پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 8366
پ

اولین تراشه‌های موبایل 5G مدیاتک با پشتیبانی از موج میلی‌متری سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسند

مدیاتک قصد دارد در سال ۲۰۲۲ درآمد خود را ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهد و مدیر عامل این شرکت از عرضه اولین تراشه موبایل ۵G موج میلی‌متری مدیاتک در سال آینده میلادی خبر داده است.

«کای لیکسینگ»، مدیرعامل مدیاتک در کنفرانس خبری خود فاش کرد که این شرکت اولین تراشه موبایل ۵G mmWave را در سال آینده عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، طبق گزارش دیجی‌تایمز آن‌ها قرار است در اوایل سال آینده از فناوری وای-فای ۷ نیز رونمایی کنند. لیکسینگ امیدوار است تا درآمد آن‌ها رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی را در سال آینده تجربه کند که البته همچنان از میزان رشد سال گذشته آن‌ها کمتر است.

اولین چیپ موبایل ۵G موج میلی‌متری مدیاتک

مدیاتک

او همچنین در ادامه خاطرنشان کرد که مدیاتک برای ظرفیت سال ۲۰۲۲ خود توسط شرکت‌های ریخته‌گری، بسته‌بندی و شرکای زیرلایه‌اش پشتیبانی شده و وضعیت عرضه آن‌ها در سال آینده پایدار خواهد بود. او گفت: دوران پس از همه‌گیری عوامل مختلفی را به توسعه اقتصاد جهانی اضافه کرده و مدیاتک همچنان با چالش‌های فنی زیادی از جمله معماری‌های طراحی پیچیده‌تر و گره‌های پیشرفته‌تر تولید تراشه‌های ۳ و ۲ نانومتری مواجه خواهد شد.

گزارش مالی اخیر مدیاتک نشان داد که درآمد سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ این شرکت نسبت به سه ماهه قبل ۴.۳ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۴.۷ درصد افزایش داشته است. فروش تراشه‌های موبایل آن‌ها بیش از ۱۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و محصولات دیگر مانند آی‌سی‌های مدیریت انرژی و تراشه‌های شبکه نیز بیش از ۳۰ درصد فروش بیشتر را تجربه کرده‌اند.

مدیرعامل مدیاتک در انتها فاش کرده که آن‌ها به یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تراشه‌های ارتباطات بی‌سیم تبدیل شده‌اند و در زمینه Wi-Fi 6/6E عملکرد بسیار خوبی دارد.

این کمپانی اخیرا از عرضه تراشه Kompanio 1200 برای کروم‌بوک‌ها خبر داد و از تراشه Pentonic 2000 برای تلویزیون‌های با رزولوشن ۸K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز رونمایی کرد. در حالی که بیشتر درآمد مدیاتک همچنان از بازار تراشه‌های گوشی به دست می‌آید، به نظر می‌رسد سازنده تراشه تایوانی مشتاق است تا در ارائه فناوری‌های نوآورانه پیشتاز باشد.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : مدیاتک تراشه
ارسال دیدگاه