پایگاه خبری وب زوم
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد خبر: 13188
پ

معافیت دو تراشه‌ساز غیرچینی از محدودیت‌های آمریکا

دولت آمریکا به دو تراشه‌ساز غیرچینی که در چین فعالیت می کنند اجازه داد کالاها و خدمات را به شکل محدود و بدون نیاز فروشندگان به دریافت مجوز، دریافت کنند.

منابع آگاه به رویترز اعلام کردند دولت بایدن قصد داشت شرکت‌های خارجی که در چین فعالیت می‌کنند مانند شرکت تراشه سازی اس کی هاینیکس و سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی را از محدودیتهای جدید معاف کند اما مقرراتی که روز جمعه منتشر شدند، این شرکتها را معاف نکرده بودند.

این مقررات دریافت مجوز برای صادرات آمریکا به کارخانه های تولید تراشه پیشرفته در چین را با هدف کند کردن پیشرفتهای فناوری و نظامی چین، الزامی می کنند.

آمریکا قصد دارد برای فروش به کارخانه های تراشه سازی غیرچینی به صورت مورد به مورد، مجوز صادر کند در حالی که مجوز برای فروش به تراشه سازان چینی رد خواهد شد. فروشندگان همچنین نمی توانند محصولات غیرآمریکایی را برای کارخانه های چینی بدون مجوز، ارسال، پشتیبانی و سرویس دهی کنند.

اما خواه مجوز تایید یا رد شود، زمانی که فرآیند صدور مجوز طول می کشد، ممکن است تاخیرهایی را ایجاد کرده و تولید را متوقف کند.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در این باره اظهارنظر نکرد اما ابراز امیدواری کرد نظرات ذی نفعان در خصوص این مقررات را دریافت کند و ممکن است تغییراتی بررسی شود.

در این بین، یک منبع آگاه به رویترز گفت: شرکت سازنده تجهیزات تولید تراشه KLA Corp آمریکا، از روز چهارشنبه فروش و خدمات به مشتریان مستقر در چین شامل شرکت اس کی هاینیکس را برای رعایت مقررات جدید آمریکا، متوقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، چین بزرگترین بازار KLA Corp است که منبع ۲.۶۶ میلیارد دلار معادل ۳۰ درصد از درآمد این شرکت در سال مالی منتهی به ژوئن بود.

منبع: ایسنا

کلید واژه : تراشه چین امریکا
ارسال دیدگاه