پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد خبر: 9903
پ

ب ام و و کوالکام برای توسعه سیستم‌های خودران با هم همکاری می کنند

کمپانی آلمانی ب ام و از همکاری بلندمدت خود با شرکت کوالکام و Arriver Software خبر داد. این همکاری با هدف توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار و تکنولوژی‌های مربوطه پایه‌گذاری شده است.

 

در این همکاری استراتژیک، طرفین بر روی فناوری‌های مختلفی مثل ایمنی، رانندگی خودران سطح ۲ و سطح ۳ تمرکز خواهند کرد. همچنین قابلیت‌های نرم افزاری برمبنای برنامه BMW Automated Driving که نخستین بار با کراس اوور تمامی الکتریکی iX عرض شد، توسعه خواهند یافت.

همکاری ب ام و و کوالکام

آنطور که ب ام و اعلام کرده، این کمپانی در نظر دارد با همکاری شرکت‌های مذکور یک پلتفرم مقیاس‌پذیر ایجاد کند. در این پلتفرم فاکتورهایی مثل مهندسی مشترک، بهره‌گیری از سنسورهای پیشرفته، سازگاری با الزامات ایمنی و زنجیره ابزارها و همچنین راه اندازی مرکز داده برای ذخیره‌سازی پردازش و شبیه‌سازی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

نکته جالب توجه این که به موجب این همکاری بیش از ۱۴۰۰ متخصص از آلمان، آمریکا، سوئد، چین، رومانی و جمهوری چک گرد هم خواهند آمد.

همکاری ب ام و و کوالکام

نیکولای مارتین معاون ارشد بخش تجربه رانندگی در گروه ب ام و، آغاز همکاری با شرکت کوالکام و Arriver Software را یک دستاورد بزرگ در راستای توسعه پلتفرم رانندگی خودکار توصیف کرده است. در این پلتفرم از سیستم Snapdragon Rider Vision و تکنولوژی Arriver Computer Technology بهره گرفته خواهد شد.

ناکول دوگال (Nakul Duggal) معاون ارشد شرکت کوالکام نیز همکاری بلند مدت با گروه ب ام و و Arriver Software را مایه افتخار دانسته است. وی در این رابطه گفته: «همکاری جدید از طریق بهره‌مندی از اجزای استفاده شده توسط گروه ب ام و و Arriver، اجازه می‌دهد ما بتوانیم نرم افزار BMW Automated Drive را بر مبنای پلتفرم Snapdragon Ride گسترش داده و دسترسی به تکنولوژی‌های خودران ایمن‌تر را برای سایر خودروسازان و شرکا تسهیل کنیم.»

ناگفته نماند کمپانی ب ام و برنامه‌های جامعی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی و خودران تدوین کرده و قصد دارد در این عرصه هم پا به پای رقیب سنتی خود یعنی مرسدس بنز حرکت کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه