پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17489
پ

پس از سامسونگ، اپل هم دست‌به‌کار می‌شود؛ هوش مصنوعی در راه آیفون ۱۶

درحالی که iOS 18 با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی از راه خواهد رسید؛ اپل در فکر انحصاری‌کردن این ویژگی‌ها برای سری آیفون ۱۶ است.

درحالی که iOS 18 با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی از راه خواهد رسید؛ اپل در فکر انحصاری‌کردن این ویژگی‌ها برای سری آیفون ۱۶ است.

به گزارش زومیت، اپل در حال توسعه‌ی قابلیت‌های پیشرفته‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی برای محصولات آینده‌ی خود است؛ از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نسخه‌ی هوشمند‌تر از سیری مبتنی بر مدل‌های بزرگ زبانی اشاره کرد که با iOS 18 و سری آیفون ۱۶ دردسترس قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود که iOS 18 با نسخه‌ای اصلاح شده از سیری با قابلیت‌های مکالمه‌ای بیشتر و یکپارچگی گسترده‌تر با برنامه‌هایی چون مسیجز، اپل موزیک، پیجز و کی‌نوت از راه برسد؛ اما مارک گرمن، گزارشگر بلومبرگ و تحلیلگر به‌نام اپل، معتقد است که این شرکت هنوز بین محدود کردن قابلیت هوش مصنوعی مولد به پردازش روی دستگاه، پیاده‌سازی آن روی سرورهای ابری یا ترکیبی از این دو به نتیجه نرسیده است.

با این حال، به گفته‌ی پست افشاگر Tech_Reve در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، با اینکه برخی از قابلیت‌های پایه‌ای هوش مصنوعی از طریق سرورهای ابری برای دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز در دسترس قرار می‌گیرند، قابلیت‌های پیشرفته‌تر مبتنی بر پردازش روی دستگاه احتمالاً به سری آیفون ۱۶ محدود خواهند شد.

اپل درحال توسعه‌ی پردازنده های جدید سری A برای گوشی‌های آیفون ۱۶ است؛‌ شاید این تراشه‌های مبتنی بر فناوری ۳ نانومتری TSMC، با پیشرفت‌های کافی در زمینه‌ی بهره‌وری و قدرت، انجام پردازش‌های هوش مصنوعی سنگین روی گوشی اپل را ممکن کنند.

همچنین، اپل درحال آزمایش نسخه‌‌هایی ابتدایی از آیفون ۱۶ با دکمه‌ی لمسی Capture Button مجهز به قابلیت تشخیص فشار و ارائه‌ی بازخورد هپتیک است؛ شاید این دکمه‌ی اسرارآمیز که در زیر دکمه‌ی پاور گوشی قرار گرفته به طریقی به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید مرتبط باشد.

با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری اپل روی تحقیق و توسعه‌ی هوش مصنوعی، بعید نیست که تمرکز iOS 18 و iPadOS 18 کاملاً به ویژگی‌های مختلف مبتنی بر این فناوری معطوف شود.

کلید واژه : اپل سامسونگ
ارسال دیدگاه