پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17234
پ

خرید بهترین گوشی‌های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی‌های اقتصادی در ایران، به تفکیک برندها و مدل‌ها، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها اغلب از تکنولوژی‌های معتبر و کیفیت ساخت نسبتا قابل قبولی بهره می‌برند، اما با توجه به قیمت مناسب‌تری که دارند، ممکن است تعدادی از ویژگی‌های پیشرفته در آنها به‌صورت محدودتری موجود باشد.

بهترین گوشی‌های اقتصادی در ایران، به تفکیک برندها و مدل‌ها، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها اغلب از تکنولوژی‌های معتبر و کیفیت ساخت نسبتا قابل قبولی بهره می‌برند، اما با توجه به قیمت مناسب‌تری که دارند، ممکن است تعدادی از ویژگی‌های پیشرفته در آنها به‌صورت محدودتری موجود باشد.

به گزارش پیوست، گوشی‌های اقتصادی باوجود قیمت ارزان معمولاً با صفحه نمایش‌هایی با اندازه متوسط یا بزرگ، دوربین‌های با کیفیت قابل قبول، پردازنده‌های متوسط و عمر باتری خوب به بازار عرضه می‌شوند. همچنین، این گوشی‌ها از سیستم‌عامل‌ محبوب اندروید بهره می‌برند و قابلیت ارتباط با دو سیم کارت و اتصال به اینترنت از طریق شبکه‌های دیتا را دارند.

مزیت اصلی گوشی‌های اقتصادی ایران، قیمت مناسب آنها است که به افرادی با بودجه محدود امکان می‌دهد تا به یک گوشی هوشمند با کارایی قابل قبول دسترسی داشته باشند. این گوشی‌ها به خصوص برای دانشجویان و افرادی که به دنبال یک گوشی پرقدرت با قیمت پایین هستند، انتخاب مناسبی هستند. در این لیست به ۸ تا از بهترین انتخاب‌های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان اشاره خواهیم کرد.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ

سامسونگ از برندهایی است که گوشی های اقتصادی و خوش‌قیمت زیادی تولید کرده است و در این لیست سه مدل از بهترین‌ها و مناسب‌ترین‌های آن را معرفی خواهیم کرد.

 سامسونگ گلکسی A14

برای گلکسی A14 یک صفحه نمایش PLS با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۰ ppi در نظر گرفته شده است که با توجه به قیمت، به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها را در رده گوشی‌های اقتصادی دارد.
این گوشی از ترکیب شیشه و پلاستیک ساخته شده است که شباهت بسیاری به اغلب گوشی‌های جدیدسامسونگ از پرچمدار گرفته تا میانرده دارد. طراحی تخت، دوربین سه‌گانه، فریم فلزی و برجسته بودن طرح‌های قاب پشتی و حاشیه زیاد صفحه نمایش از ویژگی‌های بارز طراحی این گوشی به حساب می‌آید.
بخش آخر به عملکرد اختصاص دارد جایی که یک پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 13330 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. انرژی این پردازنده از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت تأمین می‌شود که در کنار شارژدهی طولانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند.

_از دیگر مشخصات هم باید به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و جک ۳.۵ میلی متری صدا اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی A04s

در پنل جلویی گوشی A04s یک صفحه نمایش PLS IPS قرار گرفته که رزولوشن ۷۲۰ و تراکم پیکسل ۲۷۰ ppi به همراه نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را دارا است و تنها عامل برتری این نوع پنل با صفحه نمایش A14 در واقع همین ۹۰ هرتزی بودن است.
این گوشی همانند A14 از ترکیب شیشه برای پنل جلویی و پلاستیک برای فریم و پنل پشتی استفاده می‌کند. در بخش طراحی همچنان تفاهم زیادی بین A04s و A14 دیده می‌شود همانند برجسته بودن قاب پشتی و یا تعداد و یا حاشیه صفحه نمایش.
پردازنده هشت هسته‌ای ساخت سامسونگ با نام Exynos 850 قلب این گوشی است که قدرت مناسبی را در اختیار کاربران عادی قرار می‌دهد و صرفاً کافی است. در بخش باتری طبق استاندارد، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دیده می‌شود که همواره از شارژ سریع با حداکثر توان ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

تمام مشخصات به اضافه یک عدد جک ۳.۵ میلی‌متر صدا، اسپیکر تکی و دوربین اصلی با کیفیت جزئیات کلی گوشی سامسونگ Galaxy A04s را تشکیل می‌دهد.

