پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17211
پ

غول‌های فناوری بر سر میز مذاکره با قانون‌گذاران آمریکا

ایلان ماسک، مارک زوکربرگ، بیل گیتس و تعدادی دیگر از مدیران عامل و غول‌های شرکت‌های فناوری جهان با هدف پاسخگویی به مقامات و یافتن راه‌هایی برای کاهش خطرات فناوری نوظهور هوش مصنوعی، با قانون‌گذاران آمریکا به مذاکره نشستند.

«ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت «تسلا»، «مارک زوکربرگ» مدیرعامل «متا پلتفرمز»، «بیل گیتس» مدیرعامل سابق «مایکروسافت»، «ساندار پیچای» مدیرعامل «آلفابت» و دیگر مدیران عامل فناوری، روز چهارشنبه جهت پاسخگویی به مقامات و یافتن راه‌هایی برای کاهش خطرات فناوری نوظهور هوش مصنوعی در جهان، در ساختمان کنگره آمریکا با قانون‌گذاران این کشور ملاقات کردند.

به گزارش سیتنا، فناوری نوظهور هوش مصنوعی که از زمان انتشار چت‌بات ChatGPT، با یک جهش سرمایه‌گذاری و محبوبیت خاصی بین مصرف‌کنندگان همراه شده، خطراتی را نیز برای جهانیان در پی دارد که کنگره آمریکا به منظور پیدا کردن راه‌حل برای کاهش خطرات این تکنولوژی غول‌های فناوری جهان را فراخواند.

در این نشست ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان و یکی از غول‌های حوزه فناوری عنوان کرد: برای اطمینان یافتن از کاربرد ایمن هوش مصنوعی، به یک اصلاح‌کننده نیاز است. برای ما مهم است که داور و اطلاح‌کننده داشته باشیم که تضمین کند شرکت‌ها اقداماتی را انجام دهند که ایمن و به نفع عموم باشد.

وی این نشست را خدمتی به بشریت دانست و یادآور شد که این رویداد بسیار مهم برای آینده تمدن در تاریخ ثبت خواهد شد. او تأیید کرد که هوش مصنوعی را یک شمشیر دو لبه می‌نامد.

مارک زوکربرگ به عنوان رقیب ماسک در این حوزه از کنگره درخواست کرد تا برای حمایت از نوآوری و پادمان‌ها با هوش مصنوعی تعامل داشته باشد.

غول‌های فناوری بر سر میز مذاکره با قانون‌گذاران آمریکا

«چاک شومر» به عنوان رهبر اکثریت دموکرات سنا که این مجمع را سازمان‌دهی کرد،در نشستی که بیش از ۶۰ سناتور حضور داشتند گفت: ما پرداختن به یکی از مهم‌ترین مسائلی را آغاز کرده‌ایم که نسل بعدی با آن روبه‌رو است و امروز شروع بسیار خوبی را برای آن داشتیم. ما راه زیادی برای رفتن داریم.

قانون‌گذاران در این نشست خواهان تدابیر امنیتی در برابر موارد «دیپ فیک» بالقوه خطرناک ناشی از هوش مصنوعی مانند ویدئوهای جعلی، دخالت در انتخابات و حمله به زیرساخت‌های حیاتی شدند.

ماه مارس، ماسک و گروهی از کارشناسان و مدیران هوش مصنوعی با اشاره به خطرات احتمالی این فناوری برای جامعه، خواستار توقف شش ماهه توسعه سیستم‌های قوی‌تر از GPT-4 شدند.

تنظیم‌کنندگان در سطح جهانی در تلاش هستند تا قوانینی را برای استفاده کردن از هوش مصنوعی مولد ایجاد کنند که می‌تواند متن و تصاویری را تولید کند که منشاء مصنوعی آن‌ها تقریباً غیرقابل تشخیص باشد.

ارسال دیدگاه