پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 2637
پ

بررسی گلکسی A21s سامسونگ

گلکسی A21s با صفحه‌نمایش +HD، پردازنده‌ی ضعیف‌تر و ساختار مشابه دوربین، نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر از گوشی هوشمند گلکسی A31 به‌حساب می‌آید.

با افزایش قیمت عجیبی که گوشی‌های موبایل در یک سال گذشته تجربه کردند، فقط قشر محدودی می‌توانند گوشی‌های رده‌بالا را بخرند. حتی خرید گوشی‌های میان‌رده هم که تا همین چند ماه پیش برای اکثر مردم امکان‌پذیر بود، اکنون به فهرست آرزوها اضافه‌ شده‌اند؛ مایه‌ی تعجب نیست که طبق آمارهای بخش محصولات زومیت، هم‌اکنون تعداد محدودی از گوشی‌های سری A سامسونگ و ردمی شیائومی، پربازدیدترین و محبوب‌ترین گوشی‌ها در بین کاربران ایرانی هستند. خوشبختانه گوشی‌های موبایل به‌قدری پیشرفت کرده‌اند که حتی محصولات پایین‌رده‌ هم به‌راحتی از پس انجام اکثر نیازهای کاربر مثل گشت‌وگذار در اینترنت، اینستاگرام و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر درخواست تاکسی، خرید اینترنتی و پرداخت پول برمی‌آیند.

مقایسه گلکسی A21s سامسونگ گلکسی A21 سامسونگ
عرضه
معرفی 2020، مه 15 2020، آوریل 8
وضعیت موجود. عرضه شده در 2 ژوئیه 2020 موجود. عرضه شده در 26 ژوئن 2020
نمایشگر
نوع PLS TFT لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.5 اینچ (~82.8% نسبت نمایشگر به بدنه) 6.5 اینچ
رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، 20:9 (~270 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) 720 در 1600 پیکسل، 20:9 (~270 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
بدنه
ابعاد 163.6 در 75.3 در 8.9 میلی‌متر 8.1 × 76.7 × 167.8 میلی‌متر
وزن 192 گرم 193 گرم
ساخت   جلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه - اندروید 10 - 1 UI 2.0 - اندروید 10.0 - One UI 2.0
تراشه Exynos 850  
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز و 4x2.0 گیگاهرتز)  
حافظه
درگاه حافظه microSDXC microSDXC (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 32 گیگابایت 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت 6 گیگابایت رم 32 گیگابایت 3 گیگابایت رم
نوع حافظه eMMC 5.1 eMMC 5.1
دوربین
اصلی 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) 2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4) 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4) 16 مگاپیکسل (لنز عریض، فوکوس خودکار) 8 مگاپیکسل، (فوق عریض) 2 مگاپیکسل، (لنز ماکرو) 2 مگاپیکسل، (سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 1080p@30fps 1080p@30fps
سلفی 13 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.2) 13 مگاپیکسل، (عریض)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps 1080p@30fps
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری بله بله
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 15 وات شارژ سریع 15 وات
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE GSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFC   بله (وابسته به بازار)
رادیو   رادیو اف‌ام
USB بله بله
متفرقه
رنگ‌ها مشکی، سفید، آبی، قرمز مشکی
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 190 یورو حدود 250 یورو

امسال هم مثل سال‌های گذشته، سامسونگ طیف جدیدی از گوشی‌های سری A را معرفی کرد. گوشی‌های سری A مدل‌های مختلفی دارند که از مدل‌های اقتصادی و پایین‌رده تا مدل‌های بالارده و گران‌قیمت را شامل می‌شود. امسال در میان تمام مدل‌های معرفی‌شده، سامسونگ از گلکسی A21s هم به‌عنوان یکی از اقتصادی‌ترین محصولات خود رونمایی کرد.

گلکسی A21s پس از مدل‌های A20، A20s، A20e و A21، پنجمین عضو از این سری محسوب می‌شود. این سری جزو ارزان‌ترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است. در حقیقت اگر برای گوشی‌های میان‌رده، جدولی در نظر بگیریم، در بالای آن مواردی همچون گلکسی A71 و A80 و در پایین آن گلکسی A21s قرار می‌گیرد؛ البته گلکسی A21s کار سختی در پیش دارد و با قیمتی که سامسونگ برای آن انتخاب کرده، باید با مدل‌های محبوب و جذابی مثل ردمی نوت 9 شیائومی و نوکیا 5.3 رقابت کند.

طراحی و کیفیت ساخت

بدنه‌ی گلکسی A21s سامسونگ را می‌توان با سه واژه‌ی «براق، پلاستیکی و لک‌پذیر» توصیف کرد! مدلی که برای بررسی دراختیار زومیت قرار داشت، سفید بود؛ البته رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز A21s را هم می‌توانید در بازار پیدا کنید. بدنه‌ی گلکسی A21 کاملا پلاستیکی است، ولی برخلاف ردمی نوت ۹ شیائومی که از یک تکه پلاستیک یکپارچه ساخته شده، قاب دور و پشت A21s جداگانه طراحی و سپس مونتاژ شده‌اند. در نظر داشته باشید که گلکسی A21s با وزنی معادل ۱۹۲ گرم جزو گوشی‌های سنگین به‌حساب می‌آید. گلکسی A21s به‌دلایلی همچون افزایش ظرفیت باتری، حدود ۱۰ گرم از مدل پیشین یعنی A20s وزن بیشتری دارد.

