پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد خبر: 14566
پ

شکایت از تسلا به دلیل ایجاد خفقان در یک واحد کاری شرکت

هیات ملی روابط کار آمریکا (NLRB) تسلا را به نقض قوانین کار متهم کرده زیرا این شرکت کارمندان واحد اورلاندو (در ایالت فلوریدا) را از صحبت کردن درباره موضوعات محل کار منع کرده است.

طبق گزارشی جدید مدیر NLRB در منطقه تامپا در ماه سپتامبر شکایتی علیه خودروساز ثبت کرد زیرا به کارمندان اعلام کرده بود نباید درباره دستمزد خود و همچنین اخراج کارمندان با افراد دیگر صحبت کنند زیرا این امر نقض قانون کار به حساب می آید.

علاوه بر آن براساس شکایت نامه ثبت شده مدیریت تسلا به کارمندان اعلام کرده بود نباید درباره شرایط کاری به رده های بالاتر مدیریت شکایت کنند.

سخنگوی NLRB در این باره به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده دادگاه در ماه فوریه ۲۰۲۳ جلسه استماع شکایت را برگزار می کند. به نوشته این خبرگزاری شرکت ها می توانند خواستار تجدید نظر تصمیم NLRB شوند و به دادگاه فدرال مراجعه کنند اما هرگونه اقدام اصلاحی در این زمینه ممکن است سال ها طول بکشد.

این درحالی است که تسلا طی ۲۰۲۱ میلادی با چند شکایت از سوی NLRB روبرو شد. در ۲۰۲۱ میلادی آژانس فدرال مذکور متوجه شد این شرکت خودروسازی با اخراج فعالان اتحادیه های کارگری و تهدید کارگران قوانین کار این کشور را نقض کرده است.

NLRB به شرکت دستور داد «ریچارد اورتیز» فعال حوزه اتحادیه های کارگری را دوباره استخدام و تمام اقدامات مربوط را از پرونده کاری وی پاک کند. همچنین این هیات به ایلان ماسک مدیر ارشد شرکت دستور داد توئیتی را حذف کند که طبق نظر دادگاه تهدیدی برای کارمندان به حساب می آمد و در آن اشاره شده بود اگر کارمندان قصد پیوستن به اتحادیه را دارند، باید از گزینه دریافت سهام ( به عنوان پاداش) صرف نظر کنند.

توییت مذکور هنوز حذف نشده و تسلا خواستار تجدید نظر حکم NLRB در دادگاه شده است.

منبع: مهر

کلید واژه : تسلا
ارسال دیدگاه