پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
کد خبر: 17893
پ

تعدیل نیرو در گوگل ادامه دارد

پس از اخراج بیش یک هزار نیروی کار در هفته گذشته که بیش از ۱۰۰ نفر آنها مربوط به بخش یوتیوب بودند، سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در تذکری به کارکنان درمورد ادامه دار شدن روند تعدیل نیرو هشدار داده است.

پس از اخراج بیش یک هزار نیروی کار در هفته گذشته که بیش از ۱۰۰ نفر آنها مربوط به بخش یوتیوب بودند، سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در تذکری به کارکنان درمورد ادامه دار شدن روند تعدیل نیرو هشدار داده است.

به گزارش پیوست، یادداشتی که وبسایت ورج محتوای آن را گزارش کرده می‌گوید شرکت باید برای تحقق اهداف بلند‌پروازانه خود با «انتخاب‌های سختی» مواجه است.

با این حال پیچای اعلام کرده که تعداد اخراجی‌ها کمتر از سال گذشته خواهد بود. گوگل سال گذشته بیش از ۶ درصد از نیروی کار شرکت یا حدود ۱۲ هزار نفر را اخراج کرد.

او در ایمیلی به کارکنان گفت: «اینبار اخراجی‌ها به گستره سال گذشته نیستند و تمامی تیم‌ها را شامل نمی‌شوند. اما می‌دانم که تماشای تاثیر آن بر همکاران و تیم‌ها دشوار است. بسیاری از این تغییرات پیشتر هم اعلام شده‌اند،‌ اما رک و راست بگوییم که یک سری از تیم‌ها باید در طول سال و در جای مورد نیازدرمورد تخصیص یک سری منابع خاص تصمیم‌گیری کنند و یک سری جایگاه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند.»

گوگل هفته گذشته با اخراج بیش از هزار نفر از کارکنان خود چندین تیم مختلف از جمله در بخش سخت‌افزار،‌ مهندسی، تبلیغات و خدمات را متاثر کرد. این شرکت همچنین تایید کرده است که جیمز پارک و اریک فریدمن، هم‌بنیان‌گذاران شرکت Fitbit که حالا تحت مالکیت گوگل درآمده است نیز از شرکت جدا می‌شوند.

گوگل روز چهارشنبه گفت که براساس یک طرح سازماندهی مجدد، ۱۰۰ نفر از کارکنان یوتیوب نیز تعدیل شدند.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای در پاسخ به اخراجی‌های یوتیوب گفت: «در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، تعدادی از تیم‌ها برای اینکه ما را در جایگاه خوبی برای فرصت‌ها قرار دهند تغییراتی را در جهت بهره‌وری و کار بهتر و تخصیص منابع به اولویت‌های اصلی، اعمال کردند. روند این نوع از تغییرات سازمانی همچنان برای برخی از تیم‌ها ادامه دارد و ممکن است به حذف یک سری جایگاه‌ها در سراسر جهان منجر شود.»

شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و آمازون سال جدید میلادی را با تعدیل نیروی گسترده آغاز کرده‌اند و به گفته تحلیلگران مسائل مختلفی مثل اضافه استخدام‌های دوران همه‌گیری و پیشرفت‌ چشمگیر هوش مصنوعی مولد را می‌توان عامل تعدیل نیرو دانست. افزون بر این شرایط اقتصاد کلان و درگیری‌های ژئوپلیتیک نیز کار را برای شرکت‌ها سخت‌تر کرده‌اند.

ارسال دیدگاه