گلکسی A21s سامسونگ - طراحی پشت گوشی

از پشت گوشی شروع می‌کنیم؛ قابی خمیده، براق و تمام‌پلاستیکی که استعداد خیلی زیادی در جذب و نشان‌دادن اثرانگشت و چربی دست دارد و اگر کمی وسواس داشته باشید، باید هر چند دقیقه یک‌بار آن را تمیز کنید. گوشه‌ی سمت چپ از قاب پشتی دستگاه درست‌مانند پرچم‌داران سامسونگ، از مستطیل مشکی‌ و بزرگی با برآمدگی اندک میزبانی می‌کند که چهار ماژول دوربین و فلش LED را در بطن خود دارد. این برجستگی مستطیلی که دوربین‌ها در آن با چیدمان L شکل قرار دارند، در ترکیب با رنگ سفید گوشی، جلوه‌ی چندان جذابی به‌وجود نمی‌آورد.

حسگر تشخیص اثرانگشت کمی پایین‌تر از برجستگی دوربین‌ها و در وسط قاب پشتی قرار دارد. از نظر عملکرد، مثل بیشتر حسگرهای کلاسیک که در پشت گوشی یا روی کلید پاور قرار می‌گیرند،‌ حسگر A21s هم می‌تواند در کمتر از یک ثانیه و با دقت زیادی، اثرانگشت کاربر را شناسایی کند. مراحل ثبت اثرانگشت هم خیلی سریع با دو بار حرکت آهسته‌ی انگشت از بالا تا پایین حسگر انجام می‌شود و مثل گوشی‌های دیگر نیازی نیست که انگشت خود را چند ۱۰ بار روی حسگر قرار داده و بردارید؛ البته اگر حسگر اثرانگشت کمی پایین‌تر قرار داده شده بود، دسترسی بهتری داشت.

گلکسی A21s سامسونگ - رابط کاربری One UI نمایشگر

فریم پلاستیکی گلکسی A21s با پوشش مات و رنگ مشابه بدنه ساخته شده است. در سمت راست فریم کلیدهای کنترل صدا و پاور قرار دارند، ترجیح می‌دادیم که کلیدها کمی پایین‌تر باشند. لبه‌ی بالایی فریم از روزنه‌ی میکروفون و لبه‌ی سمت چپ از درگاه دو سیم‌کارت و درگاه مجزای کارت حافظه‌ی microSD میزبانی می‌کند. در نهایت لبه‌ی پایینی دستگاه، پورت USB 2.0 Type-C، دریچه‌ی اسپیکر و روزنه‌ی دیگر میکروفون را به‌‌روی خود می‌بیند.

در نهایت به جلوی گوشی می‌رسیم؛ جایی‌که نزدیک به ۸۳ درصد از آن دراختیار نمایشگر ۶٫۵ اینچی گلکسی A21s قرار دارد. برخلاف گلکسی A20، از بریدگی‌های U یا V شکل در نمایشگر خبری نیست و یک حفره‌ در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. سامسونگ این نمایشگر را Infinity-O می‌نامد که در مقایسه با نمایشگر‌های Infinity-U و Infinity-V علاوه‌بر زیبایی، فضای بیشتری هم دراختیار کاربر قرار می‌دهد. حاشیه‌های دور نمایشگر به‌ویژه لبه‌ی پایینی در مقایسه با مدل‌های قبلی یعنی A21 و A20s ضخامت کمتری دارد تا ظاهر کلی گوشی شبیه به مدل‌های رده‌بالا و گران‌قیمت شود.

گلکسی A21s سامسونگ - حاشیه بالای صفحه نمایش و دوربین سلفی

گلکسی A21s سامسونگ - حاشیه پایین صفحه نمایش

گلکسی A21s سامسونگ - دوربین پشت و حسگر اثر انگشت

گلکسی A21s سامسونگ - پورت USB-C، جک هدفون و دریچه اسپیکر

سامسونگ هیچ صحبتی در مورد محافظ نمایشگر A21s نمی‌کند. باتوجه‌به قیمت دستگاه هم اصلا جای تعجب ندارد اگر از نمایشگرهای نشکن و ضدخش گوریلا گلس خبری نباشد؛ بنابراین خرید محافظ نمایشگر باید یکی از اولویت‌های اصلی شما پس از خرید A21s باشد. اسپیکر مکالمه‌ی گوشی درون شکاف باریکی در لبه‌ی بالایی نمایشگر قرار دارد که پس از مدت کوتاهی به محل تجمع چربی و گردوخاک تبدیل می‌شود.

نمایشگر و اسپیکر

سامسونگ، گلکسی A21s را به‌عنوان گوشی اقتصادی و نسبتا ارزان گلکسی A با پنل PLS TFT LCD به‌فروش می‌رساند؛ این پنل‌ها از نظر عملکرد شباهت‌های زیادی به نمونه‌های IPS دارند، سامسونگ نیز همواره در صورت استفاده‌‌نکردن از پنل‌های اولد به سراغ چنین گزینه‌‌ی ارزانی می‌رود. اگر به‌دنبال مشکی عمیق و رنگ‌های باطراوت‌تر و رزولوشن بالاتر هستید بهتر است به فکر خرید گوشی‌های سری A30 باشید.

گلکسی A21s سامسونگ - حین پخش فیلم

مطابق انتظار، در بین محصولات پایین‌رده به گزینه‌ای فراتر از رزولوشن HD+ دست نخواهید یافت؛ نمایشگر ۲۰:۹ گلکسی A21s با وضوح ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل انتظار کاربران را برآورده می‌کند؛ با وجود تراکم پیکسل تقریبا یکسان، نمایشگر گلکسی A21s درمقایسه‌با A11 کمی شارپ‌تر به‌نظر می‌رسد؛ اما هنوز هم تار بودن آیکون‌ها، تصاویر و... برای افراد سخت‌گیر مشخص خواهد بود. پیش از اندازه‌گیری روشنایی، نمایشگر را از نظر نشت نور در حاشیه‌ها بررسی کردیم که خوشبتانه مشکل محسوسی یافت نشد.

