پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 861
پ

اپل واچ در آینده به تکنولوژی تشخیص استرس مجهز می‌شود

اپل واچ به عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند، ویژگی‌های متعددی در رابطه با پایش سلامتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اخیرا گزارش‌هایی از منابع معتبر منتشر شده که به اضافه شدن پایش استرس و مشکلات روحی و روانی به محصول پوشیدنی اپل اشاره می‌کنند.

مکس واینباخ یکی از معروف‌ترین افشاگران محصولات اپل بوده و همواره سابقه‌ای مناسب در این زمینه داشته است. او گزارش می‌دهد که اپل قصد دارد به کمک سنسور‌های موجود در اپل واچ، میزان استرس کاربران و زمان دست دادن حملات پانیک آن‌ها را نیز پایش کند. با در نظر گرفتن پایش اکثر فعالیت‌های فیزیکی در اپل واچ‌های فعلی، می‌توان نتیجه گرفت که اپل اکنون نگاهی ویژه به سلامت روحی کاربران دارد.

البته او می‌گوید نباید تصور کرد که تمامی مدل‌های اپل واچ از این دو ویژگی بهره‌مند می‌شوند. بر اساس اطلاعاتی که او منتشر کرده، باید گفت تنها اپل واچ سری ۴ به بعد از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند. در نتیجه کاربران اپل واچ‌‌های قدیمی‌تر شاید باید به فکر خرید اپل واچ جدیدتر باشند. با این حال به کمک این ویژگی، اپل واچ می‌تواند استرس کاربران را تشخیص داده و برای آن‌ها تمرین‌های تنفسی پیشنهاد کند.

به مرور زمان نیز تشخیص ساعت هوشمند اپل بهتر می‌شود و با شناسایی رفتار کاربر، می‌تواند پیش از بروز استرس و حملات پانیک آن‌ها را تشخیص دهد. در نتیجه شاید کاربرانی که از این دست مشکلات رنج می‌برن، از قابلیت‌های جدید اپل واچ استقبال کنند. البته نباید تصور کرد که این قابلیت‌ها همزمان با اپل واچ سری ۶ به دست کاربران برسد.

مکس واینباخ می‌گوید توسعه این ویژگی‌ها به تازگی شروع شده و احتمالا چندین سال تا زمان عرضه فاصله دارند. سیستم‌عامل watchOS 7 اما قرار است کلی ویژگی و قابلیت جدید را معرفی کند که انتظار می‌رود در مراسم WWDC اپل که به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، معرفی شوند. گفتنی است این مراسم در اواسط تابستان برگزار خواهد شد.

منبع : دیجیاتو

ارسال دیدگاه