سامسونگ گلکسی A04

سامسونگ گلکسی A04، پایه‌ترین و کوچک‌ترین عضو سری جدید سامسونگ است که با حدود قیمتی ۴ میلیون در گروه بهترین گوشی‌های اقتصادی با قیمت کمتر از ۵ میلیون تومان قرار می‌گیرد.
پنل جلویی این دستگاه را یک پنل PLS با رزولوشن ۷۲۰، تراکم پیکسلی ۲۷۰ ppi و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز تشکیل می‌دهد که یک لایه شیشه‌ای از آن محافظت می‌کند. پنل پشتی و فریم دستگاه نیز از پلاستیک ساخته شده‌اند.

در این دستگاه نیز سامسونگ تصمیم به استفاده دوباره از تراشه اقتصادی ساخت خود یعنی Exynos 850 گرفته است که عملکرد نه چندان بدی را نسبت به قیمت ارائه می‌دهد و همانطور که اشاره شد صرفاً کار راه انداز و مناسب افرادی با استفاده عادی است.

این تراشه کم‌مصرف، هشت هسته‌ای است و انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دریافت می‌کند که این مدل هم از نهایت توان شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.
گلکسی A04 نیز همانند بقیه برادران خود از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌کند.

بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی

برند شیائومی مانند دیگر رقبای خود گوشی‌های متفاوتی با زیر برند‌های مختلف مانند ردمی (Redmi) و پوکو (Poco) در بازار عرضه کرده است.

شیائومی Redmi 12C

شیائومی برای مدل ردمی 12C یک صفحه نمایش IPS با رزولوشن ۷۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۸ ppi به همراه نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در نظر گرفته است که کیفیت مطلوب ولی کمی ضعیف‌تر از سامسونگ‌های هم‌رده دارد.

در بخش طراحی Redmi 12C خوش دست‌تر از بقیه رقبا ظاهر می‌شود و این خوش‌دست بودن به دلیل لبه‌های خمیده‌تر نسبت به بقیه دستگاه‌ها است. طراحی کاملا پلاستیکی، حاشیه کم صفحه نمایش، پنل پشتی مات و نحوه قرارگیری خاص دوربین‌ها از ویژگیهای کلیدی و مهم طراحی این گوشی است.

در بخش پردازنده، قدرت اصلی این گوشی از یک تراشه ساخت شرکت مدیاتک بنام Helio G85 تامین می‌شود که به شکل محسوسی از تمام رقبا قدرت بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌دهد و البته نه تنها برای افراد عادی بلکه برای افرادی که کارهای نیمه‌سنگین انجام می‌دهند نیز مناسب است. باتری که برای این دستگاه در نظر گرفته شده طبق استاندارد ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که به دلیل عدم وجود ورودی USB TYPE-C فقط از نهایت توان شارژ ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند که نقطه ضعف این گوشی به حساب می‌آید. در کارتن این گوشی یک عدد آداپتور شارژ ۱۰ واتی نیز قرار داده شده است.

شیائومی Poco C40

پوکو از دیگر زیر برند‌های شرکت شیائومی است که از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار است و همه این زیر برند را با گیم و قدرت پردازشی می‌شناسند.
صفحه نمایش Poco C40 همانند Redmi 12C از یک پنل IPS با رزولوشن ۷۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۸ ppi تشکیل شده است که حواشی نسبتاً زیادی دارد.

در بخش طراحی، این گوشی از ترکیب شیشه و پلاستیک تشکیل شده است. پنل پشتی پلاستیکی این دستگاه دو دوربین را در خود جای داده که در یک نوار مشکی سراسری قرار گرفته‌اند. لوگوی Poco نیز در این نوار قرار دارد.

در این دستگاه از تراشه ساخت شرکت JLQ به نام JLQ JR510 استفاده شده که نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز را از خود تولید می‌کند و قدرت متوسطی دارد. این تراشه انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری پرظرفیت ۶۰۰۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند که تا دو روز شارژدهی را تضمین می‌کند. از طرفی این گوشی به همراه یک شارژر ۱۸ واتی درون جعبه عرضه می‌شود.

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، جک ۳.۵ میلی‌متری و اسپیکر تکی از مشخصه‌های کلیدی این دستگاه است.

 

بهترین گوشی‌های اقتصادی نوکیا

نوکیاC31

اگر طرفدار برند نوکیا هستید نوکیا C31 از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. زیرا گوشی نه چندان جدید نوکیا از طراحی به‌روز، صفحه نمایش مناسب و نسخه خام اندروید بهره می‌برد.
در پنل جلویی این گوشی از یک صفحه نمایش IPS با رزولوشن ۷۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۰ ppi و نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده شده است.
طراحی این گوشی در مقایسه با نسل‌های قبلی بهبود محسوسی داشته است. این گوشی از ترکیب شیشه و پلاستیک ساخته شده است اما حالا اندازه بزرگ‌تری دارد و چینش دوربین‌های قاب پشتی در این گوشی شامل تغییراتی می‌شود.
در قاب پشتی، جزیره دوربین‌ها با دو مرحله بیرون‌زدگی، حسگر اثر انگشت، اسپیکر تکی و لوگوی این برند دیده می‌شود.
برای محافظت از پنل جلویی دستگاه و صفحه نمایش از شیشه استفاده شده است.
نوکیا تصمیم گرفته تا در این دستگاه از پردازنده Unisoc SC9863A با نهایت فرکانس تولیدی ۱.۶ گیگاهرتز استفاده کند که عملکرد کندتری نسبت به رقبای هم قیمت خودش دارد. همچنین برای این گوشی یک باتری با ظرفیت ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت تعبیه شده است که به دلیل عدم وجود درگاه TYPE_C، با نهایت توان شارژ ۱۰ وات شارژ می‌شود.
از دیگر مشخصات این دستگاه باید به بلوتوث نسخه ۴، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد.

بهترین گوشی‌های اقتصادی موتورولا

موتورولا Moto E13

صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS با رزولوشن ۷۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ ppi است.
همچنین نسبت تصویر ۲۰:۹ و حواشی زیاد صفحه نمایش از دیگر مشخصات این پنل است و محافظت از پنل جلویی دستگاه توسط محافظ شیشه‌ای صورت می‌گیرد.
این گوشی همانند اکثر رقبای خود از ترکیب پلاستیک و شیشه ساخته شده است. وزن سبک، طراحی عام‌پسند، لبه‌های خم خورده و پنل پشتی پلاستیکی از ویژگی‌های بارز طراحی موتورولا E13 است.
در بخش پردازنده مانند نماینده نوکیا، موتورولا Moto E13 نیز از پردازنده‌ای قابل قبول استفاده می‌کند که هنوز از رقبایی مانند Poco C40 و Galaxy A14 فاصله زیادی دارند.
چیپ مورد استفاده این دستگاه Unisoc T606 با نهایت فرکانس تولیدی ۱.۶ گیگاهرتز است که یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژر ۱۵ واتی این چیپ را همراهی می‌کند.
اسپیکر تکی، پشتیبانی از دالبی اتموس و اندروید ۱۳ نسخه Go از دیگر مشخصات قابل اشاره این دستگاه است.

 

موتورلا Moto E32s

در پنل جلویی این دستگاه یک صفحه نمایش IPS با رزولوشن ۷۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ ppi قرار گرفته است که مهم‌ترین ویژگی این پنل ۹۰ هرتزی بودن آن است.
وظیفه محافظت از این پنل به یک محافظ شیشه‌ای از نوع Panda Glass محول شده است که بسیار مقاوم است.
در بخش طراحی این دستگاه، با ترکیبی از پلاستیک و شیشه از نوع Panda Glass طرف هستیم.
در پنل پشتی بخش خاصی جز جزیره دوربین‌ها دیده نمی‌شود و به نوعی خوش‌دست و ساده ساخته شده است. مهم‌ترین بخش طراحی این گوشی گواهی IP52 است که در کنار محافظ Panda Glass یک ترکیب بی‌نظیر از مقاومت در این قیمت به نمایش می‌گذارد.
چیپ استفاده شده در گوشی موتورلا Moto E32s مدیاتک HelioG37 نام دارد که تعادل مناسبی را بین کارایی و کم‌مصرف بودن برقرار می‌کند. باتری این دستگاه نیز طبق استاندارد ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود و از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.
دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسلی و حواشی کم صفحه نمایش از ویژگی‌های دیگر این دستگاه هستند. گفتنی است که این دستگاه به علت افت شدید قیمت در بازار ایران از لحاظ قیمتی با دستگاه‌های اقتصادی همرده است.

ارسال دیدگاه