در اطراف حفره‌ی نمایشگر هاله‌ی کم‌نوری ایجاد می‌شود که البته در تمام محصولات میان‌رده و اقتصادی با نمایشگر LCD شاهد آن بوده‌ایم؛ نمونه‌های بدتری از این نظر حتی در گوشی‌های گران‌تر دیده‌ایم؛ پس نمی‌توان چندان به سامسونگ خرده گرفت. حداقل روشنایی ۵٫۷ نیت اگرچه آزاردهنده نیست، گلکسی A21s را بین بهترین‌های رده‌ی اقتصادی هم قرار نمی‌دهد. متاسفانه حالتی برای فیلتر کردن نور آبی در بخش تنظیمات دردسترس نیست؛ اما شاید در به‌روزرسانی‌های آینده شاهد افزوده‌شدن آن باشیم.

عملکرد نمایشگر محصولات میان‌رده و اقتصادی
محصول ٫ پارامترها حداقل روشنایی حداکثر روشنایی دستی حداکثر روشنایی خودکار نسبت کنتراست Native خطای رنگی میانگین
سفید مشکی سفید مشکی سفید حالت پیش‌فرض دقیق‌ترین حالت
گلکسی A21s ۵٫۷     ۵٫۵ ۵۹۲ ۱۰۸ ۷٫۶ ۷٫۶
گلکسی A11 ۱۵٫۲ ۲٫۵۳ ۳۵۲ ۲٫۷۳ ۴۳۲ ۱۵۸ ۵٫۹ ۵٫۹
ردمی نوت ۹ ۱ ۴٫۱۵ ۳۶۰ ۴٫۴۲ ۴۸۲ ۹۵ ۶٫۶ ۴٫۷ (Saturated)
وای ۷ پی ۰٫۲ ۲٫۶ ۲۸۵ ۲٫۶ ۲۸۵ ۱۱۰ ۵٫۵ ۴ (Warm)
آنر ۹ ای ۰٫۸۵ ۲٫۷۵ ۳۱۰ ۲٫۹۶ ۳۲۰ ۱۱۲٫۷ ۶ ۴٫۱ (Warm)
نوا ۷ آی ۱٫۱ ۵٫۷ ۴۶۵ ۵٫۸ ۵۰۷ ۸۲ ۵.۸ ۳ (Normal)
موتورولا وان هایپر ۲٫۶ ۲٫۷ ۳۱۴ ۲٫۷ ۳۱۴ ۱۱۶ ۴٫۶ ۴٫۲ (Natural)
آنر ۹ ایکس پرو ۱٫۳۵ ۴ ۳۷۲ ۴ ۳۷۲ ۹۳ ۹٫۲ ۱٫۴ (Natural)
موتورولا وان اکشن ۳٫۴ ۳٫۷ ۳۴۲ ۳٫۵ ۳۶۰ ۱۰۳ ۶ ۵٫۹ (Natural)
ردمی نوت ۸ پرو ۰٫۷۵ ۳٫۸ ۳۸۵ ۵٫۱ ۵۳۰ ۱۰۳ ۵٫۹ ۴٫۶ (Standard)
ردمی نوت ۸ ۱ ۴٫۷ ۴۷۰ ۶ ۶۱۳ ۱۰۲ ۵٫۹ ۱٫۸ (Standard)

طی آزمایش روشنایی متوجه شدیم که حسگر تشخیص نور کمی در تنظیم سریع روشنایی سردرگم عمل می‌کند. روشنایی حداکثر در زمان استفاده از الگوی ۱۰۰ درصد سفید و تنظیم خودکار روشنایی به‌دست آمد؛ نمایشگر در این حالت با رسیدن به ۵۹۲ نیت (۵۲۸ نیت در الگوی ۵۰ درصد) در بین گوشی‌های اقتصادی موفق ظاهر می‌شود. رنگ مشکی متاسفانه عمق چندانی ندارد و تولید روشنایی ۵٫۵ نیت باعث می‌شود تا کنتراست از ۱۰۸ فراتر نرود.

همچون دیگر گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی سامسونگ با نمایشگر LCD خبری از تنظیمات رنگ در گلکسی A21s نیست. دمای رنگ ۹۲۰۰ کلوین برای به خوبی نمایانگر سردی رنگ‌‌ها به‌خصوص سفید است و فقدان اسلایدر تعادل رنگ حس می‌شود. میانگین خطای ۷٫۶ آن هم در فضای رنگی sRGB حتی برای محصولی از رده‌ی قیمتی اقتصادی، نتیجه‌ی خوبی محسوب نمی‌شود. پشتیبانی از فضای رنگی گسترده از سری A30 آغاز می‌شود و خبری از آن در A21s نیست؛ اما پوشش ۹۴٫۵ درصدی و طراوت رنگ‌ها برای یک محصول ارزان نسبتا قابل‌قبول بود.

اسپیکر تک‌کاناله‌ی گلکسی A21s مطابق انتظار عملکرد ناامیدکننده‌ای دارد؛ نویز بسیار زیاد، ناتوانی در بازتولید دقیق فرکانس‌های پایین و بالا و حجم نه‌چندان زیاد صدا از جمله‌ی ضعف‌های اصلی اسپیکر گلکسی A21s به‌شمار می‌آیند. گوشی اقتصادی سامسونگ از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و به‌صورت پیش‌فرض با ایرفون‌ ارزان‌قیمتی به‌فروش می‌رسد که چندان راحت داخل گوش قرار نمی‌گیرد؛ اما حداقل از حیث بیس‌های کوبنده‌تر، نویز کمتر و صدای فراگیرتری تولید می‌کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری

درحالی‌که سامسونگ هم‌اکنون روی نسخه‌ی بتای One UI 3 کار می‌کند و از مدتی پیش انتشار به‌روزرسانی One UI 2.5 را نیز آغاز کرده است، گلکسی A21s را به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و پوسته‌ی اختصاصی One UI Core 2.1 به‌فروش می‌رساند. نسخه‌ی Core از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ حس‌وحال و ظاهری شبیه به نسخه‌ی عادی دارد، با این تفاوت که ویژگی‌هایی همچون Sam Pay، Secure Folder یا Samsung Pass را دراختیار کاربر نمی‌گذارد. در هر صورت One UI 2.1 به‌روزرسانی جزئی و محدودی برای One UI 2 به‌حساب می‌آید که قابلیت‌های اندکی همچون Quick Share و Music Share را به‌همراه بهبودهایی در نرم‌افزار دوربین به‌ارمغان می‌آورد.

رابط کاربری One UI رو گوشی گلکسی A21s

چنانچه طی ۲ سال گذشته با گوشی‌های جدید مبتنی‌بر One UI سامسونگ کار کرده باشید، محیط رابط کاربری گلکسی A21s برایتان آشنا خواهد بود. قرارگیری اغلب قابلیت‌ها و گزینه‌ها در نیمه‌ی پایینی رابط کاربری برای دسترسی راحت‌تر کاربر، جابه‌جایی در محیط رابط کاربری با ژست‌های حرکتی و پوسته‌ی تیره در سطح سیستم از جمله‌ی ویژگی‌های کلیدی One UI‌ به‌شمار می‌آیند. گلکسی A21s درکنار پلی‌استور، فوتوز و گوگل کروم، فروشگاه اپلیکیشن، گالری و مرورگر اینترنت سامسونگ را نیز در بطن خود دارد. از سوی دیگر اپ‌های مایکروسافت شامل آفیس، وان‌درایو، لینکدین و اوتلوک درکنار نتفلیکس و فیسبوک روی گوشی سامسونگ نصب شده‌اند و امکان حذف آن‌ها نیز دردسترس نیست.

مطابق انتظار جابه‌جایی در بخش‌های مختلف رابط کاربری گلکسی A21s با اندکی کندی صورت می‌گیرد؛ اما این کندی به‌اندازه‌ای نیست که برای کاربر آزاردهنده باشد. 

دوربین

گلکسی A21s از ترکیب آشنا و چهارگانه‌ی واید، اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج به‌عنوان دوربین پشتی استفاده می‌کند؛ ترکیبی که پیش‌تر با گوشی‌های دیگر سامسونگ نظیر گلکسی A31 تجربه کرده‌ایم. در حقیقت با صرف‌نظر از وضوح حسگرهای ماکرو و عمق‌سنج، دوربین گلکسی A21s هیچ تفاوتی با گلکسی A31 ندارد. گلکسی A21s به‌ترتیب از ماژول‌های ۴۸ و ۸ به‌همراه دو ماژول ۲ مگاپیکسلی در دوربین پشتی خود بهره می‌گیرد. 

گلکسی A21s سامسونگ - نرم افزار دوربین

دوربین گلکسی ای 21 اس نیز همانند سایر محصولات اقتصادی سامسونگ در زمینه‌ی نرم‌افزار و رابط کاربری قابلیت‌های محدودی دارد. حالت‌های استفاده از دوربین به ۵ مورد عکاسی خودکار، فیلم‌برداری، پرتره با افکت بوکه (Live Focus)، پانوراما و حرفه‌ای محدود می‌شود که مورد آخر تنها امکان تغییر ISO (بین سطوح ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰)، تراز سفیدی (۲۳۰۰ تا ۱۰ هزار کلوین) و سطح نوردهی را برای کاربر فراهم می‌سازد. رابط کاربری دوربین، ظاهر و سازوکار متفاوتی با محصولات دیگر سامسونگ ندارد؛ حالت‌های استفاده از دوربین در نوار پایینی رابط کاربری را می‌توان شخصی‌سازی کرد، دو گزینه برای جابه‌جایی بین دو دوربین واید و اولتراواید وجود دارد و در نهایت به مواردی همچون تنظیمات، فیلترها، نسبت تصویر، استیکرهای واقعیت افزوده، تایمر و فلش نیز می‌توان از نوار بالایی دسترسی داشت.

دوربین واید گلکسی A21s از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و 1/2.25 اینچی تتراسل سامسونگ (ISOCELL GM2) با مدل S5KGM2 استفاده می‌کند. این حسگر ۴۸ میلیون پیکسل ۰٫۸ میکرومتری را روی سطحش دارد و لنزی ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم نه‌چندان گشوده‌ی f/2.0 را مقابل خود می‌بیند. مطابق انتظار دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌برد؛ اما برای فوکوس روی سوژه از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) کمک می‌گیرد.

گلکسی A21s براثر استفاده از فیلتر رنگی Quad Bayer یا Tetracell (مطابق نام‌گذاری سامسونگ) برای افزایش حساسیت حسگر به نور، داده‌های مربوط به هر ۴ پیکسل مجاور را ترکیب می‌کند و بدین‌ترتیب به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد؛ البته امکان عکاسی با وضوح ۴۸ مگاپیکسل نیز ازطریق الگوریتم Remosaic و تقریب رنگ‌های فیلتر Bayer عادی وجود دارد.

عکس‌های دوربین اصلی گلکسی A21s در محیط‌های روشن جزئیات و گستره‌ی دینامیکی مطلوبی دارند؛ اما تمایل به گرمی در رنگ‌ها به‌چشم می‌خورد و آثاری از نویز نیز در آن‌ها مشهود است. گلکسی A21s به‌صورت پیش‌فرض با Auto HDR روشن عکس می‌گیرد و همان‌طور که اشاره شد معمولا عملکرد مناسبی نیز در حفظ سایه‌روشن تصاویر دارد. 

