پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17393
پ
مدیرعامل ایرانسل:

۴۱۵ شهر توسط ایرانسل تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرد/ بیش از ۵۵۰ هزار مشترک تجربه استفاده از نسل پنجم ایرانسل را دارند

نشست خبری ایرانسل به مناسبت ۱۷ سالگی این اپراتور و بهره برداری از ۶۵۰ امین سایت 5G ایرانسل امروز شنبه ۲۹ مهرماه با حضور بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و معاونان این اپراتور و با حضور تنی چند از اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی این اپراتور در حال برگزاری است.

نشست خبری ایرانسل به مناسبت ۱۷ سالگی این اپراتور و بهره برداری از ۶۵۰ امین سایت 5G ایرانسل امروز شنبه ۲۹ مهرماه با حضور بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و معاونان این اپراتور و با حضور تنی چند از اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی این اپراتور در حال برگزاری است.

بیژن عباسی آرند در این مراسم ضمن اعلام دستاوردهای ایرانسل در ۱۷ سال اخیر، گفت: مجموع سرمایه گذاری از ابتدای فعالیت تاکنون به بیش از ۱۰ میلیارد دلار در توسعه زیرساخت ها رسیده است.

وی‌افزود: تا به امروز ۶۴.۴ میلیون مشترک فعال داریم که حدود ۴۳ درصد سهم بازار را در دست داریم. ۴۵.۵ میلیون مشترک همراه و ۷.۸ میلیون مشترک دائمی داریم.

مدیرعامل ایرانسل، اظهار کرد: در پروژه فیبرنوری، کل فیبر مورد نیاز تحت تعهد ایرانسل ۱۱ هزار کیلومتر‌ است که تاکنون ۲۲۰۰ کیلومتر اجرا شده و سرمایه گذاری ۵۳۰ میلیون دلاری به منظور ارائه سرویس فیبرنوری برای پنج میلیون خانوار در نظر گرفته شده که ۴۱۵ شهر تاکنون تحت پوشش قرار گرفته است.

وی، گفت: در راستای پروژه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)، شهر بابل تاکنون ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند و تا آبان ماه پوشش کامل خواهیم داشت. همچنین در شهر صدرا شیراز تا اخر آذرماه به تعهد ۱۶۵ کیلومتری خود خواهیم رسید.

عباسی آرند، خاطرنشان کرد: پروژه فیبر، پروژه ای بزرگ و جدی برای ایرانسل است و پیشرفت قابل توجهی در این پروژه خواهیم داشت.

وی، پیرامون وضعیت پوشش شبکه همراه، گفت: بالای ۹۱ درصد پوشش جمعیت نسل دو و سه داریم. تمام شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار با ۱۶.۸۹۳ سایت تحت پوشش داریم و بیش از ۱۵۰ شهر تحت پوشش TD-LTE هستند.

عباسی آرند، اظهار کرد: بیش از ۵۵۰ هزار مشترک تجربه استفاده از نسل پنجم ایرانسل را دارند.

وی، افزود: برخی گوشی های همراه به نسل پنجم متصل هستند اما در کشور ما فعال نیستند که یکی از موانع اصلی ما است.

عباسی آرند گفت: در خدمات روستایی تعداد ۵.۸۴۵ سایت راه اندازی شده و ۱۷۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری است و ۳۰.۸۶۰ روستا تحت پوشش قرار گرفته است.

وی، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر و با افزایش نرخ دلار، حجم سرمایه گذاری به دلار کم شده و به ریال بالا رفته و عدم افزایش تعرفه علیرغم نرخ تورم یکی از مشکلات حوزه فاوا است که منجر به کاهش سرمایه گذاری و کیفیت شده است.

مدیرعامل ایرانسل افزود: مسیر حرکت ما از شرکت خدمات ارتباطی پایه به سمت شرکت تکنولوژی محور است تا زیست بوم دیجیتال کشور توانمندتر شود.

وی، گفت: توانمندسازی ایرانسل در حوزه هوش مصنوعی و حضور در بحث امنیت سایبری از فعالیت های مهم دیگر ایرانسل است.

کلید واژه : ایرانسل
ارسال دیدگاه