پایگاه خبری وب زوم
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد خبر: 7924
پ

اپل بلندگوی خراب آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را به‌صورت رایگان تعمیر می‌کند

اپل می‌گوید مدل‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را که بلندگوی آن‌ها دچار مشکل شده، به‌صورت رایگان تعمیر می‌کند. این برنامه جدید دستگاه‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد که در حین تماس صدا ندارند و در بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ تولید شده‌اند.

 

اپل در اطلاعیه جدیدی گفته اگر بلندگوی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو کاربران خراب شده و تاریخ ساخت موبایل آن‌ها مربوط به بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ است، این شرکت به شکل رایگان دستگاه آن‌ها را تعمیر می‌کند. برنامه تعمیر آیفون پوشش جهانی دارد اما اپل متذکر شده که ممکن است تعمیر دستگاه‌ها را به کشور محل خرید آن‌ها محدود کند.

سری آیفون ۱۲ سپتامبر پارسال معرفی شد و حالا به دلیل مشکل عجیب بلندگوی خود تحت پشتیبانی خدمات تعمیر اپل قرار گرفته است. البته این برنامه فقط آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را پوشش می‌دهد و شامل آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس نمی‌شود. افزون بر این، اپل اعلام کرده که برنامه تعمیر آن‌ها زمان گارانتی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را افزایش نمی‌دهد.

این اطلاعیه در شرایطی منتشر می‌شود که اپل چند روز پیش از برنامه‌ای برای تعمیر آیفون توسط خود کاربران رونمایی کرد. این شرکت گفت از طریق برنامه Self Service Repair ابزارها، قطعات و راهنماهای لازم برای تعمیر محصولات خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا افراد به‌صورت شخصی بتوانند دستگاه‌هایشان را تعمیر کنند.

این پروژه از ابتدای سال ۲۰۲۲ برای آیفون ۱۲ و ۱۳ در دسترس قرار می‌گیرد اما وعده داده شده که ابزارهای لازم به‌زودی برای مک‌های M1 هم عرضه شود. اپل در گذشته سخت‌گیری‌های شدیدی را در زمینه تعمیر محصولات خود اعمال می‌کرد اما به نظر می‌رسد که بالاخره استراتژی خود را تغییر داده و با یک تصمیم جدید به دنبال افزایش حق تعمیر برای کاربران است. هرچند یک نظرسنجی نشان داده که این برنامه ممکن است توسط عده بسیار کمی از کاربران استفاده شود.

منبع: ایسنا

کلید واژه : اپل ایفون 13
ارسال دیدگاه