پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
کد خبر: 7695
پ

کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا احتمالا فصل سوم ۲۰۲۲ از راه می‌رسند

انویدیا روی نسل بعدی کارت‌های گرافیکش با اسم رمز «Lovelace» کار می‌کند که انتظار می‌رود نام RTX 40 را یدک بکشند. حالا یکی از منابع از احتمال عرضه این کارت‌های گرافیک در فصل سوم ۲۰۲۲ خبر داده است.

 

به گفته حساب توییتری «kopite7kimi»، در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ با کارت‌های گرافیک RTX 4080 ،RTX 4070 و RTX 4090 روبه‌رو می‌شویم. بنابراین احتمالا در ژوئیه سال آینده میلادی انویدیا از کارت‌های گرافیک سری RTX 40 رونمایی خواهد کرد، البته با توجه به گزارش‌ها تا به امروز، این تاریخ کمی خوشبینانه به نظر می‌رسد.

طبق شایعات، این کارت‌های گرافیک توان طراحی حرارتی بالایی دارند و TDP آن‌ها در محدوده ۴۵۰ تا ۵۰۰ وات قرار می‌گیرد که نسبت به کارت‌های گرافیک کنونی بیشتر است. یکی از منابع در گذشته گفته بود برای استفاده از کارت گرافیک RTX 4090 کاربران به واحد منبع تغذیه ۱۲۰۰ واتی نیاز خواهند داشت.

RTX 40 انویدیا

با توجه به اینکه انویدیا بطور رسمی تاریخ رونمایی از این کارت‌های گرافیک را اعلام نکرده، نمی‌توانیم به گزارش‌های مختلف اعتماد کنیم. در گذشته برخی شایعات از احتمال معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 در فصل چهارم ۲۰۲۲ خبر داده بودند.

البته این احتمال وجود دارد که انویدیا در فصل سوم ۲۰۲۲ از این کارت‌های گرافیک رونمایی کند و در فصل چهارم آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند. با توجه به فاصله طولانی که تا زمان معرفی این کارت‌های گرافیک داریم، همچنان باید منتظر انتشار اطلاعات جدید درباره آن‌ها باشیم.

سال آینده میلادی کارت‌های گرافیک انویدیا باید با نسل جدید گرافیک‌های AMD رقابت کنند. AMD اخیرا از نسل جدید پردازنده‌های سرور EPYC با نام Milan-X و همچنین پردازشگر گرافیکی Instinct MI200 رونمایی کرده که GPU آن رقیب A100 به حساب می‌آید.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : کارت گرافیک
ارسال دیدگاه