پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17890
پ

اپل، سامسونگ را از سلطنت کنار زد!

براساس آخرین گزارش IDC از بازار موبایل جهان، اپل در سال ۲۰۲۳ سامسونگ را که از سال ۲۰۱۰ جایگاه پیشتازی را در اختیار دارد، از سلطنت خلع کرد و برای اولین بار به بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند تبدیل شد.

گزارش IDC در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد اپل در سال ۲۰۲۳ پیشتاز فروش جهانی گوشی‌های هوشمند شد و از سامسونگ سبقت گرفت.

به گزارش سیتنا، گزارش IDC از بازار موبایل جهان در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که اپل با فروش بیش از ۲۳۴ میلیون گوشی برای اولین بار جایگاه اول بازار را در یک سال کامل در اختیار گرفته است و سامسونگ پس از بیشتر از یک دهه این جایگاه را واگذار کرده است.

 سازنده آیفون با ارسال بیش از ۲۳۴ میلیون گوشی، بیشتر از ۲۰ درصد بازار را به خود اختصاص داده و با این حساب برای اولین بار کوپرتینویی‌ها توانستند پیشتازی بازار گوشی را در یک سال کامل در اختیار بگیرند.

سامسونگ در سالی که گذشت با ارسال ۲۲۶.۶ گوشی تنها ۱۹.۴ درصد بازار را در اختیار داشته و مقدار مرسوله‌های این شرکت به نسبت سال ۲۰۲۲ تا ۱۳.۶ درصد کمتر شده است.

سازنده آیفون رکورد فروش ۸۰.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه پایانی ثبت کرد و در مجموع ۲۳۴.۶ میلیون دستگاه در سال را به فروش رساند. از سوی دیگر، سامسونگ در سه ماهه چهارم ۵۳ میلیون دستگاه فروخته است و مجموع سالانه آنها به ۲۲۶.۲ میلیون رسیده است.

سامسونگ سالیان دراز است که به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و با وجود رقابت تنگاتنگ با اپل از سال ۲۰۱۰ جایگاه پیشتازی را در اختیار دارد.

در همین حال، شیائومی با ۱۴۵.۹ میلیون فروش در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از آن اوپو با ۱۰۳.۱ میلیون فروش و ترنسیون با ۹۴.۹ میلیون در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

با این حال، بازار کلی گوشی‌های هوشمند رونق نداشت. به طور کلی بازار موبایل جهانی براساس آمار IDC در سال ۲۰۲۳ میلادی ۳.۲ درصد کوچکتر شده و تعداد مرسوله‌های گوشی از یک میلیارد ۲۰۵ میلیون در سال ۲۰۲۲ به یک میلیارد و ۱۶۶ میلیون واحد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

کلید واژه : سامسونگ اپل وب زوم
ارسال دیدگاه