استفاده از هوش مصنوعی در شاخه‌های مختلف هنری شده است و کاربران به سادگی و با هزینه کم به برنامه‌های مختلف دسترسی دارند.

البته شرکت‌های صفحه‌پرکنی باید از برنامه‌های کامل‌تری استفاده کنند که هزینه بیشتری نیز دارد. اچ‌وای‌بی‌ایی در ماه ژانویه گذشته، شرکت «سوپراستون»، یک سازنده برنامه هوش مصنوعی موسیقی را به مبلغ ۳۶ میلیون دلار خرید. این شرکت قصد دارد تا بخش‌هایی از این برنامه را برای استفاده عمومی در دسترس علاقمندان قرار دهد ولی هنوز مشخص نیست که این سرویس رایگان باشد.

میدنات که آهنگ او همزمان به شش زبان منتشر شد، ضمن تحسین هوش مصنوعی، می‌گوید که‌ این فناوری مانع زبان را برداشته است و به او امکان می‌دهد تا با طیف گسترده‌تری از شنوندگان در ارتباط باشد.

در شرایط کنونی، تولید آهنگ‌ به زبان‌های مختلف هفته‌ها طول می‌کشد ولی شرکت اچ‌وای‌بی‌ایی امیدوار است تا با تکمیل برنامه داخلی هوش مصنوعی خود، این زمان را به چند روز کاهش دهد.

در شرایطی که استفاده از هوش مصنوعی بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی را نگران کرده است، ولی به عقیده برخی از دست‌اندرکاران، این فناوری مزایای قابل توجهی نیز دارد و قابلیت‌های زیادی را در اختیار صنعت موسیقی قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه