پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
کد خبر: 9632
پ

متا می‌گوید شفافیت در ردیابی اپلیکیشن‌ها برای واحد تبلیغاتی این شرکت مضر است

به عقیده‌ی متا، شفافیت ردیابی برنامه برای واحد تبلیغات این شرکت مضر است، زیرا تبلیغ‌کنندگان را از پلتفرم‌ تبلیغاتی فیسبوک به پلفترم‌های رقیب فراری می‌دهد.

 

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل را مضر توصیف کرده است. یکی از تحلیلگران گفت که معیار حفظ حریم‌ خصوصی می‌تواند بزرگ‌ترین چالشی باشد که این شرکت تا به‌حال با‌ آن مواجه شده است.

به گزارش 9to5Mac، از دست دادن توانایی هدف قرار دادن کاربران فیسبوک و اینستاگرام بر‌ اساس میزان علاقه‌ی آن‌ها به موضوعات مختلف، باعث می‌شود کسب‌وکارها از این پلتفرم‌ها به پلتفرم تبلیغاتی گوگل سوق پیدا کنند.

تبلیغات متا در آیفون

وال‌استریت‌ژورنال مثالی در این زمینه ارائه کرده است: مارتا کروگ که کسب‌وکاری به‌ نام بازار هدیه را اداره می‌کند، همه‌ی بودجه‌ی تبلیغاتی خود را در فیسبوک و اینستاگرام هزینه کرده است، اما به اعلام او هنگامی‌ که اپل سال گذشته قابلیت حریم خصوصی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرد که ردیابی کاربران را محدود می‌کند، هزینه‌ی جذب مشتریان جدیدش حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است. کروگ در ماه اکتبر کل بودجه‌ی تبلیغاتی خود را در پلتفرم گوگل هزینه کرد. تغییر حریم خصوصی اپل، به قلب کسب‌وکار متا ضربه می‌زند. این تغییرات در‌ واقع روی توانایی این شرکت در هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران مشکل ایجاد کرده است. متا اوایل ماه جاری اعلام کرد درآمد بخش تبلیغاتی این شرکت در سال ۲۰۲۱ به‌میزان درخورتوجهی کاهش خواهد یافت که دلیل آن، تغییرات اعمال‌شده در سیاست‌های حریم خصوصی اپل است؛ این سیاست‌ها اپلیکیشن‌ها را ملزم می‌کند تا برای ردیابی فعالیت‌ها، از آن‌ها اجازه بگیرد.

متا ادعا می‌کند که نگران کسب‌وکارهای کوچک است: سیاست مضر اپل دسترسی به مشتریان را برای مشاغل در هر اندازه‌ای سخت‌تر و گران‌تر می‌کند.

مدیران و تحلیلگران صنعت تبلیغات می‌گویند که اپل مدل کسب‌وکار متا را کاملاً مختل کرده است.

دنیل نیومن، تحلیلگر Futurum Research که روی فناری‌های دیجیتال تمرکز دارد، گفت: تغییر سیاست‌های حریم خصوصی اپل می‌تواند مخرب‌ترین نوآوری باشد که متا تا به‌حال با آن مواجه شده است. فیسبوک امپراطوری خود را روی توانایی به‌ دست آوردن جزئیات دقیق در‌ مورد رفتار کاربران سراسر اینترنت بنا کرده و حالا اپل بازی را تغییر داده است.

برخی تحلیلگران اعلام کرده‌اند تمرکز متا روی متاورس به‌ گونه‌ای است که بتواند محیط را کنترل کند و توانایی ارائه‌ی تبلیغاتی را که کاملاً با علایق کاربر و رفتارهای آنلاین وی هم‌سو هستند، به‌ دست آورد.

منبع: زومیت

کلید واژه : متا فیسبوک
ارسال دیدگاه