 

گلکسی A21s از دوربین تله‌فوتو بهره نمی‌برد؛ اما به‌مدد وضوح ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی، می‌توان کراپ‌هایی با بزرگ‌نمایی بالغ‌بر ۸ برابری روی تصویر آن ایجاد کرد. گلکسی A21s این تصاویر را نیز با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند. براساس بررسی‌های ما، عکس‌های بزرگ‌نمایی شده تا سقف 2X در شرایط نوری ایده‌آل، جزئیات مناسبی داشته و بالطبع، ازلحاظ گستره‌ی دینامیکی و رنگ‌ها با عکس‌های 1X هم‌خوانی دارند. در پاره‌ای از موارد بزرگ‌نمایی 4X نیز برای کاربری‌هایی همچون اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب خواهد بود.


عکس‌های فوق‌عریض گلکسی A21 به کمک حسگر ۸ مگاپیکسلی گوشی ثبت می‌شوند. این حسگر بسیار کوچک 1/4.0 اینچی ۸ میلیون پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتری روی سطحش دارد و نور محیط را از مسیر لنز f/2.2 با میدان دید بسیار عریض ۱۲۳ درجه‌ای دریافت می‌کند. مطابق انتظار روی دوربین اولتراواید از لرزش‌گیر اپتیکال یا فوکوس خودکار خبری نیست. دوربین اولتراواید در پاره‌ای از موارد حتی از دوربین اصلی نیز عملکرد بهتری در حفظ سایه‌روشن تصاویر به‌نمایش می‌گذارد؛ اما سطح جزئیات تصاویر آن پایین‌تر است.

گلکسی A21s به‌جای نمونه‌ی ۵ مگاپیکسلی به‌کاررفته در گلکسی A31 از ماژول ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 امکان عکاسی از سوژه‌های بسیار نزدیک را نیز فراهم می‌سازد. توجه داشته باشید که دوربین ماکرو لرزش‌گیر اپتیکال یا فوکوس خودکار ندارد. ما تجربه‌ی خوشایندی از دوربین ماکرو نداشتیم و عکس‌های آن عموما بسیار سافت، خارج از فوکوس و با جزئیات اندک بودند.

گوشی اقتصادی سامسونگ عکس‌های پرتره (Live Focus به زبان سامسونگ) را با دوربین اصلی ثبت می‌کند؛ اما از ماژول عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 برای تشخیص و تفکیک پس‌زمینه از سوژه کمک می‌گیرد. گلکسی A21s با حالت Live Focus امکان پیاده‌سازی افکت بوکه روی سوژه‌های انسانی و اشیاء را دارد.

گلکسی A21s برای عکاسی سلفی به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید f/2.2 اتکا دارد. این دوربین از حسگر Hi-1336 ساخت شرکت SK Hynix استفاده می‌کند و مطابق انتظار در آن از فوکوس خودکار خبری نیست؛ بنابراین حین ثبت سلفی باید گوشی را در فاصله‌ی مناسبی از چهره نگه دارید.

متأسفانه حالت مجزای Night Mode برای بهبود تجربه‌ی عکاسی در محیط‌های تاریک با هیچ‌یک از دوربین‌های گلکسی A21s دردسترس نیست. از سوی دیگر دوربین اصلی یا اولتراواید در ثبت عکس‌ها با حالت خودکار عملکرد رضایت‌بخشی ندارند. عکس‌های دوربین اصلی با نویز زیاد و رنگ‌های کدر ثبت می‌شوند؛ هرچند که متعادل‌ساختن نوردهی در نقاط سایه‌ و روشن تصویر به‌خوبی صورت می‌گیرد. وضعیت عکس‌های دوربین اولتراواید گلکسی A21s در محیط‌های تاریک از دوربین اصلی نیز وخیم‌تر است.

براثر محدودیت‌های پردازنده‌ی Exynos 850، گلکسی A21s با هر سه دوربین واید، اولتراواید و سلفی قابلیت فیلم‌برداری 1080p را دارد؛ درحالی‌که اکسینوس ۸۵۰ از فیلم‌برداری با نرخ بالغ‌بر ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند، قابلیت فیلم‌برداری گلکسی A21s روی نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه قفل شده است. از سوی دیگر از لرزش‌گیر الکترونیکی EIS نیز خبری نیست. براساس بررسی‌های زومیت بیت‌ریت ویدئوهای دوربین پشتی در حدود ۱۶ تا ۱۷ مگابیت‌برثانیه نوسان می‌کند. در ویدئوهای هر دو دوربین شاهد نویز هستیم و جزئیات نیز چندان چشم‌گیر نیستند. نکته‌ی دیگر به گستره‌ی دینامیکی محدودتر ویدئوهای دوربین اولتراواید بازمی‌گردد.

بازده و عملکرد

سامسونگ گوشی هوشمند اقتصادی‌اش را در دو نسخه‌ی گلکسی A21 و نسل پیشین آن را در سه نسخه‌ی گلکسی A20، گلکسی A20s و گلکسی A20e روانه‌ی بازار کرده که همگی از پردازنده‌های پایین‌رده‌ی متفاوت با روندی غیرمنقطقی بهره می‌برند؛ به‌عنوان مثال دو گوشی هوشمند A20 و A20e از پردازنده‌ی Exynos 7884 با هسته‌های توانمندترِ Cortex-A73 استفاده می‌کنند، درحالی‌که A20s از پردازنده‌ی Snapdragon 450 با هسته‌های Cortex-A53 قدرت می‌گیرد؛ شرایط برای خانواده‌ی A21 نیز با دو نوع پردازنده‌ی پایین‌رده‌ی اکسینوس و مدیاتک چندان متفاوت نیست.

