پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
کد خبر: 11759
پ

استفاده دولت انگلیس از پیام‌رسان‌ها زیر ذره‌بین رفت

دیده‌بان حفاظت از دیتای انگلیس خواستار بازبینی استفاده وزیران و مقامات دولتی از واتس‌اپ، ایمیل‌های خصوصی و پیام‌رسان‌های دیگر شد.

دیده‌بان حفاظت از دیتای انگلیس پس از تحقیقاتی که امنیت نامناسب اطلاعات در دوران پاندمی کووید ۱۹ را نشان داد، اعلام کرد انگلیس باید در استفاده وزیران و مقامات دولتی از واتس‌اپ، ایمیل‌های خصوصی و پیام‌رسان‌های دیگر را بازبینی کند.

دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس اعلام کرد در این بازبینی باید ریسکهای سیستماتیک پیرامون استفاده از کانالهای ارتباطی خصوصی، بررسی و نسبت به بهبودهای صورت گرفته، اطمینان حاصل شود.

جان ادواردز، کمیسیونر اطلاعات انگلیس در این باره گفت: ارزش ابزارهای ارتباطی فوری مانند واتس‌اپ را به خصوص در دوران کرونا که مقامات مجبور می‌شدند تصمیمات فوری گرفته و برای تامین درخواستهای مختلف کار کنند را درک می‌کنم. با این حال هزینه استفاده از این روش‌ها که خلاف قانون هم نیستند، نباید به عدم شفافیت و امنیت ناکافی اطلاعات منجر شود.

 این توصیه پس از یک سال تحقیقات درباره استفاده از کانال‌های پیام رسان توسط وزیران و مقامات دولت در وزارت بهداشت و تامین اجتماعی در دوران پاندمی کووید ارائه شد.

بر اساس گزارش رویترز، دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس اعلام کرد تحقیقات عدم وجود کنترلهای شفاف و احتمال از دست رفتن اطلاعات مهم یا مدیریت غیرامن آنها را نشان داد.

منبع: ایسنا

کلید واژه : واتس اپ
ارسال دیدگاه