پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1233
پ

سریال ادامه دار لورفتن اطلاعات ایرانیان; اینبار مشترکان رایتل هک شدند

بعد از لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران نسخه غیررسمی تلگرام، اطلاعات سازمان ثبت احوال و همچنین اطلاعات برخی از سازمان‌ها و شرکت های دولتی حالا اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک رایتل هک شده و در حال خرید و فروش در اینترنت است.

از صبح امروز کاربران توئیتر خبر از هک اطلاعات مشترکان اپراتور سوم کشور یا همان رایتل دادند. با این حال مدیران این اپراتور سکوت کردند و در این باره اطلاع رسانی نکردند.


ساعتی پیش اما حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری درز اطلاعات کاربران رایتل را تایید کرد.

او در صفحه خود در توئیتر نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لو رفته متعلق به ۴سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است.

جوشقانی رایتل را مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکان دانست و تاکید کرد طبق ضوابط پروانه برخورد جدی با این اپراتور می‌شود.

دومین واکنش به هک اطلاعات مشترکان رایتل از سوی نماینده تهران بود. مجتبی رضاخواه نیز در توئیتر خود به این اتفاق واکنش نشان داد و تاکید کرد که یکی از دلایل پیشنهاد تشکیل «کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» نظارت بر وزارت ICT جهت تامین منافع مردم است.

این نماینده جدیدالورود مجلس با اظهار تعجب از هک اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک اپراتور رایتل تاکید کرد که پاسخگویی وزیر و ارائه راهکار عدم تکرار این مشکل را پیگیری می‌کند.

هنوز سه ماه از شروع سال جدید نگذشته که هرچند وقت یکبار لو رفتن اطلاعات کاربران ایرانی خبرساز می شود.

اوایل فروردین ماه سال جاری لو رفتن اطلاعات چهل و دو میلیون کاربر ایرانی تلگرام رسانه ای شد و بعد از آن لو رفتن اطلاعات ۵ میلیون کاربر سیب اپ، هک اطلاعات در علی‌بابا، درز اطلاعات شهروندان در سامانه ثبت احوال منجر شد نگرانی‌ های همیشگی از حفظ امنیت اطلاعات در کشور بیش از گذشته مطرح شود. اما تاکنون اقدامی برای رفع این نگرانی ها نشده است.

حالا هم با هک شدن دیتا بیس رایتل، مشخصات صاحبان سیم کارت های رایتل در بازار اطلاعات به فروش می رسد و مدیران این اپراتور به جای پاسخگویی سکوت کرده اند.

کلید واژه : هک هک شدن رایتل
ارسال دیدگاه