گلکسی A21s سامسونگ - اجرای بازی روی نمایشگر

گلکسی A21s از تراشه‌ی ۸ نانومتری Exynos 850 سامسونگ قدرت می‌گیرد. این تراشه‌ی پایین‌رده از ترکیب ۸ هسته‌ی Cortex-A55 آرم با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۰ گیگاهرتز به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و برای رندرهای گرافیکی ماژول تک‌هسته‌ای Mali-G52 را به‌عنوان GPU به‌کار می‌گیرد. در نقطه‌ی مقابل، گلکسی A21 با تراشه‌ی Helio P35 مدیاتک مجهز به ۸ هسته‌ی Cortex-A53 در قالب دو کلاستر ۱٫۸ و ۲٫۳ گیگاهرتزی به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 شرکت Imagination به‌فروش می‌رسد.

اکسینوس ۸۵۰ از نمایشگرهایی با وضوح بالغ‌بر ۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند، امکان ان‌کد و دی‌کد ویدئوهای ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل HEVC، H.264 و VP9 با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را دارد، به‌مدد مودم LTE Cat. 7/13 خود سرعت دانلود و آپلود بالغ‌بر ۳۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که با ماژول رم LPDDR4X، حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC 5.1 و اتصال Wi-Fi 5 به‌همراه بلوتوث ۵٫۰ سازگار است.

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی A21s را در ۴ نسخه‌ی ۲ | ۳۲، ۳ | ۳۲، ۴ |‌ ۶۴ و ۶ | ۶۴ گیگابایتی به‌فروش می‌رساند؛ درحالی‌که به‌مدد درگاه مجزای microSDXC امکان ارتقا حافظه‌ی ذخیره‌سازی را دراختیار کاربر می‌گذارد. ما گلکسی A21s را با ۴ گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC 5.1 برای بررسی دراختیار داشتیم و تصور می‌کنیم که این نسخه می‌تواند برای خریداران محصول اقتصادی سامسونگ، ترکیبی معقول باشد. در جدول زیر عملکرد حافظه‌ی ذخیر‌ه‌سازی گلکسی A21s آمده است.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
مدل‌ها ٫ عملکرد نرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
سامسونگ گلکسی A21s ۳۱۴٫۵۸ ۲۱۸٫۷۹ ۱۰۹٫۵۴ ۸۱٫۴
گلکسی A11 ۲۹۲٫۵۹ ۱۱۵٫۵۴ ۷۳٫۱۴ ۶۶٫۷۳
ردمی نوت ۹ ۳۰۳٫۹۳ ۲۴۰٫۸۱ ۶۳٫۵۹ ۱۳۴٫۴۱
ردمی نوت ۹ اس ٫ پرو ۴۸۶٫۶۳ ۱۷۵٫۳۹ ۱۲۷٫۱۵ ۱۱۳٫۶
ردمی نوت ۸ ۳۰۲٫۴۷ ۲۳۷٫۸۱ ۵۹٫۷۳ ۱۱۴٫۲۳
ردمی نوت ۸ پرو ۵۲۵٫۲۱ ۱۹۵٫۹۷ ۱۴۹٫۳۵ ۱۷۲٫۴۳
آنر 9A ۲۷۸٫۲۱ ۱۶۱٫۷۳ ۵۵٫۶۸ ۱۹٫۹۵
هواوی Y9s ۸۱۶٫۹۴ ۱۹۳٫۲۳ ۱۴۲٫۸۳ ۱۵۳٫۸۵
هواوی Y7p ۲۹۰٫‌۶۵ ۲۰۹٫۵۹ ۴۸٫۸۱ ۴۴٫۹۳
آنر 9X ۸۱۴٫۳۹ ۱۹۵٫۴ ۱۵۳٫۰۹ ۱۵۶٫۴۹
سامسونگ گلکسی M30 ۲۸۰٫۳۵ ۱۰۱٫۴۶ ۶۴٫۸۹ ۶۱٫۲
سامسونگ گلکسی M20 ۳۰۹٫۹۷ ۱۴۳٫۶ ۶۷٫۷۷ ۴۵٫۴۷

برای ارزیابی عملکرد گلکسی A21s سراغ آزمون‌های نرم‌افزاری زومیت می‌رویم؛ GeekBench قدرت پردازشی CPU و 3DMark به‌همراه GFXBench قدرت پردازشی GPU را می‌سنجند؛ درحالی‌که دو بنچمارک AnTutu و PCMark عملکرد کلی دستگاه را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند.

عملکرد گلکسی A21s در برابر رقبا
محصول / بنچمارک AnTutu 8 3DMark

PCMark

GeekBench 5 GFXBench
Sling Shot Extreme 

Work 2.0

CPU Aztec Ruins Vulkan Manhattan 3.1  Car Chase T-Rex
Unlimited Overall / Web Browsing Single / Multi (Onscreen / Offscreen (FPS
گلکسی A21s ۱۲۹۵۶۱ ۹۱۴ ۵۵۲۹
۵۰۴۵
۱۵۳
۱۰۴۰
۹٫۱
۵٫۷
۱۸
۵٫۱
۱۰
۵٫۹
۳۳
۲۴
گلکسی A11 ۹۰۹۸۹ ۴۹۰ ۴۷۲۰
۴۶۴۲
۱۲۷
۴۸۸
۵٫۸
۳٫۲
۱۳
۶٫۱
۶٫۶
۳٫۴
۳۲
۲۲
گلکسی A31 Failed* ۱۱۷۹ ۶۲۵۳
۵۳۲۸
۳۱۳
۱۱۳۴
۵٫۷
۶٫۵
۱۲
۱۳
۷٫۰
۸٫۱
۳۵
۳۹
ردمی نوت ۹ ۱۸۶۶۶۲ ۱۴۰۳ ۸۶۹۳
۸۰۵۷
۳۴۴
۱۱۶۵
۷
۷٫۸
۱۴
۱۶
۸٫۶
۹٫۷
۴۰
۴۴
ردمی نوت ۸ ۱۶۵۶۱۹ ۱۱۲۴ ۶۷۱۹
۶۵۸۳
۳۱۳
۱۳۸۹
Failed ۱۲
۱۳
۶٫۲
۷٫۰
۳۳
۳۶
ردمی نوت ۸ پرو ۲۸۱۴۶۷ ۲۰۳۸ ۱۰۲۰۲
۹۵۵۷
۴۹۸
۱۶۴۰
۱۳
۱۳
۱۶
۱۹
۱۱
۱۱
۴۵
۵۲
ردمی نوت ۹ اس / پرو ۲۵۳۶۳۲ ۲۶۳۳ ۷۸۹۹
۶۷۵۰
۵۶۹
۱۶۹۱
۱۶
۱۸
۲۷
۳۱
۱۶
۱۸
۵۹
۸۶
آنر 9A 
(Perf. mode)
۹۸۷۵۰ ۸۱۷ ۵۲۰۳
۵۰۰۱
Not Installed ۵٫۶
۳٫۱
۱۲
۷٫۲
۵
۳٫۴
۲۷
۲۱
هواوی Y7p ۱۶۵۵۴۷ ۹۹۰ ۷۳۱۳
۷۲۸۴
۳۳۳
۱۳۴۷
۹٫۸
۵٫۶
۲۹
۱۴
۱۵
۷٫۷
۵۳
۳۹
هواوی Y9s
(Perf. mode)
۱۹۲۸۹۰ ۹۸۷ ۷۰۷۹
۷۰۸۲
۳۲۹
۱۳۰۱
۴٫۷
۵٫۶
۱۲
۱۴
۶٫۵
۷٫۷
۳۵
۳۹
گلکسی A50 ۱۷۲۷۶۳ ۱۳۴۹ ۵۸۳۹
۵۲۶۹
-- ۷٫۹
۹٫۷
۱۳
۱۴
۸٫۳
۹٫۱
۳۷
۴۱

مطابق انتظار، گلکسی A21s با اختلافی فاحش نسبت به برادرش، گلکسی A11 قدرتمندتر است و در کاربری روزمره نیز تا ۲۰ درصد بهتر عمل می‌کند. با نگاهی اجمالی به نتایج بنچمارک‌ها، می‌توان متوجه شد که CPU این گوشی هوشمند در پردازش‌های تک‌هسته‌ای ۱۰ درصد بهتر از گلکسی A21 عمل می‌کند؛ درحالی پردازش‌های چندهسته‌ای، هم‌سطح، عملکرد کلی و گرافیکی ۲۰ درصد بهتر ارزیابی می‌شوند. صرف‌نظر از برتری‌ها یا ضعف‌های گلکسی A21s درمقایسه‌با محصولات دیگر سامسونگ، این گوشی هوشمند با اختلافی فاحش، پشت‌سر ردمی نوت ۹، میان‌رده‌ی اقتصادی شیائومی قرار می‌گیرد.

باتری

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، صفحه‌نمایش +HD و تراشه‌ی کم‌مصرفی مبتنی‌بر Cortex-A55، شارژدهی کم‌نظیری را نوید می‌دهد. سامسونگ می‌گوید گلکسی A21s تا ۲۱ ساعت پخش فیلم، ۱۰۹ ساعت پخش موسیقی یا ۲۳ ساعت وب‌گردی با اتصال LTE / Wi-Fi کاربر را همراهی می‌کند؛ اما باید دید که ادعای سامسونگ تا چه اندازه با واقعیت هم‌خوانی دارد. کره‌ای‌ها گلکسی ای ۲۱ اس را به‌صورت پیش‌فرض با شارژر سریع ۱۵ واتی به‌فروش می‌رسانند.

گلکسی A21s سامسونگ - دیتابیس زومیت

برای ارزیابی شارژدهی گلکسی A21s در زمینه‌ی پخش فیلم، ابتدا روشنایی نمایشگر را روی ۲۰۰ نیت قرار می‌دهیم، سپس تمام اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر را قطع می‌کنیم. گلکسی A21s ویدئوی معیار HD زومیت را تا زمان خالی‌شدن باتری به‌مدت ۱۸ ساعت و ۴۶ دقیقه پخش می‌کند که به عدد ۲۱ ساعتی ادعا‌شده از سوی سامسونگ بسیار نزدیک است.

