پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
کد خبر: 18103
پ

مهندس ایرانی سابق توییتر، ابزار گردآوری اخبار با استفاده از هوش مصنوعی می‌سازد

تیمی به رهبری سارا بیک‌پور، مدیر سابق مدیریت محصول توییتر، به استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بخش اخبار و اطلاعات روی آورده‌اند. استارت‌آپ جدید Particle.news که وارد فاز بتای خصوصی شده قرار است اخبار را از «دیدگاه‌های مختلف» در اختیار کابران بگذارد و هوش مصنوعی نه تنها اخبار را خلاصه می‌کند، بلکه به گفته توسعه دهندگان امکان پرداخت پول به مولفان و

تیمی به رهبری سارا بیک‌پور، مدیر سابق مدیریت محصول توییتر، به استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بخش اخبار و اطلاعات روی آورده‌اند. استارت‌آپ جدید Particle.news که وارد فاز بتای خصوصی شده قرار است اخبار را از «دیدگاه‌های مختلف» در اختیار کابران بگذارد و هوش مصنوعی نه تنها اخبار را خلاصه می‌کند، بلکه به گفته توسعه دهندگان امکان پرداخت پول به مولفان و ناشران را فراهم می‌کند.

به گزارش پیوست به نقل از تک‌کرانچ، با اینکه Particle هنوز مدل تجاری خود را منتشر نکرده است اما در حالی پا به عرصه می‌گذارد که بسیاری از تاثیر هوش مصنوعی بر اکوسیستم در حال زوال اخبار اظهار نگرانی کرده‌اند. خلاصه‌سازی اخبار توسط هوش مصنوعی ممکن است بازدید از وبسایت ناشران را کاهش دهد و آنها قدرت کمتری در بهره‌برداری مالی از محتوای خود داشته باشند.

بیک‌پور مدیر سابق مدیریت محصولی توییتر است که در محصولاتی مثل توییتر بلو، توییتر ویدیو و مکالمه‌ها مشارکت داشته است. او از سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در توییتر فعالیت داشته و از رده‌های پایین به مدیر ارشد مدیریت محصول این شرکت رسید. بیک‌پور سال گذشته به همراه مارسل مولینا، که به عنوان مهندس نرم‌افزار در توییتر و تسلا فعالیت داشته است این استارت‌آپ را بنیان‌گذاری کرد.

به گفته بیک‌پور، هدف از پارتیکل، کمک به اطلاع از اخبار با استفاده از هوش مصنوعی است.

او به عنوان مقدمه‌ای برای این استارت‌آپ در شبکه اجتماعی تردز نوشت: «گاه احساس می‌کنیم که تنها برای تیتر‌ها زمان داریم. می‌خواهیم بیشتر بدانیم اما سریع‌تر. ما در مراحل اولیه استفاده از هوش مصنوعی برای متحول کردن نحوه ارتباط با اخبار هستیم.»

مخاطبان با استفاده از پارتیکل به چکیده‌ای از ماجرا دسترسی پیدا می‌کنند و اطلاعات از منابع متعددی استخراج می‌شود. با این حال بیک‌پور در بیانیه مربوط به بتای خوصصی گفت که خواننده‌ها می‌توانند به جای گزینه چکیده‌سازی، به بررسی عمیق ماجرا و نحوه شکل‌گیری کامل آن نیز مراجعه کنند.

این استارت‌آپ توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه از جمله Kindred و Adverb و چندین سرمایه‌گذار فرشته از جمله ایو ویلیام، هم‌بنیان‌گذار توییتر و مدیوم و اسکات بلسکی، بنیان‌گذار Behance، حمایت می‌شود.

بلسکی طی پستی در اکس نوشت: «پارتیکل به یک از اپلیکیشن هرروزه برای من تبدیل شده است. بسیاری از مقالات (و زوایا) را در موضوعات خبری ترکیب می‌کند، نکات کلیدی را به گونه‌ای هدفمند اراسه می‌کند و امکان بررسی ابعاد مختلف را فراهم می‌کند. در عصر فشرده‌سازی، [این اپلیکیشن] مثال خوبی از هوش مصنوعی روزمره است.»

پارتیکل نمای اولیه‌ای از این فناوری را در وبسایت خود به نمایش گذاشته که چکیده‌ای از اخبار را در آن مشاهده می‌کنید و زمان آخرین بروزرسانی هر خبر نیز مشخص شده و بخش کوچکی در پایین هم منابع را مشخص کرده است.

در بین منابع این استارت‌آپ ناشران بزرگی مثل نیویورک تایمز، CNBC، AP، ABC، CNN و گاردین دیده می‌شوند. براساس دموی منتشر شده، منابع بین‌المللی نیز در صورت نیاز به عنوان منبع استفاده می‌شوند. با این حال چکیده‌ها که به صورت بولت پوینت ارائه می‌شوند لینکی به منبع یا منابع اصلی ارائه نمی‌کنند و درنتیجه بررسی سریع منابع هوش مصنوعی بدون مراجعه و بررسی تمامی مقالات ممکن نیست.

ارسال دیدگاه