پایگاه خبری وب زوم
شنبه 15 اردیبهشت 1403
کد خبر: 14359
پ

ترافیک موتور جستجوی گوگل طی بازی فینال جام جهانی 2022 قطر رکورد زد

به گفته مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای ترافیک موتور جستجوی این غول فناوری در طی بازی فینال، بالاترین میزان در تاریخ 25 ساله‌اش بوده است.

موتور جستجوی گوگل (Google Search) در طی بازی فینال جام جهانی 2022 قطر که دیشب میان تیم‌های ملی فرانسه و آرژانتین برگزار شد، بالاترین ترافیک را در تاریخ 25‌ساله‌اش تجربه کرد و رکورد زد.

مدیرعامل گوگل و آلفابت، «سوندار پیچای» با انتشار توییتی از این موضوع پرده برداشته است. بنابراین گوگل دیشب تبدیل به یک مرکز اطلاعات اصلی برای فینال تبدیل شده بود. علاوه‌بر رکوردشکنی ترافیک موتور جستجوی گوگل، احتمالاً بازی دیشب به پربیننده‌ترین بازی فینال در تاریخ جام جهانی هم تبدیل شده باشد.

رکوردشکنی ترافیک موتور جستجوی گوگل

تغییرات گوگل برای فینال جام جهانی 2022 قطر

گوگل پیش از مسابقات جام جهانی 2022، برخی ویژگی‌های موتور جستجوی خود را به‌روزرسانی کرد تا کاربران راحت‌تر بتوانند مسابقات را دنبال کنند. برای مثال با جستجوی World Cup در گوگل، یک بخش جداگانه در بالای صفحه به نمایش گذاشته می‌شود که مسابقات و همچنین زمان برگزاری آن‌ها به زمان محلی را نشان می‌دهد.

همچنین روی موبایل امکان تنظیم نوتیفیکیشن برای تیم‌های خاص وجود داشت و می‌توانستید گروه بازی‌ها را هم دنبال کنید. علاوه‌بر این، گوگل خط داستانی جذابی را پیرامون اتفاقات بازی‌ها برای کاربران ایجاد کرد.

فینال جام جهانی 2022 قطر

از این اتفاقات می‌توان به رسیدن «لیونل مسی»، ستاره تیم ملی آرژانتین به کاپ جام جهانی، عملکرد فوق‌العاده ستاره فرانسوی، «کیلیان امباپه» و گل‌های دو تیم فرانسه و آرژانتین در وقت‌های اضافه بازی اشاره کرد.

درنهایت بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که برنده بازی فینال جام جهانی 2022 قطر، تیم آرژانتین بود که در ضربات پنالتی با شکست فرانسه، قهرمان جهان شد.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : گوگل جام جهانی قطر
ارسال دیدگاه