شارژدهی باتری گلکسی A21s در برابر رقبا
محصول ٫ آزمایش نمایشگر باتری ویدئو GFXBench Manhattan 3.1 PCMark
Work 2.0
ابعاد و رزولوشن میلی‌آمپرساعت دقیقه:ساعت طول‌عمر باتری
(دقیقه)
حداقل فریم‌های رندرشده
(فریم)
درصد افت عملکرد دمای بیشینه
(درجه‌ی سلسیوس)
دقیقه:ساعت
گلکسی A21s ۶٫۵ اینچ
۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۱۸:۴۶ ۶۴۴٫۴ ۱۱۲۳ ۰∼ ۳۵٫۵∼ ۱۶:۲۹
گلکسی A11 ۶٫۴ اینچ
۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۱۵:۲۷ ۷۰۷٫۵ ۷۲۹٫۵ ۰∼ ۳۵∼ ۱۱:۴۸
جی پلاس کیو ۱۰ ۶٫۲۶ اینچ
۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل
۳۵۰۰ ۱۰:۰۵ ۴۴۲٫۷ ۴۲۳٫۶ ۱٫۲ ۳۶ ۷:۲۰
ردمی 8A ۶٫۲ اینچ
۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۱۴:۱۷ ۵۵۴٫۶ ۸۱۰٫۶ ۰٫۹۱ ۳۲٫۵۰ ۱۲:۰۷
ردمی نوت ۹ ۶٫۵۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۲۰ ۱۶:۳۵ ۴۳۱٫۷ ۸۲۰٫۴ ۷∼ ۳۸٫۲∼ ۸:۴۱
ردمی نوت ۸ ۶٫۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۱۶:۲۳ ۳۷۸٫۰ ۶۸۹٫۵ ۲٫۵ ۳۷٫۵ ۱۱:۰۲
ردمی نوت ۸ پرو ۶٫۵۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰ ۱۴:۰۳ ۴۳۱٫۰ ۱۰۲۵ ۳۶٫۹ ۴۱٫۲۵ ۸:۱۱
آنر 9A ۶٫۳ اینچ
۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل
۵۰۰۰ -- ۵۹۲٫۶
Perf. mode
۷۳۲٫۷
Perf. mode
۰∼
Perf. mode
۴۰∼
Perf. mode
۱۳:۱۲
Perf. mode
۱۵:۲۵ ۷۷۳٫۲ ۶۶۷٫۳ ۰∼ ۳۷٫۵∼ ۱۳:۲۸
موتورولا وان هایپر ۶٫۵ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۱۳:۳۲ ۳۸۰٫۱ ۹۱۷٫۳ ۰٫۹۴ ۴۳ ۱۰:۰۳
هواوی Y7p ۶٫۳۹ اینچ
۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل
۴۰۰۰ -- ۵۸۸٫۷
Perf. mode
۱۰۰۳
Perf. mode
۴۲∼
Perf. mode
۴۸∼
Perf. mode
--
۱۹:۲۰ ۷۵۷٫۱ ۱۰۰۲ ۴۱∼ ۵۰ ۱۱:۵۳
آنر 9X ۶٫۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰ -- ۳۰۲.۳
Perf. mode
۷۶۹.۷
Perf. mode
۰٫۵∼
Perf. mode
۴۴
Perf. mode
--
۱۱:۳۱ ۴۶۶٫۵ ۶۵۲٫۵ ۱۶٫۷ ۴۱ ۹:۱۱
هواوی Y9s ۶٫۵۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰ -- ۲۹۵٫۱
Perf. mode
۷۳۹٫۳
Perf. mode
۰٫۹∼
Perf. mode
۴۲
Perf. mode
--
۱۰:۴۷ ۴۳۵٫۷ ۶۲۴٫۱ ۱۷∼ ۴۰ ۸:۴۸
گلکسی M30 ۶٫۴ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۲۰ ۲۳۴ ۸۵۷٫۶ -- -- ۱۳:۵۳
گلکسی M20 ۶٫۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۱۴:۲۰ ۲۳۸ ۸۴۳٫۲ -- -- ۱۱:۰۰

بنچمارک GFXBench با ۳۰ بار رندر محتوای گرافیکی Manhattan 3.1، به‌نوعی عملکرد دستگاه در اجرای بازی‌های مبتنی‌بر OpenGL ES 3.1 را از حیث شارژدهی و پایداری عملکرد در روشنایی ۲۰۰ نیتی نمایشگر می‌سنجد. گلکسی A21s در این آزمون محتوای گرافیکی را با وضوح ۷۲۰ × ۱۵۳۲ پیکسل به‌مدت ۶۴۴ دقیقه رندر می‌کند. تعداد فریم‌های رندرشده نیز تقریبا بدون هیچ‌گونه افتی، در هر مرحله حدود ۱۱۲۳ فریم است.

ما PCMark را با روشنایی ۲۰۰ نیتی نمایشگر و بدون هیچ‌گونه اتصال بی‌سیمی اجرا می‌کنیم؛ بدین‌ترتیب این آزمون می‌تواند با شبیه‌سازی کاربری‌های روزمره نظیر وب‌گردی یا ویرایش عکس، معیاری استاندارد برای مدت‌زمان روشن‌ماندن نمایشگر باشد. گلکسی A21s با ثبت‌زمان کم‌نظیر ۱۶ ساعت و ۲۹ دقیقه نشان می‌دهد برای فردی که روزانه حدود ۵ ساعت از گوشی هوشمندش استفاده‌ی روزمره دارد، شارژدهی دستگاه بیش از ۳ روز خواهد بود.

جمع‌بندی

‌هم‌اکنون بازار کشورمان درکنار گلکسی A21s از سه مدل دیگر سامسونگ شامل گلکسی A21، گلکسی A20 و گلکسی A20s در بازه‌ی قیمتی نزدیک به‌هم میزبانی می‌کند؛ محصولاتی که بیش‌ازهرچیز، در ظرفیت باتری، وضوح و چینش دوربین‌ها درکنار توان پردازشی تراشه تفاوت‌هایی دارند. بین هر ۴ مدل، در مجموع برتری نسبی از آنِ مدل گلکسی A21s است؛ گوشی هوشمندی که پرظرفیت‌ترین باتری و توانمندترین دوربین را دارد؛ درحالی‌که از تراشه‌ای با معماری جدیدتر قدرت می‌گیرد.

گلکسی A21s سامسونگ - حین عکاسی

بی‌شک گلکسی A21s محصول ناکارآمدی نیست؛ اما در بازه‌ی قیمتی این گوشی، رقبای توانمندی نیز وجود دارند. به‌عنوان مثال، ردمی نوت ۹ درمقایسه‌با گوشی اقتصادی سامسونگ پردازنده‌ای به‌مراتب توانمندتر و نمایشگر پروضوح‌تری دراختیار کاربر می‌گذارد و به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از حالت Night در تاریکی عکس‌های بهتری می‌گیرد؛ درحالی‌که گلکسی A21s عکس‌های جذاب‌تری در طول روز ثبت می‌کند و از باتری کارآمدتری بهره می‌برد.

منبع:  زومیت

ارسال دیدگاه