پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
کد خبر: 11856
پ

قوانین حفاظت از داده برای تاکسی ها اینترنتی در چین سخت تر شد

وزارت حمل ونقل چین قوانین ناظر بر کنترل و اشتراک گذاری داده ها توسط شرکت های تاکسی اینترنتی با رگولاتورها را سختگیرانه تر کرده است.

این درحالی است که روز گذشته شرکت «دی دی گلوبال» به دلیل جمع آوری و فراوری غیرقانونی اطلاعات ۱.۲ میلیارد دلار جریمه شد.

قوانین جدید در حقیقت نسخه آپدیت شده مواردی هستند که در ۲۰۱۸ میلادی اعلام شدند و طبق آن دولت کنترل بیشتری بر داده های جمع آوری شده توسط شرکت های خصوصی خواهد داشت.

طبق قانون داده هایی که توسط پلتفرم های تاکسی اینترنتی جمع آوری و ایجاد می شود برای مقاصد تجاری قابل استفاده نیستند. این داده ها باید حداقل ۲ سال در چین ذخیره شوند (قبلاً این مدت زمان ۶ ماه تعیین شده بود) و نمی توان بدون مجوز رگولاتور آنها را به شرکت های خارجی صادر کرد یا نشان داد.

اقدامات مذکور دیروز منتشر شده و نشان دهنده سخت تر شدن تحقیقات و نظارت از سوی وزارت حمل و نقل چین است. در بیانیه مربوط به قوانین جدید آمده است: شرکت ها باید به طور دوره تحقیقات دقیقی انجام دهند تا ریسک ها وشکاف های موجود را کشف و ترمیم کنند. همچنین آنها باید یک سیستم مدیریت امنیت داده کامل را ایجاد و تکمیل کنند. در کنار این موارد پلتفرم های تاکسی اینترنتی باید اقدامات لازم برای جلوگیری از دستکاری، تخریب، افشا یا دسترسی غیرقانونی به داده ها را انجام دهند.

منبع: مهر

کلید واژه : تاکسی اینترنتی چین
ارسال دیدگاه