پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 9852
پ

مدیر ارشد گوگل: فروش تبلت‌ها در آینده نه چندان دور از لپ‌تاپ‌ها پیشی می‌گیرد

گوگل در چند وقت گذشته پس از مدت‌ها، فعالیت‌هایی در زمینه تبلت انجام داده. اندروید 12L که به تازگی منتشر شده، سیستم عامل گوگل را به شکلی بهتر برای تبلت‌ها بهینه کرده و «ریچ ماینر»، یکی از بنیانگذاران اصلی این پلتفرم، با عنوان «مدیر ارشد فناوری تبلت‌های اندرویدی» دوباره به آنها پیوسته است. حالا ماینر درباره موقعیت گوگل در زمینه تبلت‌ها صحبت می‌کند.

در برنامه جدید نمایش اندروید گوگل که به تازگی پخش شده، ماینر به اولین نسخه‌های تبلت اندرویدی گوگل در سال 2011 اشاره می‌کند و اینکه چگونه برنامه‌هایی مانند پخش‌کننده‌های ویدیویی به راحتی و بدون سرمایه‌گذاری زیاد برای آن‌ها بهبود یافته‌اند. با این حال، او توضیح می‌دهد که وضعیت برای مدت طولانی یکنواخت باقی ماند و رشد تبلت در سال‌های بعد به نوعی راکد شده است.

تبلت

اندروید 12L با وجود نمایشگر بزرگ تبلت‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات را در کنار هم نشان می‌دهد

او در ادامه این ویدیو به داده‌هایی استناد می‌کند که نشان می‌دهد رشد بازار تبلت از زمان پیش از ویروس کرونا و اواخر سال 2019 شروع شده و همچنان رو به افزایش است. همچنین وجود تجهیزات جانبی بیشتر مانند کیبورد و توسعه‌های انجام شده توسط سازندگان شخص ثالث در بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار باعث شده تا آن‌ها به ابزارهای بهتری برای خلاقیت و بهره‌وری تبدیل شوند.

بازار تبلت در مقابل بازار لپ‌تاپ

تبلت

ماینر سپس تبلت‌ها را در مقابل لپ‌تاپ‌ها قرار می‌دهد و ذکر می‌کند که تبلت‌ها می‌توانند «بسیار توانمند و ارزان‌تر از لپ‌تاپ» باشند. همین موضوع گوگل را ترغیب کرده تا رابط کاربری اندروید 12L را برای استفاده در دستگاه‌های بزرگ‌تر بهینه کند.

در نهایت، او توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را تشویق می‌کند تا از ابزارهای ساخت گوگل برای بهبود پشتیبانی یا حتی ساخت برنامه‌های اختصاصی تبلت‌ها استفاده کنند. او با اشاره به داده‌های فروش سال 2020 و زمانی که بازار تبلت‌ها در حال نزدیک شدن به لپ‌تاپ بود، توضیح می‌دهد که به عقیده‌اش در آینده‌ای نه چندان دور تبلت‌های بیشتری در سال نسبت به لپ‌تاپ‌ها فروخته می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : گوگل تبلت
ارسال دیدگاه