پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 14789
پ

نمایندگان انگلیس خواهان مجازات مدیران شبکه های اجتماعی

نمایندگان حزب محافظه کار انگلیس از نخست وزیر کشور خواسته اند بند جدیدی را در لایحه ایمنی آنلاین بپذیرد که طبق آن مدیران شبکه های اجتماعی مسئول محتوای مخرب برای کودکان هستند و مجازات می شوند.

یکی از رهبران سابق حزب محافظه کار انگلیس از ریشی سوناک نخست وزیر این کشور خواسته تا اصلاحیه ای در لایحه ایمنی آنلاین را بپذیرد که طبق آن مدیران شبکه های اجتماعی برای شکست در حفاظت از کودکان در پلتفرم هایشان مجازات می شوند.

نخست وزیر انگلیس با انتقادات زیادی روبرو است. زیرا نمایندگان محافظه کار در پارلمان این کشور می خواهند در صورتیکه شبکه های اجتماعی اقداماتی جهت مسدود کردن کودکان در مقابل محتوای آنلاین مخرب انجام ندهند، مدیران آنها از لحاظ کیفری مسئول شناخته شوند.

حدود ۵۰ نماینده پارلمان از جمله پریتی پاتل وزیر کشور سابق انگلیس و سر ایان دانکن اسمیت رهبر سابق حزب محافظه کار خواهان تغییر مذکور در لایحه ایمنی آنلاین شده اند.

اسمیت معتقد است اقدامات حفاظتی که اکنون در پیش نویس قانون ذکر شده، ضعیف هستند و از وزرای انگلیس خواسته تا لایحه را تایید کنند.

به گفته او کودکان نیازمند اقدامات ایمنی بیشتری در مقابل مشاهده محتوای هرزنگاری و مربوط به خودکشی هستند.

این اقدام در حالی انجام می شود که طبق گزارش نشریات سوناک و میشل دونلان (وزیر فرهنگ انگلیس) در حال توافق با حزب محافظه کار هستند.

منبع: مهر

کلید واژه : انگلیس فضای مجازی
ارسال دیدگاه