پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 11522
پ

مایکروسافت مدعی افزایش حملات سایبری روسیه به کشورهای حامی اوکراین شد

مایکروسافت ادعا می‌کند که در چند وقت گذشته حملات سایبری هکرهای روسی به سازمان‌های دولتی، اتاق‌های فکر، گروه‌های بشردوستانه و همچنین شرکت‌های مخابراتی، انرژی و دفاعی را شناسایی کرده است. به گفته ردموندی‌ها، از ابتدای جنگ در اوکراین، سازمان‌های بیشتر از 40 کشور جهان که حامی اوکراین نیز هستند، تحت تاثیر حملات سایبری روسیه قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط مایکروسافت منتشر شده، سازمان‌های اطلاعاتی روسیه حملات سایبری خود علیه کشورهای متحد اوکراین را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. طبق این گزارش، هکرهای روسی نه تنها سیستم‌های دولتی، بلکه بخش‌هایی که ممکن است اطلاعات ارزشمندی درباره جنگ داشته باشند، مانند اتاق‌های فکر و گروه‌های کمک‌رسان را نیز هدف قرار می‌دهند.

حملات سایبری روسیه به ایالات متحده

غول‌فناوری در گزارش خود بیش از 100 سازمان از 42 کشور خارج از اوکراین که تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند را شناسایی کرده. در بیش از 60 درصد این حملات، اعضای ناتو و ایالات متحده هدف اصلی نفوذهای شبکه‌ای روسیه قرار گرفته‌اند.

مایکروسافت همچنین اشاره می‌کند حملات سایبری روس‌ها در 29 درصد مواقع موفقیت‌آمیز است و یک چهارم آن‌ها منجر به سرقت اطلاعات از شبکه‌های یک سازمان می‌شود. هکرها همچنین روی لهستان نیز تمرکز زیادی کرده‌اند، زیرا مرکزی برای ارسال بیشتر کمک‌های نظامی و بشردوستانه اوکراین محسوب می‌شود.

حملات سایبری روسیه

نکته قابل توجه اینکه در میان کشورهای حوزه دریای بالتیک فقط استونی از زمان حمله به اوکراین، تحت تاثیر حملات سایبری روسیه قرار نگرفته است. به گفته مایکروسافت، دلیل این امر استفاده از سرویس‌های ابری توسط کشور استونی است که شناسایی هکرها و نفوذ را ساده‌تر می‌کند.

در نهایت، مایکروسافت از تلاش‌های کشور اوکراین در زمینه حفاظت از داده‌ها تمجید کرد. پیش از جنگ، زیرساخت دیجیتال بخش عمومی این کشور روی سرورهایی اجرا می‌شد که به صورت فیزیکی در داخل آن قرار داشتند. دولت اوکراین به سرعت متوجه شد که این یک آسیب‌پذیری بزرگ است و تلاش کرد تا عملیات دیجیتال و داده‌های حیاتی خود را به فضای ابری که توسط مراکز داده سراسر اروپا میزبانی می‌شود، منتقل کند.

منبع: ایسنا

کلید واژه : مایکروسافت
ارسال دیدگاه