پایگاه خبری وب زوم
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
کد خبر: 15983
پ

ارتقای سواد رسانه ای ضامن زندگی سالم در فضای مجازی است

شهرکرد_رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای سواد رسانه و فضای مجازی ضامن زندگی سالم در فضای مجازی است و به کاربران کمک می‌کند در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

سرهنگ مرتضی عسگری اظهار کرد: استقرار نظم و آرامش از وظایف پلیس است و در این راستا یکی از مؤلفه‌های مهم آموزش است، که باید به‌صورت مستمر در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که امروز کاربران فضای مجازی با آن درگیرند پیام‌هایی هستند که از شبکه‌های اجتماعی داخلی دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: متأسفانه این روزها شاهدیم که مردم پیام‌هایی با مضمون واریز سود سهام عدالت و… را که از پیام‌رسان‌های داخلی دریافت می‌کنند را باور کرده و اطلاعات موردنظر کلاهبرداران را در اختیار آنان قرار می‌دهند و یا اپلیکیشن‌های پیشنهادی از سوی این سودجویان را نصب کرده و به راحتی اجازه دسترسی به گوشی خود را به آن‌ها می‌دهند.

عسگری با تاکید بر اینکه ارسال پیام از سوی پیام‌رسان‌های داخلی دلیلی بر قابل اعتماد بودن آن نیست یادآور شد: اکیداً توصیه می‌شود هر محتوایی از هر اپلیکیشن و پیام‌رسانی دریافت می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد و پیام‌هایی که ما را پای خودپرداز می‌کشاند، ارجاع‌دهنده به سایت هستند و یا درخواست اطلاعات غیرمعقول دارد کلاهبرداری هستند.

وی افزود: گاهاً شاهدیم کلاهبرداران یک فرد مهم مثل یک مدیر یا خیر را هک کرده و با ارسال پیام به کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نباید به هیچ عنوان بر روی لینک و آدرس‌های اینترنتی که به‌صورت پیامک یا از پیام‌رسان‌ها ارسال می‌شود کلیک کرد و لازم است برای نصب نرم افزارهای پیشنهادی حتماً به فروشگاه‌های معتبر مانند بازار برای دانلود آن مراجعه کنیم.

عسگری ارتقای سواد رسانه و فضای مجازی را ضامن زندگی سالم در فضای مجازی عنوان و خاطرنشان کرد: افرادی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند باید مراقب باشند که مورد سوءاستفاده هکرها قرار نگیرند چون در این صورت ممکن است با حساب کاربری هک شده مجرمان جرمی مرتکب شوند که مالک آن باید پاسخ‌گو باشد.

منبع: ایسنا

کلید واژه : پلیس فتا اینترنت
ارسال دیدگاه