پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
کد خبر: 18022
پ

گوگل برنامه نقشه‌ها را با کمک هوش مصنوعی تقویت می‌کند

شرکت گوگل قصد دارد برنامه‌ محبوب نقشه‌ها که مردم از آن برای راه‌یابی و مکان‌یابی استفاده می‌کنند را با استفاده از هوش مصنوعی تقویت کند، به‌طوری که جستجو توسط آن بسیار آسان‌تر و کاربر-محورتر شود.

 هوش مصنوعی نقشه‌ها به کاربر کمک می‌کند در همان لحظه که چیزی به ذهنش می‌رسد، بتواند سریع‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ را دریافت کند

به گزارش سیتنا، کمپانی «گوگل» قصد دارد برنامه‌ محبوب «نقشه‌ها» که مردم از آن برای راه‌یابی و مکان‌یابی استفاده می‌کنند را با استفاده از هوش مصنوعی تقویت کند، به‌طوری که جستجو توسط آن بسیار آسان‌تر و کاربر-محورتر شود.

گوگل در اطلاعیه‌ای در این باره گفت: «هر جایی که می‌خواهید بروید، فقط آن را به نقشه‌ها بگویید، و هوش مصنوعی ما داده‌های دقیق درباره بیش از 250 میلیون مکان، و نظرات بیش از 300 میلیون مشارکت‌کننده درباره آن مکان‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و به سرعت پیشنهادهایی به شما ارائه می‌دهد.»

گوگل به عنوان نمونه، جستجوی «مکان‌هایی با حال و هوای قدیمی در سانفرانسیسکو» یا «کارهایی که می‌شود در یک روز بارانی کرد» را مثال می‌زند. پس از پرسیدن این سوالات از نقشه‌ها، هوش مصنوعی آنها را خوب می‌فهمد، و نتایج جستجو را بر اساس بررسی‌ها و توضیحات پایگاه داده خود ارائه می‌کند.

پس از پاسخ نقشه‌ها به سوال اصلی، کاربران می‌توانند سوالات بعدی را بپرسند، و نقشه‌ها در بافتار پرسش اصلی پاسخ می‌دهد، که انجام یک جستجوی جدید را غیرضروری می‌کند. در نهایت نقشه‌ها نتایج را در دسته‌های مختلف مانند مغازه‌ها، رستوران‌ها و بازارها، با خلاصه‌های کوتاه درباره اینکه چرا ممکن است جالب باشند، ارائه می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند به‌روزرسانی نقشه‌ها با هوش مصنوعی می‌تواند جستجو را بسیار آسان‌تر کند. مثلا کاربران می‌توانند از چت‌بات نقشه‌ها بخواهند که سر راه سفرشان آدرس مکان‌های غیرتوریستی را در اختیارشان بگذارد، به‌ویژه جاهایی که مسافران را تیغ نمی‌زنند. یا حتی می‌توانند خواستار رستورانی ارزان و سالم در نزدیکی محل کارشان شوند.

در شرایط عادی، فرد باید کلی مطالعه کند تا به نتایج دلخواه برسد. این هم وقت زیادی می‌برد و هم در حال حرکت غیرممکن است. هوش مصنوعی نقشه‌ها به کاربر کمک می‌کند در همان لحظه که چیزی به ذهنش می‌رسد، یا در حالی که حرکت می‌کند، بتواند سریع‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ را دریافت کند.

کلید واژه : وب زوم گوگل مپ گوگل
ارسال دیدگاه